super magna afstellen

sw567

MF'er
19 aug 2012
95
0
breda
Goedendag

Ben op dit moment in het bezit van een Super Magna uit 1990 maar zoek eigenlijk iemand die deze kan afstellen?
Weet niet of er iemand weet of er een specialist is voor deze blokken en voornamelijk de carburateurs??
Het liefst in de brabant.
Hij wil soms starten maar krijg het idee dat hij veel te veel benzine krijgt en daardoor verzuipt.

Alvast bedankt
 
Hoe bedoel je repareren/herstellen, ikzelf denk dat de carbs schoon gemaakt moeten worden en afgesteld meer niet want hij loopt nu maar niet lekker zeg maar.
En hoeft niet voor heel weinig maar wel goed en 4 carbs afstellen lukt niet iedereen.
 
Dat is wat ik denk, wil niet zeggen dat het ook zo is, daarom vroeg ik ook naar een specialist.
Zal waarschijnlijk niet de eerste zijn die alles laat afstellen en schoonmaken reviseren etc. om dan te horen dat het om de bobine ging of iets heel anders.
 
Is misschien het beste maar liefst bij iemand die vaker aan deze motoren heeft gewerkt, en daar was ik ook naar op zoek.


Mhhh super magna is toch net zoals elke motorfiets? 2 wielen, frame, motorblok enz enz.
Dus dat moet elke motorfiets reparatie zaak kunnen.
Maar ik proef hier een boel wantrouwen
 
Weet niet hoe het met motoren is maar bij auto's is de ene garage zeker niet dezelfde als de ander.
En mijn ervaring met motoren zeker de wat oudere is toch dat niet elke motorzaak dezelfde is.
Heb vroeger ooit een alfa gehad met carbs en er was maar 1 bedrijf in nederland die die echt synchroon kan afstellen.
En volgens mij is het met die 4 carbs die er bij mij opzitten ook niet zo makkelijk.
Heb gelezen op internet dat de ene zegt gewoon afstellen in volgorde 1,2,3,4, en de ander weer eerst 1 en 2 en daarna 3 en 4 dus zodoende zoek ik iemand die er daadwerkelijk verstand van heeft en niet een die zegt 2 wielen,frame,blok enz.
 
:')
Geen idee waar of wat je t vandaan haalt maar voor deze motor heb je geen speciale kunstgrepen nodig om m fatsoenlijk te synchroniseren, maar by the way, hoe staat t met je compressie?, Eerst deze meten en indien goed krijgt iedere monteur/ handige Harry dit ding fatsoenlijk gesynchroniseerd, mits men de spullen voorhanden heeft natuurlijk.

Behoorlijke argwaan proef ik bij jou.
☹️
 
Het is geen rocket science en wat anderen al hebben gezegd: beginnen bij het begin. Compressie meten, kleppen stellen en dan de carburatie en elke goede monteur kan dat.

Het heeft geen zin om aan carburateurs te gaan draaien als een van de cilinders compressieverlies heeft en een motor gaat nooit echt mooi lopen als de kleppen niet de juiste speling hebben.
 
Volgens mij maakt een Sabre nier zoveel uit in vergelijking met een Magna.
Alleen de extra fökking elektra wat zo'n Sabre heeft maakt het na 30 jaar een ramp.

Ik zou me eerder afvragen of het het standaard model is, of zo'n fökking California model met die spaghetti aan extra slangen en kleppies.
Daar krijg je wel meer werk mee.
 
Zo'n oude motor heeft lang stilgestaan, dat kan niet anders. Verder zijn er meerdere eigenaren geweest, en niemand nam de moeite om het onderhoud eens goed aan te pakken, ook al vanwege de geringe restwaarde van de motor. Het is eigenlijk een wonder dat hij het nog doet.
Daarom mag TS God op zijn blote knietjes danken dat hij per ongeluk zo'n onverwoestbare Honda uit de jaren tachtig heeft gekocht.
Die VFjes waren hun tijd "ver" vooruit in vergelijking met de concurrentie.
 
Zo'n oude motor heeft lang stilgestaan, dat kan niet anders. Verder zijn er meerdere eigenaren geweest, en niemand nam de moeite om het onderhoud eens goed aan te pakken, ook al vanwege de geringe restwaarde van de motor. Het is eigenlijk een wonder dat hij het nog doet.
Dat zijn een stuk of wat aannames. Voor hetzelfde is hij prima onderhouden, maar heeft last van vuil in de carbs vanwege verkeerde benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan