Suzuki GS850G 1980

marintj

MF'er
5 mei 2011
39
9
Huizen
Instagram
Geachte,

Zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Marin, 33 jaar oud en kom uit Huizen(‘t Gooi)

Ik liep al jaren met het idee om een eigen CafeRacer/scrambler te maken.

Vorig jaar was het dan zo ver, helemaal naar Giethoorn gereden om daar mijn motor te halen de Suzuki GS850G. Volgens de verkoper moest de pakkingen alleen even vervangen worden. Nou met totaal geen kennis om dat te doen leek het mij een leuke uitdaging.
Nou bijna een jaar verder zit het blok weer in elkaar. Is de motor cosmetisch veranderd.

Echter heb ik nu problemen met het starten, het lijkt wel of de startmotor niet wilt draaien of geen stroom krijgt. Had al de tip gekregen om te kijken of de start relais werkt, door middel van een steeksleutel tegen de Polen aan te houden. Nou het was een vonken regen, maar geen draaiende startmotor

Wat zou eventueel het probleem kunnen zijn en waar zou ik het best kunnen zoeken.

Heel erg bedankt
 

Bijlagen

  • IMG_6429.MOV
    17,6 MB
  • 26E7EA86-03F1-461E-BE20-44C7E3C292D2.jpeg
    26E7EA86-03F1-461E-BE20-44C7E3C292D2.jpeg
    443,3 KB · Weergaven: 56
  • 2DC57B14-01FE-4B30-8430-2959A8DE58F9.jpeg
    2DC57B14-01FE-4B30-8430-2959A8DE58F9.jpeg
    179 KB · Weergaven: 56
Yep. En als dat niet werkt even de startmotor eruit halen en het nog een keer proberen. Werkt dat nog niet dan even de startmotor proberen te verdraaien en nog een keer proberen. En als het dan nog niet werkt is of je accu leeg of je startmotor kapot.
 
Yep. En als dat niet werkt even de startmotor eruit halen en het nog een keer proberen. Werkt dat nog niet dan even de startmotor proberen te verdraaien en nog een keer proberen. En als het dan nog niet werkt is of je accu leeg of je startmotor kapot.
Oké en de startmotor is dat soort van dikke worst onder de carburateur toch? Kan die je die direct weg halen of moet de metalen deksel aan de zijkant van het blok er ook af?
 
Startmotor kun je ertussenuit friemelen met de carburateurs gemonteerd, om hem terug te plaatsen moet het deksel wel even van het blok af, die tandwielen krijg je 9 van de 10 keer niet in elkaar.

Even een tip vantevoren: check of er een dikke massakabel aan je blok zit die rechtstreeks op de - van de accu zit.
Als die er niet is, of maar een beetje los zit doet die startmotor echt niks.
 
Begrijp me niet verkeert! Ik juich het toe als iemand zelf wat wil leren, maar zelf, zonder enig idee met dit soort zaken bezig gaan is niet slim, als je iemand hebt die toekijkt en weet waar ie mee bezig is, die kan je allerlei informatie geven waar je zelf totaal niet aan gedacht hebt.
 
Geachte,

Zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Marin, 33 jaar oud en kom uit Huizen(‘t Gooi)

Ik liep al jaren met het idee om een eigen CafeRacer/scrambler te maken.

Vorig jaar was het dan zo ver, helemaal naar Giethoorn gereden om daar mijn motor te halen de Suzuki GS850G. Volgens de verkoper moest de pakkingen alleen even vervangen worden. Nou met totaal geen kennis om dat te doen leek het mij een leuke uitdaging.
Nou bijna een jaar verder zit het blok weer in elkaar. Is de motor cosmetisch veranderd.

Echter heb ik nu problemen met het starten, het lijkt wel of de startmotor niet wilt draaien of geen stroom krijgt. Had al de tip gekregen om te kijken of de start relais werkt, door middel van een steeksleutel tegen de Polen aan te houden. Nou het was een vonken regen, maar geen draaiende startmotor

Wat zou eventueel het probleem kunnen zijn en waar zou ik het best kunnen zoeken.

Heel erg bedankt
Heb je de cilinderkop er af gehad om de pakkingen te vervangen? Het kan zijn dat je timing dan niet goed staat en de motor daardoor blokkeerd.

Maar hopelijk is het de startmotor zelf of de aarde, lege accu zal je al wel gecheckt hebben?
 
Bedankt voor de alle reacties. En ik snap sommige reacties ook. Ik gebruik een werkplaatshandboek, veel gelezen en informatie ingewonnen. En toen ben ik er pas aan begonnen. De grove mechanica snap ik wel. Echter electronica is wat anders. Daar heb ik iets meer hulp bij nodig.

De cilinder kop is er afgeweest en alle pakkingen zijn vervangen. Ik heb hem afgesteld op de top end death center en de ketting netjes op 21 tandjes volgens het handboek.
 
Startmotor kun je ertussenuit friemelen met de carburateurs gemonteerd, om hem terug te plaatsen moet het deksel wel even van het blok af, die tandwielen krijg je 9 van de 10 keer niet in elkaar.

Even een tip vantevoren: check of er een dikke massakabel aan je blok zit die rechtstreeks op de - van de accu zit.
Als die er niet is, of maar een beetje los zit doet die startmotor echt niks.
Ik denk dat ik hopelijk het probleem heb gevonden. Ik had die verwijderd van het blok en op het chassis gezet en dan naar de -
ik zal straks even proberen of dat het probleem is. Bedankt 👌
 
Behalve op het uitstekende opschroefpunt niet nee.
Juist dat dacht ik al. Welke is dat want ik heb namelijk niks meer over kwa kabeltjes.

En het volgende ik haalde deze deksel er af. Hoort dit..

Sorry voor al de vragen. Ik probeer ook wat te leren.
 

Bijlagen

  • B95A8573-9406-4E40-8C8D-13BF2E74EBDA.jpeg
    B95A8573-9406-4E40-8C8D-13BF2E74EBDA.jpeg
    161,2 KB · Weergaven: 44
  • E50DFA4E-E015-4AE4-A801-76E783A7F261.jpeg
    E50DFA4E-E015-4AE4-A801-76E783A7F261.jpeg
    198,4 KB · Weergaven: 45
Massakabeltje, die is erg handig bij het elektrisch starten, kabeltje met een oogje eraan. Binnen de lengte van het kabeltje moet je ergens op het frame een soortgelijk ding zien als op de startmotor, je herkent het vast wel als je het ziet.
Ja er zit het op het einde van mijn blok ter hoogte van het achterwiel een kabeltje vast aan het blok. Ik dacht dat deze aan de - min vast moest van de accu. Maar zou het ook kunnen zijn dat deze vast moet aan de startmotor.
 
Ja er zit het op het einde van mijn blok ter hoogte van het achterwiel een kabeltje vast aan het blok. Ik dacht dat deze aan de - min vast moest van de accu. Maar zou het ook kunnen zijn dat deze vast moet aan de startmotor.
Ik weet het niet meer precies maar heb eens moeten duwen met een GSX400 omdat de massa van de startmotor los was getrild in 1987 _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan