Suzuki GS550 beetje opleuken

Bart1989

Rookie
18 sep 2008
22
0
Utrecht / Vlissingen
Hallo,

Een hele poos geleden heb ik van een oom een oude Suzuki GS550E uit 1979 gekregen, deels aangepast.

IMAG0116.jpg


Hier waren nogal wat dingen mis mee. (geen achterrem, had 2 jaar stil gestaan was helemaal verstopt, kabelboom was zeer slecht, bobines doorgebrand en noem maar op)

Later heb ik voor een zacht prijsje een 2e fiets op de kop getikt (GS550 uit 1981) en ben met deze 2 gaan prutsen. Heb inmiddels het blok van de 1e fiets en het frame + electrische deel van de 2e fiets gebruikt. En inmiddels is schiet het technische deel al aardig op, en moet de fiets maar eens verder opgeknapt worden.

Het project staat een beetje op de lange baan omdat ik in Vlissingen studeer (Zeevaart) en in Utrecht in de vakanties moet sleutelen (in combinatie met mijn sociale leven in Utrecht natuurlijk ;) ). En komende zomer moet ik voor een half jaar op stage (Zeevaart). Maar ondanks dat allemaal ben ik wel alvast opzoek naar wat ideeën over het uiterlijk e.d.

(even ter informatie, ik heb nog geen rijbewijs. Ben 19 jaar en moet nog wachten tot mijn 21e dus :( )

Momenteel ziet de fiets er zo uit (achterspat bord veranderd)

IMAGE_139.jpg


IMAGE_140.jpg

En ik heb een 'cat-eye' achterlicht (led) gekocht (zit er nog niet op), en ik ben van plan zelf een zadel te maken (achterlicht komt tegen de achterkant van het zadel met hier tussen rechtopstaand het nummerbord).

Maar ik twijfel nog over een paar dingen:

-Wat voor kleur? Helemaal (mat)zwart lijkt me vet, zwart met 2 witte strepen van voor naar achter over de tank lijkt me ook leuk, of toch geel houden. Ik weet het niet

- Wat voor knipperlichten? Ik wil er een beetje een stoere, kale, oude fiets van maken. En niet te classiek (vandaar ook kort spatbordje en cat-eye achterlicht). Maar ik moet nu dus kiezen tussen oude klassieke ronde knipperlichten of kleine 'moderne' knipperlichtjes.

-Ontwerp zadel, ik wil zelf een zadel maken. Scheelt in de kosten (ja sorry ben een student). Maar hoe moet dit er uit gaan zien? Ik wil iets kleins maar wel 2-zits.

Alle ideeën en kritiek zijn welkom, zolang het maar leuk blijft. Ik ben tenslotte geen designer en om smaak valt ook te twisten ;)
 
wel een hele leuke fiets om mee te beginnen, als hij loopt wil hij in iedergeval goed vooruit
succes met de hobby grtn jol
 
En de twee racestrepen iets links or rechts van de tank, niet precies over het midden.
succes !
 
Smaken verschillen he.

Kheb wel nog een vraag; Kun je je middenbok wel helemaal opklappen? Het lijkt net of je uitlaat best laag hangt :?
(Heb ik zelf ook 'probleem' mee namelijk :/ )


Edit, nog een vraagje eigenlijk; waarom staat deze fiets eigenlijk onder 'choppers etc etc' :? en niet gewoon onder 'Brikken en klassiekers'?
Weet je trouwens dat er ook een GS-topic is? Suzuki GS topic 3
ik zeg niet dat je niet een eigen topic mag hebben, maar daar kun je ook terecht voor specifieke GS-vragen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, het blok kan niet verder omhoog volgens mij als je dat bedoelt. Dan zit ie volgens mij ook tegen de bobines aan. En de uitlaat hangt ook niet zo laag als het lijkt hoor volgens mij. Ben ook al flink over een hobbel heen gereden en die raakt sowiso de grond niet.

En ja foutje, kan ik mijn topic nog verplaatsen? En zal ook eens een kijkje nemen op dat andere topic ;) Bedankt
 
Zo, dat heb je mooi gedaan! Ziet er mooi uit.

Maar ik ben wel opzoek naar een ander soort zadel, minder groot. Alhoewel je er dan misschien minder goed met z'n 2en op kan zitten. :(
 
Nou ik heb weer even geprutst....

Een zadel gemaakt ('proef versie' er komt nog een mooie afgewerkte) en beugeltje voor kentekenplaat en achterlicht gemaakt. En gemonteerd natuurlijk.

Foto's :

IMAGE_004.jpg


IMAGE_009.jpg


IMAGE_014.jpg


IMAGE_019.jpg


IMAGE_016.jpg


IMAGE_025.jpg


Binnenkort ga ik eens kijken naar wat voor knipperlichten ik erop wil.....
 
Heeeej, ik ben weer weer even bezig geweest.

Namelijk:
- Knippers voor en achter gemonteerd
- Nieuw rechterstepje gemaakt (kickstart kon hier niet langs)
- Beugel voor tank gemaakt (niet te zien)

Foto's:

IMAGE_091.jpg


IMAGE_081.jpg


IMAGE_083.jpg


rechter%20stepje.jpg


Ik ben nog steeds niet tevreden over dat kenteken daar zo, iemand misschien een idee? Liever doe ik um niet aan de onderkant van mijn spat bord want dan wordt mijn korte spatbord meteen zo lang. En aan de zijkant van de motor mag geloof ik niet?

Groeten,

Bart
 
Dat rechterstepje, waar heb je dat van gefabriekt? Ziet er wel sierlijk uit zo, met een bochtje!
Enne, waarom zit er ducttape op je rechter(carter?)deksel :? :+
 
Heeeej, ik ben weer weer even bezig geweest.

Namelijk:
- Knippers voor en achter gemonteerd
- Nieuw rechterstepje gemaakt (kickstart kon hier niet langs)
- Beugel voor tank gemaakt (niet te zien)

Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben nog steeds niet tevreden over dat kenteken daar zo, iemand misschien een idee? Liever doe ik um niet aan de onderkant van mijn spat bord want dan wordt mijn korte spatbord meteen zo lang. En aan de zijkant van de motor mag geloof ik niet?

Groeten,

Bart


ik zou hem de plaat toch schuin zetten onder het spatbord, zo is het veel te confronterend.

voor inspiratie:

BRATSTYLE-ブラットスタイル

BUBBLE VISOR
Japanese Bobbers
wrenchmonkees
 
Dat rechterstepje, waar heb je dat van gefabriekt? Ziet er wel sierlijk uit zo, met een bochtje!
Enne, waarom zit er ducttape op je rechter(carter?)deksel :? :+

Stepje heb ik op scouting gemaakt, haha. Oude in 2-en slijpen, stukje staal buigen en weer vast bakken ;)

En ductape zit er op om het merkplaatje vast te houden, houd dus geen belangerijke deksels op zijn plaats ofzo hoor. Toen ik de fiets kreeg zat het plaatje verkeerd om... dus eraf getrokken maar moet um nog steeds netjes vastlijmen :)
 
ik zou hem de plaat toch schuin zetten onder het spatbord, zo is het veel te confronterend.

voor inspiratie:

BRATSTYLE-ブラットスタイル

BUBBLE VISOR
Japanese Bobbers
wrenchmonkees

Ja, misschien heb je wel gelijk. Ik zit nog flink te twijfelen.
Op die sites staan zeker mooie fietsen! Ook een paar voorbeelden met het kenteken achter het spatbord inderdaad. Maar de meeste fietsen op die sites hebben helemaal geen kenteken :P blijft toch helemaal de mooiste oplossing Haha :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan