Loctite?
meet eens even de excacte diameter op van het stuk met draad en geen draad, hoe lang denk je dat dat goed gaat in je kettingwiel houder
een bout met volledig draad is (eigenlijk) nooit een goede bout om een remschijf vast te zetten. de originele bout heeft niet voor niks een borst of zelfs passtuk. dit om het gat in de schijf zo optimaal mogelijk op te vullen want schuifkrachten afwenden op draad van de bout is vragen om problemen. draad vervormt veel te makkelijk in vergelijking met een borst of passtuk en in geval van een combinatie zoals bij jouw houd dat in dat de overige boutjes veel meer kracht te verwerken krijgen en dat je daar de velg en de bouten gaat slopen.
Het ging om een kettingwiel in de kettingwielhouder, maar verder heb je gelijk, maar soms heb ik geen zin om dat helemaal uit te leggen als het zo logisch is
Ik denk dat je wel stopt voordat je remschijf of kettingwiel de velg raakt.een bout met volledig draad is (eigenlijk) nooit een goede bout om een remschijf vast te zetten. de originele bout heeft niet voor niks een borst of zelfs passtuk. dit om het gat in de schijf zo optimaal mogelijk op te vullen want schuifkrachten afwenden op draad van de bout is vragen om problemen. draad vervormt veel te makkelijk in vergelijking met een borst of passtuk en in geval van een combinatie zoals bij jouw houd dat in dat de overige boutjes veel meer kracht te verwerken krijgen en dat je daar de velg en de bouten gaat slopen.
een bout met volledig draad is (eigenlijk) nooit een goede bout om een remschijf vast te zetten. de originele bout heeft niet voor niks een borst of zelfs passtuk. dit om het gat in de schijf zo optimaal mogelijk op te vullen want schuifkrachten afwenden op draad van de bout is vragen om problemen. draad vervormt veel te makkelijk in vergelijking met een borst of passtuk en in geval van een combinatie zoals bij jouw houd dat in dat de overige boutjes veel meer kracht te verwerken krijgen en dat je daar de velg en de bouten gaat slopen.
als 4 van de 6 bouten wel een borst hebben, kan het kettingwiel of schijf niet verdraaien tov de naaf. bijgevolg kan de volle draad van de andere 2 ook niet geplet worden.
denk ik zo stil in mijn hoofd