Victor Suzuki Bandit 1200
Rookie
- 17 apr 2019
- 5
- 2
Mooi nietIs een vork van 1e type Yamaha R1
Beste Motor-Forum kornuiten!
Een vraag van mij. Ik heb een bandit 1200 die alles behalve standaard is. De upside-down voorvork is er door de vorige eigenaar opgeknutseld.
Wie weet van welke motor deze voorvork origineel afkomt?
Met vriendelijke groet
Victor
Potnondejuu!Mooi niet,het is een voorvork van een YZF750R,
Dat is um!!Potnondejuu!
Mooi niet,het is een voorvork van een YZF750R,
50mm (daar waar de clipons zitten, neem aan dat je dat bedoeld).Dat ziet er wel leuk uitZijn er nog voordelen aan zo'n Upside down vork? En wat is de diameter van de buitenste maat dan?
Ja waar die in de kroonplaten gaat.zij het met een ander spatbord en andere remklauwen dus.
50mm (daar waar de clipons zitten, neem aan dat je dat bedoeld).
"Miljaar!"Potnondejuu!
ja die zijn er als je de motor tot het uiterste belast. het onafgeveerde gewicht gaat omlaag (ietsjes) waardoor je banden op de limiet iets beter contact blijven houden met de weg. op de punten waar de grootste krachten komen tijdens het remmen (vlak bij het balhoofd) worden de buizen dikker en dus stijver en dat heeft voordelen in het gevoel en controle tijdens heel hard remmen. en het grootste voordeel zijn natuurlijk de bragging rights want als het voordelen heeft in de racerij wil je het natuurlijk ook op je pudding fiets hebben.Zijn er nog voordelen aan zo'n Upside down vork?
ja die zijn er als je de motor tot het uiterste belast. het onafgeveerde gewicht gaat omlaag (ietsjes) waardoor je banden op de limiet iets beter contact blijven houden met de weg. op de punten waar de grootste krachten komen tijdens het remmen (vlak bij het balhoofd) worden de buizen dikker en dus stijver en dat heeft voordelen in het gevoel en controle tijdens heel hard remmen. en het grootste voordeel zijn natuurlijk de bragging rights want als het voordelen heeft in de racerij wil je het natuurlijk ook op je pudding fiets hebben.
ja die zijn er als je de motor tot het uiterste belast. het onafgeveerde gewicht gaat omlaag (ietsjes) waardoor je banden op de limiet iets beter contact blijven houden met de weg. op de punten waar de grootste krachten komen tijdens het remmen (vlak bij het balhoofd) worden de buizen dikker en dus stijver en dat heeft voordelen in het gevoel en controle tijdens heel hard remmen. en het grootste voordeel zijn natuurlijk de bragging rights want als het voordelen heeft in de racerij wil je het natuurlijk ook op je pudding fiets hebben.
als jij het mooi vindt en je hebt de investering er voor over gewoon doen maar verkijk je niet op de hoeveelheid werk die er bij komt kijken om het goed te doen.Hahahaha dat zou voor mij niet de reden zijn. Ik rij als een oud omaatje. Maar ik vind het er wel netjes uitzien zo.
Dank je Joep! Een beginners fout van formaatDe titel klopt niet, de meeste Suske en Wiske titels zijn een allitteratie.
Een passende titel had kunnen zijn: Suske en Wiske en de verkeerde voorvork of Suske en Wiske en het mysterieuze motorfietsonderdeel
Potnondejuu!
Dank je Rg-Gamma! Jij kent je Suskes en Wiskes!!Potnondejuu!
Het is maar de vraag of de onafgeveerde massa minder is van een upsidedown tov een conventionele fork.