Suzuki 1200 Bandit Yoshi

1 nov 2013
118
9
Hoi beste MF-ers,

(ik zit veel op US forums dus deze aanhef laat me grijnzen hahaha )

Ik heb een vraagje voor jullie. Of eigenlijk, meerdere.
Ik heb een Suzuki Bandit 1200 gekocht, uit 2005.

Het lijkt er op dat ik zonder het te weten een jubileum editie heb gekocht waarvan er maar 75 verkocht zijn in Nederland.
De Bandit Yoshi jubileum editie.

Hij heeft een paar jaar stilgestaan, dus de carburateurs hebben als eerste een beurt nodig.
En een nieuwe accu.

Hij is vroeger goed onderhouden, dus ik neem aan dat de kleppen nog wel redelijk zijn al ga ik dat natuurlijk controleren.

Het lijkt er op dat ik een apart model gekocht heb, een jubileum editie uit 2004/2005.
Ik vond een leuk artikel hier : Motorfreaks - Test: Suzuki Bandit 1200 Yoshimura - Grijze muis

De eerste vragen zijn algemeen :

- wat zijn de zwakke punten van de Bandit 1200, waar zou ik aandacht aan moeten besteden ?
- weten jullie een pdf van een werkplaatshandboek te vinden ?
- zijn er kennisbronnen als liefhebbers/specialisten, clubs, forums, online info etc die ik kan benaderen

Dan wat specifieker over deze motor. Het lijkt een jubileum editie te zijn waar er maar 75 van in Nederland geleverd te zijn door de Nimag.
WP veren in de voorvork, Yoshi rvs uitlaat, crashpads, blauw LSL stuur en blauwe trillingsdempers, GSXR kleurstelling.
Wie weet er meer over dit model te vertellen ?
Hij is in redelijk nette staat, en ik zou hem graag zo netjes mogelijk willen maken in de staat zoals hij is afgeleverd.
Zijn er folders of ander promotiemateriaal bekend over de Yoshi of jubileum editie.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die kennis hebben van dit model.
Alle info en tips zijn welkom !!!

Vast bedankt,
Rijk
 

Bijlagen

  • 20191222_150458.jpg
    20191222_150458.jpg
    188,2 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Suzuki Bandit forum,
Internationaal is er niks over te vinden,dus ik denk dat het weer zo,n speciale ombouw actie was van de Nederlandse Suzuki importeur,
in die tijd in samenwerking met Hoegee de Suzuki tuner en Yoshimura importeur,je had toen wel meer speciale Yoshi uitvoeringen zoals oa
de GSX-R1000 Yoshimura.
 
Laatst bewerkt:
ja dat forum had ik ook gevonden.
Maar 139 leden, en lijkt niet heel erg actief.
Nou hoeft dat niet alles te zeggen, maar ze vragen wel 25 euro contributie.
Als dat goed advies oplevert, beter dan op MF O-) dan is dat de moeite wel waard.
Blijf een echte Ollander he.


Dus 1000 geproduceerd en lijkt er op dat daar weer een variatie op gemaakt is door de Nimag.
Misschien niet zo speciaal dus.
 
Hoi beste MF-ers,

(ik zit veel op US forums dus deze aanhef laat me grijnzen hahaha )

Ik heb een vraagje voor jullie. Of eigenlijk, meerdere.
Ik heb een Suzuki Bandit 1200 gekocht, uit 2005.

Het lijkt er op dat ik zonder het te weten een jubileum editie heb gekocht waarvan er maar 75 verkocht zijn in Nederland.
De Bandit Yoshi jubileum editie.

Hij heeft een paar jaar stilgestaan, dus de carburateurs hebben als eerste een beurt nodig.
En een nieuwe accu.

Hij is vroeger goed onderhouden, dus ik neem aan dat de kleppen nog wel redelijk zijn al ga ik dat natuurlijk controleren.

Het lijkt er op dat ik een apart model gekocht heb, een jubileum editie uit 2004/2005.
Ik vond een leuk artikel hier : Motorfreaks - Test: Suzuki Bandit 1200 Yoshimura - Grijze muis

De eerste vragen zijn algemeen :

- wat zijn de zwakke punten van de Bandit 1200, waar zou ik aandacht aan moeten besteden ?
- weten jullie een pdf van een werkplaatshandboek te vinden ?
- zijn er kennisbronnen als liefhebbers/specialisten, clubs, forums, online info etc die ik kan benaderen

Dan wat specifieker over deze motor. Het lijkt een jubileum editie te zijn waar er maar 75 van in Nederland geleverd te zijn door de Nimag.
WP veren in de voorvork, Yoshi rvs uitlaat, crashpads, blauw LSL stuur en blauwe trillingsdempers, GSXR kleurstelling.
Wie weet er meer over dit model te vertellen ?
Hij is in redelijk nette staat, en ik zou hem graag zo netjes mogelijk willen maken in de staat zoals hij is afgeleverd.
Zijn er folders of ander promotiemateriaal bekend over de Yoshi of jubileum editie.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die kennis hebben van dit model.
Alle info en tips zijn welkom !!!

Vast bedankt,
Rijk
Ik heb vroeger een Bandit 1200 gehad en ik denk dat ik nog een Haynes manual en/of eentje van Moto Technique heb. Zal eens kijken.
 
Gefeliciteerd met je Bandit!
En er is hier op het forum gewoon een Bandit-Topic met bakken aan informatie, lees de OP maar eens door voor je algemene vragen en meldt je daar gerust met een mooie foto.


Er hangen nog wel wat (al dan niet oud-) Bandit eigenaren rond die de motor van binnen en van buiten op hun duimpje kennen.

Het werkplaatshandboek stuur ik je zo in een PBtje, in PDF-vorm :t
 
ja dat forum had ik ook gevonden.
Maar 139 leden, en lijkt niet heel erg actief.
Nou hoeft dat niet alles te zeggen, maar ze vragen wel 25 euro contributie.
Als dat goed advies oplevert, beter dan op MF O-) dan is dat de moeite wel waard.
Blijf een echte Ollander he.


Dus 1000 geproduceerd en lijkt er op dat daar weer een variatie op gemaakt is door de Nimag.
Misschien niet zo speciaal dus.
Meestal beperkte dat Yoshimura gebeuren zich tot hooguit een Yoshi uitlaat en een ander kleurtje,de GSX-R1000,s die Hoegee ombouwde
daar zat meer Yoshimura spul in zoals andere nokkenassen,gewijzigde afstelling,nadeel daarvan is dat de prijs omhoogschiet,daarom
doen ze dat bij de meer normalere motoren niet.Ik heb in 2005 mijn GSX-R1000 om laten bouwen door Hoegee met Yoshimura spullen,
koste mij toen al 6500,- extra boven op de nieuwprijs,een Bandit die 6500,- duurder zou worden zouden ze maar heel weinig van verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je Bandit!
En er is hier op het forum gewoon een Bandit-Topic met bakken aan informatie, lees de OP maar eens door voor je algemene vragen en meldt je daar gerust met een mooie foto.


Er hangen nog wel wat (al dan niet oud-) Bandit eigenaren rond die de motor van binnen en van buiten op hun duimpje kennen.

Het werkplaatshandboek stuur ik je zo in een PBtje, in PDF-vorm :t

Dat Bandit topic staat inderdaad heel veel interessant leesvoer in, TOP.

En reuze bedankt voor de PDF-jes !! 👍👍
 
De Haynes handleiding kan ik je van harte aanbevelen, maar heb hem zelf niet meer.

In een ver verleden heb ik ook een bandit 1200 gehad. Bij mij waren de carbs erg gevoelig voor vervuiling, dus goed schoonmaken lijkt me een goed plan ;).
 
ja dat forum had ik ook gevonden.
Maar 139 leden, en lijkt niet heel erg actief.
Nou hoeft dat niet alles te zeggen, maar ze vragen wel 25 euro contributie.
Als dat goed advies oplevert, beter dan op MF O-) dan is dat de moeite wel waard.
Blijf een echte Ollander he.


Dus 1000 geproduceerd en lijkt er op dat daar weer een variatie op gemaakt is door de Nimag.
Misschien niet zo speciaal dus.
moet je ff kijken op facebook. Suzuki Bandit Club Nederland

het is idd speciale uitvoering. als er een zwak punt is dan is het de uitlaat collector die kan door roesten. voor de rest een betrouwbaar geheel met na genoeg hufterproof motorblok. gewoon netjes onderhoud volgens fabrieks opgave.
nb lid worden van de bandit club kan geen kwaad. O-) *O*
 
In een ver verleden heb ik ook een bandit 1200 gehad. Bij mij waren de carbs erg gevoelig voor vervuiling, dus goed schoonmaken lijkt me een goed plan ;).

Na minimaal 3 jaar stilstand liep hij op 2 cylinders, en alleen op de choke.

Nog niet vaak zulke vervuilde sproeiers gezien ... ik heb ze uiteindelijk goed schoon gekregen maar stond
op het punt om nieuwe te bestellen.

Bandit-06.jpg
 
moet je ff kijken op facebook. Suzuki Bandit Club Nederland

het is idd speciale uitvoering. als er een zwak punt is dan is het de uitlaat collector die kan door roesten. voor de rest een betrouwbaar geheel met na genoeg hufterproof motorblok. gewoon netjes onderhoud volgens fabrieks opgave.
nb lid worden van de bandit club kan geen kwaad. O-) *O*
Dit inderdaad, is vrij duur om te laten repareren. En de oliekoeler kan na verloop van tijd gaan lekken. Verder is de vering ook niet van het hoogste niveau.
 
Had de 1200 uit 1997 . Heb daar een GSXR1000 K5 veer onder gezet met aangepaste dogbones en WP voorveren .

opoffering die ugly hoofdstandaard . verder open demper en K&H filter met bougies c type (dubbele elektroden) .

Stuurt zeer scherp en meer power aangezien de bandit 1 van de weinige motoren is, waarvan het vermogen is geknepen op de demper.
Veertje vervangen van de spanner die wil nog weleens inzakken waarbij je een ratelachtig geluid hoort vooral bij stationair .
Veertje iets van 5 euro ,arbeid 5 minuten werk. (boutje los en veertje meten moet 15 mm uitsteken meestal ingezakt naar 6 a 7 mm )
stekker losgetrokken om het vermogen soepeler te laten lopen in de 2e en 3e versnelling .
Dit hadden ze gedaan ivm met emissie eisen toentertijd.

Collector rot idd weg maar beste is deze te vervangen door een bus van RVS dan rot tie nooit meer.

Veel plezier van gehad en doorverkocht aan een MF ` er hier .
 
Terug
Bovenaan Onderaan