Supermotard Vering

Look

MF veteraan
26 jun 2006
6.403
61
Hallo supermotard kenners. Ik heb een supermotard vering vraag. Ik wil mijn WR450F supermoto wat stugger af gaan veren. (is nu nog origineel enduro)
Nu kan ik kiezen uit progressieve vering van bijv Hyper pro of zwaardere lineaire vering van bijv Ohlins. Graag Hoor ik van jullie je ondervindingen en of tips waar ik op kan letten.
Voor zit er nu “K=4.2N/mm” veren in en
Achter zit er een “K=48N/mm” veer op
Dit zijn lineaire veren.

full


gr, Look.
 
Aan de banden te zien wil je de motor puur op straat gebruiken. Dan is de originele vering inderdaad aan de zachte kant. Aanpassing kan op verschillende manieren, afhankelijk van je budget en met name je eisen. Je zult dus toch moeten posten wat je van de motor verwacht (en welk gewicht ie moet dragen) wil men je advies kunnen geven.
 
Idd , ga voor lineaire vering, progressief valt de demping niet makkelijk/fatsoenlijk op af te stellen. Bij weinig veerweg zal je demping te zwaar zijn en op het eind (gehele veerweg gebruikt) te licht.
 
Oke, tot zo ver bedankt. Het klopt inderdaat dat ik hem voor recreatie en weg gebruik heb. Zelf weeg ik ongeveer 75 kg.
De voor vering vind ik nog wel gaan, maar er moeten nieuwe keringen in dus dacht ik; dan kan ik mooi er ook gelijk wat stuggere veren in zetten. Achter vind ik hem echt te slap. Daar wil ik zeker een sterkere veer om hebben. Hele andere schokdemper en voorpoten is voor mij gebruik wat overdreven. Vandaar dat ik wat straffere veren wil.

gr, Look.
 
Bij KTM gaan ze standaard 1 maat hoger met de veren tov enduro (volgens de manual).
85kg Enduro = 75kg SM.
Jij moet veren hebben voor een 75-85kg zware rijder. Volgens mij zijn dat in de meeste gevallen de standaard veren ,denk ik.
KTM 75-85Kg =4,6N/mm. En voor een vork met een ander type demper 4,8N/mm, lees ik net............dusssssss :?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga voor een setje lineaire veren van Ohlings. Als het mee zit kan ik ze a.s. woensdag monteren. Ik ben benieuwd. Nogmaals bedankt voor de tips en uitleg.

gr, Look.
 
Terug
Bovenaan Onderaan