supermotard slides

mayo

MF veteraan
4 okt 2006
2.309
0
Sittard
zo vandaag eens gaan oefenen met slides maken ging aardig tot de laatse keek niet door en ging de struiken in niet veel schade maar ja.

nu wil ik eens weten hoe controleer je een slide zonder dat je achterwiel zover uitbreekt tot je eronder uitschuift .
op mijn sxv zit een adler slipperkoppeling dus die hoef ik niet te controleren.
graag eens jullie ervaringen .en of goede tips
 
Je moet met behoorlijke snelheid op een bocht afkomen, hard remmen met de voorrem zodat de achterkant licht wordt, beetje achterrem erbij (maar niet zoveel dat het achterwiel blokkeert) 2 versnellingen terug schakelen en insturen. Het achterwiel moet niet blokkeren maar net wat langzamer draaien, als je de motorrem gebruikt i.p.v. de achterrem zal het wiel nooit blokkeren omdat de motor blijft draaien.

Als je achterkant te ver uitbreekt blokkeert je achterwiel.

Het beste om te oefenen is op een circuit, dan kan je 100 keer dezelfde bocht pakken en steeds iets harder. Voor dat je `t weet schuif je er dwars in zonder het te proberen. Als je teveel bezigt bent met dwars gaan verknoei je 9 v/d 10 keer je lijn de bocht in
 
Dit filmpje zie je mooi hoe de achterwielen blijven draaien. Je kan ook aan de kettingen zien dat er veel op de motor wordt afgeremd, ze staan strak aan de onderzijde van de achterbrug en boven los.

 
Oke das duidelijk maar waar jij het over heb met de motorrem kan je ook alleen daarop een slide maken dus zonder je achterrem te gebruiken heb wel en slipperclutch erop
Je moet met behoorlijke snelheid op een bocht afkomen, hard remmen met de voorrem zodat de achterkant licht wordt, beetje achterrem erbij (maar niet zoveel dat het achterwiel blokkeert) 2 versnellingen terug schakelen en insturen. Het achterwiel moet niet blokkeren maar net wat langzamer draaien, als je de motorrem gebruikt i.p.v. de achterrem zal het wiel nooit blokkeren omdat de motor blijft draaien.

Als je achterkant te ver uitbreekt blokkeert je achterwiel.

Het beste om te oefenen is op een circuit, dan kan je 100 keer dezelfde bocht pakken en steeds iets harder. Voor dat je `t weet schuif je er dwars in zonder het te proberen. Als je teveel bezigt bent met dwars gaan verknoei je 9 v/d 10 keer je lijn de bocht in
 
Oke das duidelijk maar waar jij het over heb met de motorrem kan je ook alleen daarop een slide maken dus zonder je achterrem te gebruiken heb wel en slipperclutch erop

Dat kan wel, maar dan moet je met heel veel snelheid aankomen en heel hard met de voorrem remmen zodat de achterkant erg licht wordt. Als je slipperclutch zo afgesteld is dat je weinig motorrem hebt wordt `t al moeilijk denk ik.

Normaal gebruik je de achterrem om de slide te beginnen, als hij eenmaal schuift heb je geen achterrem meer nodig. In het bovenstaande filmpje zie je ook rijders dwars gaan met hun rechtervoet niet op de steun, dus kunnen ze ook niet remmen.
 
Oke duidelijke uitleg gebruikte de a rem de hele slide.
De slipper kan ik wel afstellen op meer motorrem is dat beter dan
Dat kan wel, maar dan moet je met heel veel snelheid aankomen en heel hard met de voorrem remmen zodat de achterkant erg licht wordt. Als je slipperclutch zo afgesteld is dat je weinig motorrem hebt wordt `t al moeilijk denk ik.

Normaal gebruik je de achterrem om de slide te beginnen, als hij eenmaal schuift heb je geen achterrem meer nodig. In het bovenstaande filmpje zie je ook rijders dwars gaan met hun rechtervoet niet op de steun, dus kunnen ze ook niet remmen.
 
Oke duidelijke uitleg gebruikte de a rem de hele slide.
De slipper kan ik wel afstellen op meer motorrem is dat beter dan

Je kan goed blijven remmen met de achterrem tijdens de slide, ik doe het wel vaker. Zolang je achterwiel maar niet blokkeert.

Slipper afstelling moet je wat mee spelen. Te weinig motorrem is ook niet fijn. Zolang je achterwiel niet stuitert tijdens het aanremmen is het goed. Als ie wel stuitert kan je net zo goed geen slipperclutch hebben. T
 
oke maar als ik hem meer motorem geef werkt de slipper dan als ik het goed heb eerder en jij zegt stuiteren dat zou niet kunnen met een slipper
Je kan goed blijven remmen met de achterrem tijdens de slide, ik doe het wel vaker. Zolang je achterwiel maar niet blokkeert.

Slipper afstelling moet je wat mee spelen. Te weinig motorrem is ook niet fijn. Zolang je achterwiel niet stuitert tijdens het aanremmen is het goed. Als ie wel stuitert kan je net zo goed geen slipperclutch hebben. T
 
Ik controleer altijd m'n slide met de achterrem. De combi van motorrem + hard vertragen + sturen zorgen voor de slide. Hoe ver ik uitbreek controleer ik met m'n achterrem. Snelheid is wel een vereiste.

Beste is gewoon rondjes aftikken op een circuitje en oefenen op later remmen. Dan komt het vanzelf. Meer een "by product" als het doel op zich.
 
oke kan je eens uitleggen wat de motor dan doet als je de a rem gebruikt en niet gebruikt
Ik controleer altijd m'n slide met de achterrem. De combi van motorrem + hard vertragen + sturen zorgen voor de slide. Hoe ver ik uitbreek controleer ik met m'n achterrem. Snelheid is wel een vereiste.

Beste is gewoon rondjes aftikken op een circuitje en oefenen op later remmen. Dan komt het vanzelf. Meer een "by product" als het doel op zich.
 
het gele streepje daar staat die nu op
full
 
oke kan je eens uitleggen wat de motor dan doet als je de a rem gebruikt en niet gebruikt
Zonder komt hij wel eens te vroeg terug of reageert wat abrupter. Met de achterrem kan je makkelijker bepalen wanneer de achterkant terug komt en alles een beetje uit "smoothen".
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg gister nog eens wat gaan oefenen en a rem speelt een belangrijke rol teveel blokeerd ie en te weinig niks daartussen meters lange slide wel op recht stuk eerst gevoel eens krijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan