Suzuki GS1000L

M'74

MF'er
3 sep 2006
53
0
M'tricht
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een GS1000L in mijn schuur staan, eigenlijk als leuk projectje, naast mijn andere hobby: mijn VN1500c. En om mijn Vulcan een beetje te sparen als er met pekel gestrooid wordt (of als ik net al het chroom heb gepoetst en het regent als ik moet werken). Daarnaast zijn deze Suzi's gewoon erg leuke motoren, hij/zij is uit '79. Ik heb hem gekocht met de wetenschap dat de koppakking vervangen moet worden en de achterrem heeft een revisie nodig. Als ik zo een beetje rond neus krijg ik het idee dat er niet zo heel veel van dit type motoren zijn. (de 1000L, dus)
Wie kan mij antwoord geven op de vraag of de 1000cc blokjes hetzelfde zijn, of waar ik op moet letten bij het bestellen van een een nieuwe koppakking.
Heb je tips of een goed (internet)adres voor onderdelen laat het mij dan weten.
Mocht je zelf onderdelen nodig hebben.....ik heb er bij de koop ook nog het e.e.a. bijgekregen, maar heb nog niet in mijn hoofd wat het is.
Het belangrijkste is dus: (waar) kan ik een koppakking voor mijn motor aanschaffen?
Eerlijkheidshalve zal ik maar bekennen dat ik nog niet heb gecheckt bij mijn lokale motorzaak en ook graag in contact wil komen met ander GS liefhebbers.
 
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een GS1000L in mijn schuur staan, eigenlijk als leuk projectje, naast mijn andere hobby: mijn VN1500c. En om mijn Vulcan een beetje te sparen als er met pekel gestrooid wordt (of als ik net al het chroom heb gepoetst en het regent als ik moet werken). Daarnaast zijn deze Suzi's gewoon erg leuke motoren, hij/zij is uit '79. Ik heb hem gekocht met de wetenschap dat de koppakking vervangen moet worden en de achterrem heeft een revisie nodig. Als ik zo een beetje rond neus krijg ik het idee dat er niet zo heel veel van dit type motoren zijn. (de 1000L, dus)
Wie kan mij antwoord geven op de vraag of de 1000cc blokjes hetzelfde zijn, of waar ik op moet letten bij het bestellen van een een nieuwe koppakking.
Heb je tips of een goed (internet)adres voor onderdelen laat het mij dan weten.
Mocht je zelf onderdelen nodig hebben.....ik heb er bij de koop ook nog het e.e.a. bijgekregen, maar heb nog niet in mijn hoofd wat het is.
Het belangrijkste is dus: (waar) kan ik een koppakking voor mijn motor aanschaffen?
Eerlijkheidshalve zal ik maar bekennen dat ik nog niet heb gecheckt bij mijn lokale motorzaak en ook graag in contact wil komen met ander GS liefhebbers.


mooie fietsen, de gs 1000 's...
er zijn redelijk wat soorten pakkingen te vinden, maar oa. hoco parts bij jullie in NL heeft er wel redelijk wat voor oudere fietsen... ook revisiekitjes voor remklauwen, maar beperkter..
 
Dank jullie voor de tips! Meerdere plaatsen waar ik dus eens kan vragen/zoeken. En het GS topic was mij uiteraard ook al opgevallen, maar nog niet echt goed gekeken. Wel viel mij op dat er niet veel of geen '1000-ders' zich bij dit topic hebben gemeld, kom deze sowieso niet veel tegen.
 
De 1000L zie je idd niet vaak. De laatste keer kon ik een orginele koppakking gewoon bij de lokale dealer bestellen. Maar dat was voor mijn GS550 (ook uit '79).
 
De 1000L zie je idd niet vaak. De laatste keer kon ik een orginele koppakking gewoon bij de lokale dealer bestellen. Maar dat was voor mijn GS550 (ook uit '79).

Met lokale dealer, bedoel je dan jouw eigen motorzaak of echt een suzi-dealer?

Mocht je de mijne willen zie: Vulcan Rijders Forum Holland :: Inloggen , Hier staat hij, zoals hij er nu nog bij staat. Maar het begint al te kriebelen, maar eerst even kijken hoe mijn laatste studiejaar verloopt (in combi met een gezinnetje). Wel straks nog een weekje vakantie, net iets langer dan mijn vrouw, dus dan zou ik zonder schuldgevoel mijn schuur in kunnen.
 
Hoi,ik heb een Suzuki GS850L, dus een iets mindere uitvoering van deze uit Amerika afkomstige fietsen.
Hee, leuk om te lezen dat je ook een GS hebt en een 1000L hebt gehad, maar deze (met wat moeite/ongeduld verkocht hebt (ik vond wel dat jij hierin gelijk had, dat gezeur, van ik wil, maar..heb....en dan straks...,etc, etc., kopen is regelen, maar dat ter zijde)
Over jouw 850 kan ik hier niks terugvinden.
Zelf heb ik ook nog even een MZ-je gehad, maar nooit op kenteken gezet ivm de kosten en waarde van de fiets. Maar het was een leuk ding. Ben momenteel bezig met wat revisie onderdelen te bestellen om mijn gs op de weg te krijgen en ja het is zeker een beest, zelfs met een lekke koppakking wil hij wel vooruit. Denk zelfs dat dit een stuk sneller is dan mijn 1500 V-twin.
 
Ik heb al verschillende gs 850 en gs1000 uit elkaar gehad. de techniek van deze twee is eigenlijk identiek , enkel wat slijtage betreft is het wat anders.
Een gs850 die je na 100000km uitelkaar haalt ziet er nog vrij goed uit wat betreft de zuigers en de cilinder. normaal kun je bij deze de cilinder honen en met nieuwe zuigerveren weer verterkken, maar bij een gs 1000 of gs1100 kun je na100000km gewoonlijk de cilinder terug laten boren en nieuwe overmaat zuigers erin omdat de cilinder en de zuigers gewoonlijk te ver versleten zijn .
Voor een gs 1000 zou ik ook niet de originele voetpakking gebruiken. 8/10 keer heb je een lek. ze maken deze voetpakkingen zo dun dat je bij het aandraaien van de kopbouten de pakking al tussen blok en cilinder naar buiten ziet komen. Cometic heeft hiervoor we goede voetpakkingen maar deze kan je enkel bestellen in Amerika. Je kan ook bij een autospeciaalzaak pakkingpapier kopen en zelf de pakking snijden. koop dan zeker geen oliepapier maar echte pakking .
ook bij een gs na revisie na 500 km zeker de kopbouten terug natrekken. doe je dit niet zie je na 1000 km de olie al van je blok druipen.
ook zeer goed op letten bij montage dat je de rubberen ring die bij de koppakking zit die het nokkenaskettinkanaal afsluit zeer goed op zijn plaats hebt zitten . deze krengen willen wel eens moeilijk doen en bij montage van de kop zich verplaatsen met een hoop ellende tot gevolg.
succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan