Supermotard

Supermotard met alleen asfalt of niet

  • alleen asfalt

    Stemmen: 8 25,8%
  • asfalt en onverhard

    Stemmen: 23 74,2%

  • Totaal aantal stemmers
    31

74

Die hard MF'er
20 jan 2004
254
3
Hoogeveen
Wat is jullie mening over supermotard rijden op het midland circuit of in het algemeen.
Moet er wel onverhard gereden worden, of anders, vul onderstaande poll maar in
Alvast bedankt
 
Hallo, nu een vraagje , hoe moet het onverharde er dan uitzien dan, wat ik 4 april gezien heb op het midland circuit, was niet om enthousiast van te worden.
reageer maar
 
Ik vind dat bij sm zeker een offroad gedeelte hoort maar ik heb laatst in lelystad het offroad gedeelte uitgeprobeerd en dat vond ik echt ronduit gevaarlijk. Verwacht ook veel ongelukken als ze dit niet veranderen.
 
SM is asphalt en onverhard... als je alleen voor asphalt kiest dan begrijp je het niet helemaal.
 
Ik zou zeggen asvalt,want ik heb een paar x op midland gereden en offroad gedeelte is nou niet de iedeale baan vind ik.
De een na de ander ging onderuit,als er een paar x gereden is ligt er een hoop steenpuin op het asvalt (Dat deel wat op het offroad deel ligt),daar gaat het vaak mis.

p.s.normaal asvalt en offroad natuurlijk! :W
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het onverharde gedeelte in Lelystad ook asfalt alleen dan in gruisvorm ,je krijgt het haast niet van je bike af.
Het is inderdaad een moeilijk stukje waar in de nationale wedstrijden regelmatig de goeie terreinrijders in het voordeel zijn ,maar je wint op het asfalt toch meer tijd als je een daar snel kan rijden.
Je ziet ook dat de toppers meestal uit de offroad/cross komen. (kennelijk is snel asfalt rijden makkelijker aan te leren dan snel terrein rijden)
 
nog opmerkingen : hoe moet het onverharde gedeelte van Midland eruit gaan zien

Help om de gevaarlijke situatie nu te verkomen
 
Vandaag in Westkapelle, stuk stand er bij. Je ziet meteen wie wie er écht kan rijden en wie niet.
Kaf van het koren scheiden en een stukkie spektakel. Prima zo.

En een SM is nog altijd een enduro/crosser. Die horen vuil.
 
nog opmerkingen : hoe moet het onverharde gedeelte van Midland eruit gaan zien

Help om de gevaarlijke situatie nu te verkomen
Geef eens aan wat er gevaarlijk is aan het onverharde gedeelte ,ik kom er al wat jaren en ik kan me niet voorstellen wat er gevaarlijk aan deze baan is t.o.v. bijvoorbeeld de SM-wedstrijden in een woonwijk.
Het moet wel zo zijn dat het wedstrijden blijven en geen veiligheidscursus achter een marshall ,dan moet je de volgende afslag nemen ;) .
 
nog opmerkingen : hoe moet het onverharde gedeelte van Midland eruit gaan zien

Help om de gevaarlijke situatie nu te verkomen

Het nieuwe gedeelte ziet er niet goed uit zoals ik dat woensdag gezien heb -O- Vooral die 2e bult is levensgevaarlijk, als je daar met de achterkant de 2e verhoging raakt vlieg je vol over de kop. Denk dat ze er beter aan doen om daar de springheuvel weg te halen of hem een stuk beter te maken. De pro's springen er misschien zo over maar je moet ook wel rekening houden met de amateurs en rookies. Die 1e springheuvel mag er wat mij betreft wel in blijven zitten.

De ondergrond is misschien niet je van het maar ik ben blij dat er iig onverhard inzit (ook al is dat niet mijn sterkste punt) Denk dat het overhard pas echt goed is als je er een harde zandlaag hebt liggen zoals de crossbaan naast het Midland circuit.
 
Geef eens aan wat er gevaarlijk is aan het onverharde gedeelte ,ik kom er al wat jaren en ik kan me niet voorstellen wat er gevaarlijk aan deze baan is t.o.v. bijvoorbeeld de SM-wedstrijden in een woonwijk.
Het moet wel zo zijn dat het wedstrijden blijven en geen veiligheidscursus achter een marshall ,dan moet je de volgende afslag nemen ;) .

Heb geprobeert de 2e heuvel een beetje na te maken

naamloosvy5.jpg


Dus als je tekort komt op de 1e sprong heb je gewoon een probleem en de mensen eventueel achter je ook.

Ik ben het met je eens dat het wel wedstrijden moeten blijven maar onnodig risico vind ik niet nodig.

BTW die netten aan de zijkant zijn ook een goede verbetering :Y
 
Haha Westkapelle was wel leuk ja! Toevallig dat het mijn baas die daar op de foto ligt.
Al heb je nu wel mooi meteen het ergste van het hele MON seizoen gehad kwa zandgedeeltes. Dit was bijna niet te doen voor een onervaren crosser.
 
Buiten dat het op dat circuit een beetje losse knikkers zijn en dat je het niet van je uitlaat afkrijgt heb ik er niet zo heel veel op aan te merken. Je moet natuurljk wel weten hoe je over een bult moet komen want anders kan het inderdaad gevaarlijk zijn. Ik ben er in het verleden ook wel eens voorover afgegaan maar dat leer je vanzelf.
 
je springt t of niet je kan er ook overheen rijden als je niet genoeg ervaring op springgebied hebt. ik vroeg ook altijd aan mijn maat in welke versnelling en met hoeveel gas je bepaalde schansen ( vooral dubbels moest nemen )kijken doet ook een hoop en rustig aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan