Suzuki 6-11 "sleeper"

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#1
Winterprojectje:

GSX1100F als donor voor het blok dit weekend opgehaald, GSX600F op het oog.

Standaard kuipwerk met bij voorkeur grote taartschep achter, kabelbediende koppeling (voor 600f look) en goed gedempte uitlaat voor deze wolf in schaapskleding.
20181002_210520.jpg
Rijwielgedeelte in eerste instantie standaard al verwacht ik dat de achterbrug iets langer mag en de remmen iets deftiger.
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#4
Jazeker anders was het blok wel ergens anders in gekomen.

Moet bekennen kort onderstaand idee overwogen te hebben maar denk dat de bruikbaarheid daarvan helaas erg beperkt is :)

FB_IMG_1522483903268.jpg.20cb013804e43f88890f6457d867e855.jpg suzuki-gsx-r-1100-offroad.jpg.a294a79fae250c7b2bc7cb89b6e6151a.jpg
 

Nsmeijer

Die hard MF'er
6 apr 2015
546
10
29
Ridderkerk
#7
Leuk project, hoe zie je de taartschep voor je? De achterveer van een Yamaha r6 uit '06 past nagenoeg 1 op 1, andere bus in de onderste bevestiging en de accubak omhoog, lijkt me een aardige upgrade gezien de vermogenswinst
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#8
Bedankt voor je meedenken en aanvullende info! Ook van een rf600 past ook al is die een fractie langer. Komt sowieso een andere in dan de huidige.

Met taartschep doelde ik op het complete achterspatbord met puist van de kentekenverlichting. Dus niet ingekort voor een sportiever uiterlijk.

Blok er nog uit gehaald straks dus vlot al redelijk. Blijft wel een iel frame over met hele dunne boutjes overal. Resteert de brug en voorvork eruit en kan het schoonmaken, invetten en bijwerken beginnen :)
 

Spikesgixxer

MF veteraan
19 jun 2001
1.759
2
Bezoek Site
#11
Ik heb net een dergelijk iets gedemonteerd.
Bedenk even dat de dwarsligger van het frame net boven het blok aangepast dient te worden.
Er moet een "hap" uit aangezien het blok hoger is.
Mocht je interesse hebben, heb ik dus al aangepast liggen.
Tevens de voorste 2 boutjes van het dekseltje op de kop vervangen voor lagere versies.
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#12
weet niet precies wat je met dwarsligger van het frame bedoelt? heb je er misschien een foto van?

de voorste vaste framebuis net achter het balhoofd dat past nét (zie bijlage) indien dekseltje carterontluchting van een 600 erop zit. omdat een krappe mm speling mij te minimaal is, komt in die buis wel een uitsparing. de demontabele buis waar de tank op rust die zal aangepast moeten worden omdat ik die wel wil behouden.

07_framebreatherclearance.jpg.8a1b48fe70d1ed0a389666db2d9c0774.jpg

mocht je verder aanvullende info hebben, altijd welkom natuurlijk ;)
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#14
Jazeker anders was het blok wel ergens anders in gekomen.

Moet bekennen kort onderstaand idee overwogen te hebben maar denk dat de bruikbaarheid daarvan helaas erg beperkt is :)

Bekijk bijlage 1332018 Bekijk bijlage 1332019
klant wees me op vergelijkbaar ding:

https://www.dumpert.nl/mediabase/7511585/317259e7/crossmotor_du_jour.html

heel erg gaaf!

Aha een eigen topic.. eens volgen;)
blijft wat "origineler" qua looks dan mn andere twee maar aan jou "af-fabriek look" kan het niet tippen . thuis al de vraag of dit dan mijn nette motor werd ;)
 

Spikesgixxer

MF veteraan
19 jun 2001
1.759
2
Bezoek Site
#15
weet niet precies wat je met dwarsligger van het frame bedoelt? heb je er misschien een foto van?

de voorste vaste framebuis net achter het balhoofd dat past nét (zie bijlage) indien dekseltje carterontluchting van een 600 erop zit. omdat een krappe mm speling mij te minimaal is, komt in die buis wel een uitsparing. de demontabele buis waar de tank op rust die zal aangepast moeten worden omdat ik die wel wil behouden.

Bekijk bijlage 1332877

mocht je verder aanvullende info hebben, altijd welkom natuurlijk ;)
Komt inmiddels goed. :t
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#17
Zo reduceert de hoogte van het blok ook weer aanzienlijk. Dekseltje carterontluchting 600 vs 1100 :) Screenshot_20181012-224507_Gallery.jpg
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#18
Beide gedemonteerd, héel veel onderdelen (een 600,750 én 1100 compleet in onderdelen achter de hand) dus schoonmaken, oplappen en iets ervan zien te maken :P 20181013_113631_resized.jpg
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#21
Matzwart wordt ie gegarandeerd en ook volledig. Nu zag ik echter zojuist een standaard originele gsx600f in matzwart en vind dat helemaal niks 20181014_221002.jpg
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#22
Wijk zodoende toch iets af van de volledige originele outfit door er wat meer een bij mij passende draai aan te geven. Wil wel de topkuip en achter zijpanelen behouden in originele trim. Ook wil ik minder van het origineel afwijken als bv bij mijn 750f ;) 20181014_191251.jpg
 
Likes: Loki

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
9.916
99
#24
Vond ik ook en hebben tzt. nog contact over 1 en ander :)

Zojuist de 750 brug gepast die langer is, met wat mazzel past de 1100 schokbreker ook nog die aanzienlijk langer is dan de originele en instelbaar. Leuk puzzelen met onderdeeltjes. Upgraden mag later, eerst wat opbouwen uit de bult onderdelen ;)