Suzuki GS 650 GT begrensd op 5500 tpm ?

HenkieA

MF'er
7 nov 2003
180
2
Hemrik
Hallo.
Ik heb vorige week een leuke Suzuki GS 650 GT uit 1983 gekocht. Rijdt erg lekker. Heel soepel, niks mis mee. Maar precies bij 5500tpm, in elke versnelling, trekt ie niet verder door. Lijkt wel op een soort toerenbegrensing. Iemand een idee wat er aan gedaan is en hoe ik dat weer ongedaan krijg ?
Alvast bedankt!
 
Engine Type: 673 cc, 4 Stroke – Air Cooled – Inline Four
Engine Bore and Stroke: 62 mm x 55.8 mm
Valves 2 valves/cylinder
Claimed Horsepower: 65 hp (48.5 kW) @ 9000 rpm
Maximum Torque: 53.8 Nm (396.8 ft. lbs) @ 8000 rpm

Transmission type: 5 speed
Final Drive: Shaft

Volgens de specs zou hij idd hoger in toeren moeten kunnen.
 
Op het kentekenkaartje staat een vermogen van 35 Kw. Ik denk dus dat de Soes is begrensd op 35Kw om geschikt te maken voor A2 rijders. Waarschijnlijk zijn dan de gasschiiven in de carburateurs aangepst. Standaard vermogen van een GS 650 GT is 53,2 Kw.
 
Op het kentekenkaartje staat een vermogen van 35 Kw. Ik denk dus dat de Soes is begrensd op 35Kw om geschikt te maken voor A2 rijders. Waarschijnlijk zijn dan de gasschiiven in de carburateurs aangepst. Standaard vermogen van een GS 650 GT is 53,2 Kw.
Her zou kunnen dat de elektronische ontsteking vervangen is en dat het toerental inderdaad begrenst is. Misschien dat het ook nog instelbaar is.

Een andere manier om de toeren te begrenzen is denk ik het gaatje in de gasschuif.
De gasschuif word bij meer toeren hoger gelift en dus ook de gasnaald, waardoor er meer benzine aan word gezogen door de hoofdsproeier.
Ga je dit gaatje opboren dan neemt het vacuum in de carburateur af en word de gasschuif minder hoog gelift, zodat er ook minder benzine aan word gezogen.
Minder power en het toerental wil niet hogerop.
(Gas geven betekend dus gewoon de vlinderklep verder loszetten, waardoor het vacuum toeneemt in de carburateur)
 
Een andere manier om de toeren te begrenzen is denk ik het gaatje in de gasschuif.
De gasschuif word bij meer toeren hoger gelift en dus ook de gasnaald, waardoor er meer benzine aan word gezogen door de hoofdsproeier.
Ga je dit gaatje opboren dan neemt het vacuum in de carburateur af en word de gasschuif minder hoog gelift, zodat er ook minder benzine aan word gezogen.
Minder power en het toerental wil niet hogerop.
(Gas geven betekend dus gewoon de vlinderklep verder loszetten, waardoor het vacuum toeneemt in de carburateur)
:N
lees cafe-techniek nog eens
 
Terug
Bovenaan Onderaan