Suzuki GS 650 G met + 100.000 km

StormKraai

Die hard MF'er
5 jun 2008
645
0
Eindhoven
Hallo Brikkerz,

Ik kan voor een prikkie een Suzuki GS 650 G met + 100.000 km kopen.

Hij is zeker niet in zo'n goede staat als deze;

SuzukiGS650G.JPG


De kleppen en de voorvork zijn gereviseerd.

Verkoper meld dat hij er nog wekelijks op rondknort.

Haal ik met dit brik een waslijst aan onderhoudskosten in huis?

groet!
 
Stormpje:

Wat is de prijs? rond de 500 euro is al veel denk ik zo.

Verder: 100.000 voor een GS is niet al te veel. Deze blokken waren beresterk, ook van de 650 en ruim overbemeten. Als het olieverbruik niet te hoog is (let op het oliepeil als je gaat kijken bij een eventuele bezichtiging, aanschaf) (zegt niet alles maar wel iets) blijven de volgende echte GS problemen over:
Met stip op één:
slechte of meestal kapotte dynamo en/of, meestal en, kapotte spanningregelaar/gelijkrichter. Gevolg niet opladen van de accu.
Tip: neem voltmeter mee en stel deze in op het 20 volt gelijkspanningsbereik.Rode plus op plus van de accu en zwarte min aan min van de accu. Laat de motor draaien en lees de spanning af . Zal rond de 12,5 volt moeten zijn. Geef gas tot ongeveer 5000 toeren en de waarde moet stijgen naar 14 a 14,5 volt. Zoniet zijn dynamo of spanningsregelaar defect. Kosten ongeveer 150 a 200 euro. Accu is dan meestal ook slecht. Bovenstaande werkt alleen bij hele volle accu, maar je moet in ieder geval een waarde stijging van de voltmeter zien als je gasgeeft.

Tweede: slechte bedrading. Soms vallen dingen of lampjes gewoon uit. Check dus eerst of alle lampjes /verlichting het doen, ook de claxon.
Derde, zwetende of lekkende pakking van cilinder voet en of kop. Kijk even kritisch of het blok niet net is schoongeveegd.

Voor de rest kunnen er nog vele problemen zijn aan oa remmen, banden enz, maar die zijn niet specifiek suzuki GS, maar meer geldend voor alle oudere motoren.

DUS: als de prijs laag is en je kunt veel zelf en de proefrit is ok, kan je een goed brik kopen, indien bovenstaande niet kijk dan nog eens verder.

Succes.

Kijk ook even in de tank: veel roest is niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Goede oude brikken bestaan helaas niet (maar anders zou het ook geen brik zijn ;) ).

Zwetende/lekkende voorvork, 'knak' in voorvork, rottende uitlaat of niet soepel lopende remzuigers zijn heel veel voorkomende dingen.

Die fiets heeft wel cardan en ik dacht ook elektroniche ontsteking wat toch 2 pluspunten zijn :).
 
Heb zonder noemenswaardige ellende 160.000 op de klok gezet. Alleen de uitlaat moeten vervangen.

Niet kapot te krijgen!
 
De levensduur van de techniek is bij dit soort fietsen vooral afhankelijk van de rijstijl. Rij je er normaal mee, gaat het niet kapot. Is er mee geragd, gaat het wel kapot.....

De meeste van die types zijn in de regel nog wel goed. Degene waar mee geragd is zijn meestal allang kapot....

DUs als zo'n fiets er min of meer netjes uitziet en de koude start is goed, en hij loopt ook warm netjes, dan zou ik het wel aandurven.
 
Zelfs als je als een boerenlul met zo'n GS reed bleef de boel nog steeds heel, motorisch althans......GS is echt hufterproof.......maarja, kapot kan alles natuurlijk.....
 
Waar je bij deze dingen ook op moet letten zijn de inlaatrubbers, die zijn erg duur om te vervangen namelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan