Surron kabelboom

Floris271815

Rookie
28 mrt 2024
2
0
Beste Surron kenners en tovernaars,

Voor het ombouwen van mijn Heinkel, met het gebruik van Surron Ultra Bee onderdelen. 10 KW 72Volt dan komt die raceplee nog van zijn plek. Ik heb inmiddels nagenoeg alle onderdelen die ik online kon vinden met stekkertjes aangesloten, geen gepruts dus! Geen display licht, ik zag dat de batterij en oplader wel werken. Ik krijg het niet voor elkaar en van de owners manual word ik ook niet wijzer!

Wie kan mij helpen?!
 
'Ik heb inmiddels nagenoeg alle onderdelen die ik online kon vinden met stekkertjes aangesloten.''

1711632722211.png


Nagenoeg..? ..online kon vinden..? ..stekkertjes..? Een goed antwoord krijg je door een goede vraag te stellen, dus misschien kan je het geheel toelichten. Wat is concreet je vraag? Je krijg het geheel niet werkend? Moet de controller niet geprogrammeerd worden of dergelijke?
 
Je hebt helemaal gelijk ik zal even het even op een rijtje zetten. De onderdelen die ik nu heb en passen op de kabelboom.

Accu
Controller
Motor
Gashendel
Linkerrechter stuurschakelaar
Rechter stuurschakelaar
Links stuurschakelaar
Display
12 volt spanningsomvormer
Accu communicatie kabel
Aan/uit schakelaar standaard
Snelheids meter
Zekeringen

Ik krijg het in het geheel niet aan, na het opladen van de batterij, gaat het display niet aan. Ik wil graag kunnen testen of alles het doet, voordat ik het ga inbouwen in een Heinkel.

Heeft iemand een suggestie? Ik denk dat ik het geheel het ergens aan moet aarden? hoe ziet dat eruit op een Surron Ultra Bee zelf?
 
Een elektrische schema en een werkplaats handboek lijken me toch wel erg handig.

Verder een berg onderdelen opnoemen en zeggen ' doet ut niet ' gaat reacties geven dat dat niet te zien is in hun glazen bol.
Dat zie ik al aankomen, in m'n glazen bol 😉 .

En aangezien het frame wel vaker als 1 grote minpool wordt gebruikt/ massa/ aarde whatever kan je vermoeden wel kloppen, maar is er verder weinig nuttigs over te zeggen ( denk ik) .
 
Als alles op die manier aangesloten zit, zou je verwachten ergens aarde kabeltjes over te hebben. Die zouden dan op het frame moeten. Maar idd, glazen bol
 
En overigens welkom op MF :]

Mocht je foto's willen plaatsen, gebruik dan dit symbool/ icoontje ipv een bijlage toevoegen:

IMG_20240328_163335.jpg
 
wat voor BMS zit daarbij?
Controller
Motor
wat voor type motor is dat?
en heb je de controller zelf afgesteld, of dit laten doen?
Accu communicatie kabel
com kabel voor de accu?
waar doel je precies op?
meestal word de controller aan de laptop gehangen, niet de accu tenzij die een programmeerbare BMS heeft.
maar goedkopere E-motoren hebben dat vaak niet (weet niet of surron dit wel levert...

EDIT: de ultra bee werkt op 74V, niet 72...
 
Je verwacht jet niet he😂
Schitterende afbeelding trouwens, ik hoorde de stem er gelijk bij .
Die hele clip was om in je box te pissen.

1989160-8c9379d5e65d7d05788f41430be38414.png


Verder gewoon laten wat het is.
Ik wou bijna zeggen dat het onderwerp in ' Techniek ' had gekund, maar dan krijg je waarschijnlijk reacties met vaatwasser en electrische tandenborstel erin.
 

Bijlagen

  • 1712481921668.png
    1712481921668.png
    148,9 KB · Weergaven: 0
Ik mis in het lijstje iets van veiligheids schakelaars. Een motor heeft meestal wat voorwaarden om tot leven te komen. De jiffy moet in zijn en of de rem moet ingeknepen zijn.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan