Suzuki Address 110

Heeft iemand deze scooter al?
Ik ben namelijk op zoek naar een klein, zuinig en goedkoop vervoersmiddel voor de dagelijkse 15Km. Op papier lijkt de suzuki mij de goedkoopste best buy, maar heb hem nog niet in het echt gezien of bereden...

Zoek je per se een motorscooter?
 
Vraag me af of de address al ergens bij een dealer klaar staat ?
en dan komt er nog 360 euro bij voor rijklaar maken en 39 euro leges.

Heb vanmiddag Motoport Amsterdam gebeld, die zegt dat ze 'm eind van deze maand in de shop hebben. Ze zeiden ook dat hij dan pas leverbaar is...
 
Goedkoper (nieuw) rijden kan gewoon niet. Betreft aanschafkosten en brandstofkosten is deze gewoon het allergoedkoopst.

Weer/windbescherming en bagagemogelijk zijn in het voordeel van de scooter.
 
Een brommer kan nog goedkoper, als je naar je werk niet harder dan 60 km/u mag.
geen 10 euro motor rijtuigen belasting, daar kan je weer benzine voor kopen.
 
@Zuinig, ik denk dat je 100euro belasting bedoelt ;)

Ik heb best veel internet research gedaan, en qua aanschafprijs/gebruikskosten gebruiksgemak komt de address het tofste eruit.
De ruimte onder het zadel heb ik nog geen andere (motor)scooter zien adverteren(full size helm die past).
Heb helaas nog niks gevonden over de onderhouds-intervallen.

Zelf ben ik niet van plan om veel op de snelweg te rijden. Het is een optie voor mij. Denk dat ik hiermee 3 minuutjes sneller ben op locatie. Anders neemt het me 18min.

Heb zelf zeer weinig verstand van motoren/scooter/auto's, vandaar dat ik liever een nieuw iets koop dan 2de hands. Gewoon dealer onderhouden en niet 100% van de motor vragen dan moet het me wel lang zuinig plezier geven :D
 
Betreft onderhoudsinterval kun je uitgaan van iedere 5.000km olie, iedere 15.000km snaar+ rollers, iedere 20.000km kleppen stellen. Zal nooit veel afwijken.
 
Bij 125cc controleer je gemiddeld om de 4k km je kleppen.

Ik heb een bijna nieuwe 125cc semi-automaat staan voor 999 eur met nog geen 2000km op de klok. Klepcontrole om de 2k km, maar zeer eenvoudig en direct toegankelijk. Loopt tussen 1 op 35 en 1 op 42. Alleen weinig bagagemogelijkheden. Zijtassen kan, verder niets, tenzij je zelf handig bent om een rek te maken. Zie handtekening voor link naar Motorshopper. Snelweg zal ik er mee afraden.
 
Lijkt me erg veel, tussen een bandenwissel 3x je klepspeling controleren.

Wat jij wil, doe je het om de 12k km. Weet ik wel dat ik van jou niets koop. :)
Niet dat je altijd hoeft bij te stellen, maar 3x later dan aanbevolen, lijkt mij ook niet bevorderlijk. Die blokjes moeten wel alles geven, elke rit.
 
Bij 125cc controleer je gemiddeld om de 4k km je kleppen.

Ik heb een bijna nieuwe 125cc semi-automaat staan voor 999 eur met nog geen 2000km op de klok. Klepcontrole om de 2k km, maar zeer eenvoudig en direct toegankelijk.
Doe je deze controles dan zelf? Lijkt me namelijk wel erg vaak om naar de shop te gaan om de 2k km...

Ben zelf van plan om het onderhoud te laten doen door de dealer, op deze manier behoud ik de garantie. Na de 3 jaar zie ik wel verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, hij heeft nog geen 2k gelopen, maar ik was wel van plan om dat zelf te gaan doen. Maar staat te koop, omdat ik er kniepijn op krijg. Misschien later nog eens een Honda MSX kopen, zelfde soort blok qua klepcontrole. Bij 1000km moest ie ook een keer gesteld worden, toen was ik 10 euro kwijt. Het stelt ook niets voor, een inlaat- en uitlaatklepje.

Maar mijn K-Pipe is geen Address he, daar moet je wat kappen eerst verwijderen, voor je er bij kan.
 
Met een beetje mazzel kan ik dinsdag al een suzuki address 110 ophalen.
Ben benieuwd *O*
Het is dinsdag, ben benieuwd! :Y

Maar mijn K-Pipe is geen Address he, daar moet je wat kappen eerst verwijderen, voor je er bij kan.
True true, ging mij er meer om dat ook als het wel hetzelfde was, geen kappen verwijderen, ik dit alsnog niet zou kunnen :P
 
Bij de K-Pipe betaal je alleen de werkelijke kosten van de klepcontrole, kom je er moeilijker bij, dan betaal je ook nog de tijd om kappen te verwijderen en weer te plaatsen. Of je moet half kaploos naar de dealer. :) Gelukkig kan je bij Kymco t/m 150cc ook bij de bromfietsdealers terecht voor garantie en onderhoud, qua motordealers is het wat minder gedekt in Nederland. Maar doe je het dus thuis, die klepcontrole, dan ben je zo klaar. Als je het kan. :)

Hopelijk kan je 'm vandaag ophalen, Yiasya!
 
Technisch kan er natuurlijk weinig mis mee zijn en is dat het wel, dan kan dat onder garantie worden gefixt. Maar je zit wel met vermogensafgifte etc.
Al moet ik zeggen dat ik met proefritten ook nog wel eens wat koop en het later toch weg doe, omdat het net niet is wat ik zoek. :) Mijn 125cc gaat weg ivm kniepijn (maar dat wist ik van te voren en wilde het aankijken), mijn andere motor ben ik ook niet geheel tevreden over door afstelling motorblok ivm milieu-eisen bij lastwissel/bepaalde toerentallen. Wie weet komt er dit jaar dus weer wat anders... motor nummer 12 of 13. :)
 
Ach, als het een goede deal was en hij bevalt niet kan je zonder er al te veel op te verliezen straks een mede-forum-lid weer mee blij maken })
Ben zeer benieuwd hoe die bevalt en of je er een beetje het autoverkeer op 80km/uur-wegen mee kan bijhouden. Dat is met een ybr125 best hard werken zo af en toe namelijk...
 
Heeft de dealer je nog wat verteld over het inrijden? Lees veel verschillende dingen hierover(in het algemeen, niet specifiek over de address).
Weet je toevallig ook om de hoeveel km hij naar de shop moet om de garantie te behouden?

Ben zeer benieuwd hoe die bevalt en of je er een beetje het autoverkeer op 80km/uur-wegen mee kan bijhouden.
Hier ben ik ook wel benieuw naar :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan