Suzuki GS500 Topic #26 - Een betere is nog niet uitgevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik straatwas. Hoef je niks voor te doen dat komt er vanzelf op als je de motor gebruikt. Het heeft een matte finish als het droog is en als het regent begint het te glimmen. Echt mooi spul het beschermd ook tegen diefstal :)
Gebruik ik ook al tijden, nooit problemen mee gehad.
 
Heb gisteren trouwens me motor in de was gezet met Turtlewax. Natuurlijk ook weer bepaalde zwarte delen geraakt, waardoor er nu witte vegen op zitten.

Welke was gebruiken jullie, die niet zulke strepen achterlaat?

Als de strepen op het plastic zitten, kan je ze hiermee er weer af halen:



Het schijnt dat dit spul het plastic ook soepel houdt, in ieder geval ziet zelfs plastic van dik 20 jaar oud er dan weer als nieuw uit.
 
Laatst bewerkt:
Zo, de laatste dagen ook flink aan het pielen geweest.
Mijn koplamp is al een tijdje slecht. Zelfs met xenon heb ik weinig licht op de weg.

201_4727_zps83ffd499.jpg


Je ziet dat het chroom van de verstraler al ver weg is. De lens lamp is gokken.

Inmiddels had ik een nieuwe HID xenon gekocht.

201_4728_zpse158d2ce.jpg


Dat was het makkelijke deel....... Nou moest de lamp open.
In de oven hielp niet, het is echt glas wat goed verlijmd zit.

Dus de zaag erin:

004_zpsyyt1dts7.jpg


005_zpsedwdddgl.jpg


Eerste passing.

006_zpsuzijz41l.jpg


Ziet er hoopvol uit. Uiteindelijk blijkt het 2 dagen aan passen / meten / zagen / weggooien / opnieuw beginnen........etc :P

En of de oude lens slecht was:

007_zpsaymnfic6.jpg


Adapter plaat weer samen gebouwd en gemonteerd.

008_zpss6xzyzel.jpg


De verstraler laat ik voor wat het is. Ik kreeg deze niet meer mee gemonteerd.
De Xenon heeft een ingebouwd electrisch klepje wat je naar beneden kunt klappen voor groot licht. Dus dit is nu aangesloten.

Zaakje weer dicht gelijmd.
010_zpsbutoonaa.jpg


009_zpsmk5ii92y.jpg


Morgen de zaak maar weer eens monteren en testen.
 
Laatst bewerkt:
Ik hanteer doorgaans dezelfde methode. Wil het niet open dan zagen we het gewoon doormidden en plakken we het weer aan elkaar :P
 
Heb nog één probleempje met de GS. Hij start nog al moeilijk en als hij nog koud heeft krijgt hij het soms moeilijk om meer als 4k toeren te nemen.
Benzine kraan staat gewoon altijd op PRI. Starten gaat echt vrij moeilijk en ik moet een 20 seconden de startersknop inhouden...
 
Als hij weer moeilijk start moet je eens stoppen voordat hij aanslaat (dus bijv na 10 sec proberen). Bougies eruit draaien en kijken of ze nat zijn.
 
Gixxerbassie heb jij nog een nieuwer type benzinekraan liggen ?
Zo ja wat kost die inclusief versturen.
 
Haha, ik ben er ook een voorstander van dat je meer moet rijden dan poetsen, maar soms moet het toch echt :D
Valt me wel tegen hoeveel steenslag ik nu op me kuip heb in die paar duizend, vergeleken bij de vorige eigenaar met 20k. :+

Ik ga dat potje ff ergens halen, bedankt @Sav!
 
Als hij weer moeilijk start moet je eens stoppen voordat hij aanslaat (dus bijv na 10 sec proberen). Bougies eruit draaien en kijken of ze nat zijn.

Had ergens gelezen dat je bougies eigenlijk er niet terug mag uitdraaien? Iets met afdichting ofzo. Maar waar zou het probleem aan kunnen liggen? Stel dat ze niet nat zijn, dan komt er geen benzine direct in, maar wat dan? :)
 
Je mag de bougies er wel opnieuw in draaien maar het moet met wat meer beleid. Een nieuwe bougie heeft een ringetje die je nog vrij ver in kan drukken. Als je ze dan perongeluk wat te strak aandraait is er geen probleem omdat je de ring plat drukt zonder de schroefdraad te slopen.
Als de ring al plat is en je blijft doordraaien sloop je het schroefdraad. Ik hou altijd aan handvast + maximaal 1/4 slag.

En als ze niet nat worden weet je dat je het waarschijnlijk moet zoeken in de carburateurs/benzinekraan/tank. Worden ze wel nat kan je meteen checken of ze wel vonken (misschien eerst ff droogblazen).
Het is gewoon om te kijken in elke richting je het waarschijnlijk moet zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik zet hem toch liever in de wax. :+

Vandaag de hele zwik weer erop:

003_zpsidzwoctj.jpg


Ziet er toch een beetje idioot uit zonder kuipje.

007_zpspyfdmgz7.jpg


Vanavond in het donker de verlichting afstellen.
En dan het kuipje er weer terug op.

Marc
 
Als je een sportieve demper (takkoni, laser, R6 uitlaat) plaatst op je Gs is hij dan veel luider of maar een klein beetje? Ik hoor graag een diepe brom maar heb het idee dat de GS maar weinig brult als ik de filmpjes op youtube hoor. Of is hij wel degelijk luid als je er een andere uitlaat op plaatst? (natuurlijk ook weer niet te luid :p).

De R6 demper lijkt me vooral interessant, kan je daar ook de dB killer uithalen of niet?
 
Als je een sportieve demper (takkoni, laser, R6 uitlaat) plaatst op je Gs is hij dan veel luider of maar een klein beetje? Ik hoor graag een diepe brom maar heb het idee dat de GS maar weinig brult als ik de filmpjes op youtube hoor. Of is hij wel degelijk luid als je er een andere uitlaat op plaatst? (natuurlijk ook weer niet te luid :p).

De R6 demper lijkt me vooral interessant, kan je daar ook de dB killer uithalen of niet?

Roellos van hier heeft er een op zitten die van een R6 komt.

Vandaag een stuk samen gereden en daar komt een heerlijk laag geluidje uit!

Maar weet niet of het een originele R6 knalpot was...

(Roel laat hier ff weten!)
 
Als je een sportieve demper (takkoni, laser, R6 uitlaat) plaatst op je Gs is hij dan veel luider of maar een klein beetje? Ik hoor graag een diepe brom maar heb het idee dat de GS maar weinig brult als ik de filmpjes op youtube hoor. Of is hij wel degelijk luid als je er een andere uitlaat op plaatst? (natuurlijk ook weer niet te luid :p).

De R6 demper lijkt me vooral interessant, kan je daar ook de dB killer uithalen of niet?

Ik heb zelf een takkoni demper onder de gs hangen en het is een wereld van verschil, ik wil niet meer zonder. Word een stuk luider zonder aso te klinken. met db killer er in roffelt hij wat meer en als je dan de killer er uit haalt heb je een heerlijke diepe luide brom en als je bij hoge toeren gas los laat ploft hij zo lekker *D als hij te luid is zou je de gaten van de decibel killer nog op kunnen boren en als hij niet luid genoeg is kan je hem ook nog inkorten net zo als dB-tje, die klinkt ook heerlijk !
 
Laatst bewerkt:
Als je een sportieve demper (takkoni, laser, R6 uitlaat) plaatst op je Gs is hij dan veel luider of maar een klein beetje? Ik hoor graag een diepe brom maar heb het idee dat de GS maar weinig brult als ik de filmpjes op youtube hoor. Of is hij wel degelijk luid als je er een andere uitlaat op plaatst? (natuurlijk ook weer niet te luid :p).

De R6 demper lijkt me vooral interessant, kan je daar ook de dB killer uithalen of niet?
Ik heb al die tijd met een Laser uitlaat gereden. Natuurlijk zonder DB-killer. Heerlijk geluid! :)
 
Wat zouden jullie geven voor een volledige Laser uitlaat?

Een vriend van mij heeft een volledig systeem, met rvs bochten gekocht. Nieuw old stock, bij een man in zeeland die kratten vol gekocht heeft gekocht toen laser failliet is gegaan.
Ging geloof ik om 200 of 250 euro. Zit een heel erg mooi diep geluid in.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend van mij heeft een volledig systeem, met rvs bochten gekocht. Nieuw old stock, bij een man in zeeland die kratten vol gekocht heeft gekocht toen laser failliet is gegaan.
Ging geloof ik om 200 of 250 euro. Zit een heel erg mooi diep geluid in.

Ik kan er eentje kopen voor 150, maar ik twijfel nog wat.
 
Ik kan er eentje kopen voor 150, maar ik twijfel nog wat.

Dat heb ik ook betaald voor de mijne 2 jaar geleden. Originele bochten met een ingekorte carbon laser hotcam demper. Stuur anders ff linkie van waar je naar aan het kijken bent.
 
Komt het geluid van een open uitlaat ongeveer overeen met dit:

Dit vind ik bijvoorbeeld heel mooi klinken! :)
 
hallo mannen,

ongetwijfeld is het in de vorige topics al voorbij gekomen, maar ik ben op zoek naar een knappe GS500 voor het vrouwtje, en ik vroeg me af wat nou de specifieke zaken zijn waar ik op moet letten bij een GSje.
Ik had er bijvoorbeeld een waarbij de tank nogal roestig was waardoor hij elke x afsloeg -O- |(
ik heb het dus echt over GS kwaaltjes ( voor zover die er zijn :9 )

ik ben trouwens op zoek naar het model zonder clip ons, dus met het amerikaanse stuur zegmaar.
mijn dank is groot :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan