Hmmm.Naar mijn idee valt het mee
Wat een domme opmerkingOlie en filter wisselen en doorrijden tot het blok vast loopt. Het is best geinig en leerzaam om dat een keer mee te maken
Volgens mij is je linker drijfstanglager hemelenNaar mijn idee valt het mee
heb jij geen oliefilter ?Die metaaldeeltjes gaan overal tussen zitten en krassen en/of zorgen voor verstoppingen. Ik wil niet al te pessimistisch zijn, maar het lijkt wel een beetje het begin van het einde.
Mijn excuus mijn interpretatie was verkeerd!Mijn reactie was niet negatief bedoel, maar oprecht. Als het blok een versleten bigend heeft, dan is die economisch totall loss. Je kan gaan reviseren om te leren, of opzoek naar een ander blok. Door rijden totdat het blok kapot gaat is ook een ervaring. Wie weet duurt dat nog veel langer dan verwacht.
Bij mijn GPZ500 heb ik een oliedrukmeter ingebouwd. De kilometerstand is ondertussen 125.000km en het blok begint steeds minder oliedruk op te bouwen. De lagers van het bigenden slijten. Nou ben ik wel nieuwsgierig hoe lang het duurt voordat er door die lagers zoveel oliedruk verloren gaat, voordat het blok door gebrek aan olie in de soep loopt. Nou duurt dat toch alweer meer dan een jaar, dus wie weet...
Als het goed is zit er wel een soort druk meter in Als in lampje in het dashboard die uitgaat als de druk goed is. Dus mogelijk wel kansen.In de GPZ500 is een drukhoudend oliekanaal afgedopt met een verwijderbare plug. Daar heb ik een adapter op gezet met een oliedrukmeter en de meter in het dashboard gebouwd.
Zelf heb ik geen ervaring met de GS500. Ik weet dus ook niet hoe het geluid zich verhoudt tot andere GS-en en of je ergens een oliedrukmeter in kan bouwen. Misschien voegt het ook niet veel toe. Je weet pas wat het blok doet als je er mee door rijdt. Dat kost ook nog het minste. Gewoon olie en filter wisselen en karren met die hap. Uiteraard geheel op eigen verantwoording
Met mijn ex-Yamaha TT600R heb ik een vastloper (pistonpen brak uit de zuiger) gehad op de linker baan op de A4. Dat was ook een interessante ervaring. Snel handelen met helderheid van geest is op dat moment wel vereist. Hoe ben jij in hoge stress situaties?
Jawel, maar alleen de olie die door de pomp wordt opgepompt gaat door het filter. De olie die vanuit je carter naar boven wordt geslingerd door drijfstangen, nokkenaskettingen enzo wordt bij mij niet gefilterd.heb jij geen oliefilter ?