Supermotard Specialist Holten // VTR motoren

stevet

Rookie
2 jul 2015
3
0
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe motor, ik had er ene op et oog die verkocht wordt via Supermotard specialist te Holten ook wel bekend onder de naam VTR motoren. Ik vroeg me af of iemand anders al eens bij dit bedrijf een motor heeft gekocht? en zoja, is het betrouwbaar/aanrader?

Bij voorbaat dank *D
 
Tsjaa ik heb er niet echt ervaring mee... maar als ik de advertenties zie vind ik de motoren behoorlijk prijzig.
Dus,.. wat voor meerwaarde heeft het om het bij de "specialist" te kopen als je goedkoper uit bent bij een particulier,.. ook als je geen garantie op de motor krijgt. (zoals degene hierboven aangeeft)


Uiteraard weet je het nooit als je deze motoren koopt, ooit is de motor ingekocht en helaas kan je dan niet even in het blok kijken....
Het helpt altijd als er rekeningen aanwezig zijn van het onderhoud, met name de onderdelen, arbeid wordt vaak gedaan door de eigenaars.
 
Laatst bewerkt:
Heb een keer met hem aan de lijn gehangen maar zo'n specialist is die niet.... sleutelen kan die volgens mij zelf ook niet want hij besteeds alles uit
Vermeld niet in de advertentie dat de motor beroerd loopt,geen elek start heeft,4 bak is ipv 6 bak etc etc. En maar verhalen over het éne waardevolle onderdeel dat er op zit.

Kenteken geneuzel met buitenlandse motor, bla bla kost maar paar tientjes op nl kenteken maar hij heeft het zogenaamd te druk dit dat. Als je er een kentken op laat zetten is die 1000e meer waard etc. Er zijn mensen die niet zo snugger zijn en er in trappen, daar verdiend hij goed aan.

Helaas heb ik hem nooit in het echt gezien.


Hoe dan ook! Koop een motor voor weinig en reviseer hem zelf of laat het doen. Anders zoeken tot je een motor particulier kan kopen ipv via handelaar. Vaak wordt probleem spul verscheten aan handelaren voor kut prijzen maar krijgen die verkopers geen gezeur aan de deur.
 
Hij herft vaak spul staan voor veelte veel geld, omschrijving in de advertenties klopt geen drol van.

Laatst had die een "smr" te koop. Ding had crossremmerij terwijl die fabrieksaf radiale remmerij hebbem etc
Specialist is het dus niet te noemen...
 
Heey, thanks voor de feedback, erg fijn, goed om dit te weten, heeft iemand er uberhaupt positieve ervaringen mee?
De motoren die hij te koop aanbiedt zien er op een eerste oog mooi uit, geen idee of deze prijzen te duur of te goedkoop zijn? ( 2006 VERKOCHT | VTR Motoren )
anders maar ffkes doorzoeken naar een andere

THANKS voor de hulp :)

Greetz
 
zoals hier al gezegd advertenties kloppen niet, had daar de beruchte Yamaha gekocht..
Chassisnummer stond er in ' geschreven' ipv erin geslagen met slagletters.
Boel klopte allemaal van geen kant.
Ik zeg een no go!
 
Lekker doorzoeken naar een ander..
Wat hij ook heel vaak doet, modellen uit 2004/2006 ofso kopen, kappenset van een 2013 model erop en 1000 meer vragen.. Priller eerste klas
 
Ok duidelijk, thanks allemaal voor de snelle antwoorden.

Zeer bedankt

Greetz SteveT
 
Heey, thanks voor de feedback, erg fijn, goed om dit te weten, heeft iemand er uberhaupt positieve ervaringen mee?
De motoren die hij te koop aanbiedt zien er op een eerste oog mooi uit, geen idee of deze prijzen te duur of te goedkoop zijn? ( 2006 VERKOCHT | VTR Motoren )
anders maar ffkes doorzoeken naar een andere

THANKS voor de hulp :)

Greetz
Met je foto op die manier bewerkt lijkt elke motor netjes. ;)
 
Ik heb anders ook een 2006 te koop. een 450, Minder gelopen. Echt serieus net gereviceerd en bijna 1000 goedkoper.
 
Bij het opzoeken van het bedrijf kom ik dit toevallig tegen,
Ben op het moment bezig om daar een 2004 WR450f te kopen voor 1950, staat niet op de site en is ook totaal andere prijsklasse.

iemand enig idee wat er vaak stuk gaat bij dat model en waar ik extra op moet letten?
 
Ik heb hem ook een keer aan de telefoon gehad. Is maar een pannekoek. Ik had een motor te koop staan. Hij wou hem wel kopen maar niet kopen. Hij wou hem komen halen. Via zijn contacten verkopen. Al die tijd bleef hij op mijn naam en ik krijg een afgesproken bedrag hij de rest.

Hij zegt motoren op te kopen, maar echt opkopeen is het niet op die manier. Als ik hem verkoop wil ik centen. En niet aan iemand mee geven terwijl nog op mijn naam. En hij weet nog niet bijna waar hij over praat.

En veel te duur inderdaad. absurde prijze

Ik zou doorzoeken.

Ditzelfde heb ik gehad met de 525 van mij, raar verhaal idd, ben er toen ook niet akkoord mee gegaan.
 
Deze klopt ook niet

65SX
450 EXC SMR op origineel kenteken :? :?

Das gewoon een EXC met SM wieltjes, ander kan er geen kenteken op.
VTR Motoren
 
en 450 smr of 560 op kenteken kan wel, de mijne is een 560 SMR en staat zo ook op NL kenteken. Ik heb hem uit engeland gehaald en daar zijn ze niet moeilijk met het op kenteken zetten en dan naar nederland halen. RDW kijken naar chassie nr, motor nr, bepaalt het gewicht ,meet de wielbasis en checkt het licht beeld omdat deze uit links rijdend verkeer komt. dat laatste is wel een issu . ik heb 4 lampen geprobeerd en alle 4 zijn niet goed. Ik heb er een auto lamp op gezet en dat beeld war oke.

dus een 450 moet ook lukken,

de auto lamp ( uit een vw Iltis een jaren 80 4x4 leger jeep) zag er niet uit maar RDW was gelukkig

deze staat er nu te koop op ebay

2006 KTM 450 SMR FACTORY SUPERMOTO ROAD LEGAL RACE BIKE REDUCED!! | eBay
full
 
450 SMR komt niet vanuit fabriek op kenteken dat dit geen straat gehomologeerd model is.

Dat via omwegen (legaal of illegaal laat ik ff in het midden) motoren alsnog worden voorzien van een kenteken is een ander verhaal.

De CRF komt standaard ook niet op kenteken tenzij het HM uitvoering is maar dat is weer een actie van de importeur. ;)
 
Laatst bewerkt:
De eerste eigenaar in Engeland heeft de 560smr zonder kenteken gekocht bij een KTM dealer in 2007 . dmv een eenvoudige brief aan de de KTM ( dealer of importeur, dat weet ik zo niet maar kan we checken) na 1 maand gevraagd een kenteken te leveren. Dit is zonder problemen afgegeven en door de engelse RDW ( DVLA) op kenteken gezet. Wanneer je in nederland een voertuig importeert uit een ander EU land ( of EVA land) neemt het RDW dit zonder slag of stoot over. Wanneer de motor overduidelijk een gevaar is zullen ze deze weigeren.

Als je perse een 450 of 560 SMR zou willen shop dan eens over ebay binnen Europa voor eentje met kenteken. Invoeren kost naast de moeite ca 135 euro + BPM als deze jonger is dan 13 jaar (+ een BPM berekening van 60 euro)
 
Crossers kunnen via bericht naar Honda zelf op kenteken, dan moeten ze wat documenten sturen zoals typegoedkeuring,en dan langs de rdw gaan, kost wel rond de 1000,- voor mijn crf tenminste..
 
Terug
Bovenaan Onderaan