Suzuki GSR 600 constant stilvallen tijdens rijden

Ruben Gsr 600

Rookie
22 sep 2018
2
0
Hallo allemaal.

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Suzuki gsr 600 van 2006 met 39.000 km op de teller.
Een paar maanden geleden begonnen de problemen: stilvallen van de motor als ik mijn koppeling gebruik.
In het begin was het 1 keer per grote rit (60 km) maar nu valt hij 4 keer stil op 1 km. Ik woon in een grote stad dus heb veel rode lichten, druk verkeer, files, rotondes etc. Elke keer als ik mijn koppeling gebruik en niet direct schakel zakt mijn toerenteller meteen naar 0 tpm. Het is precies alsof hij zijn stationair toerental niet wilt aanhouden. hij valt meteen 'dood'. In het begin kon ik hem direct terug in gang krijgen met gewoon opnieuw te starten of mijn koppeling te lossen in vitesse. Maar nu begint hij het ook moeilijk te krijgen met elektrisch starten nadat hij stilgevallen is. Soms moet ik 20 seconden aan een stuk starten (ik weet het, niet goed! maar als je voor groene lichten staat of in een file is stilstaan geen optie...). De laatste tijd 'pruttelt' mijn uitlaat ook veel meer bij het aanhouden van een toerental (vooral tussen 3000 en 7000 tpm). Dit had hij voordien nooit (misschien niet relevant maar toch).

Ik ben met dit probleem al naar drie verschillende garages geweest. Geen van hen vindt een oplossing.. De laatste zei mij dat dit een frequent voorkomend probleem is en dat hij er niets aan kan doen. (yeah right)
De garages hebben uit onwetendheid de volgende dingen vervangen: bougies, luchtfilter, stationair toerental opnieuw geregeld, product bij de benzine gedaan om de injectie te reinigen.
Ik vroeg mij af of het de brandstoftoevoer kon zijn (brandstoffilter ofzo) maar volgens de garage zou ik dan ook problemen hebben met het optrekken, wat gelukkig niet het geval is :9~.

Hebben jullie suggesties?
bv:
- Is er een garage die dit probleem al eens heeft opgelost?
- Kan ik zelf iets doen om het probleem op te lossen? (Ik ben nog wel een beetje handig :) )
- Heeft iemand hetzelfde probleem gehad die mij de oplossing kan voorschotelen?
- enz..

Alvast bedankt voor de moeite!! Hopelijk kan iemand mij hier helpen en dit probleem oplossen zodat ik eindelijk weer zorgeloos en stressloos de baan op kan :}

Groeten
Ruben
 
Hallo allemaal.

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Suzuki gsr 600 van 2006 met 39.000 km op de teller.
Een paar maanden geleden begonnen de problemen: stilvallen van de motor als ik mijn koppeling gebruik.
In het begin was het 1 keer per grote rit (60 km) maar nu valt hij 4 keer stil op 1 km. Ik woon in een grote stad dus heb veel rode lichten, druk verkeer, files, rotondes etc. Elke keer als ik mijn koppeling gebruik en niet direct schakel zakt mijn toerenteller meteen naar 0 tpm. Het is precies alsof hij zijn stationair toerental niet wilt aanhouden. hij valt meteen 'dood'. In het begin kon ik hem direct terug in gang krijgen met gewoon opnieuw te starten of mijn koppeling te lossen in vitesse. Maar nu begint hij het ook moeilijk te krijgen met elektrisch starten nadat hij stilgevallen is. Soms moet ik 20 seconden aan een stuk starten (ik weet het, niet goed! maar als je voor groene lichten staat of in een file is stilstaan geen optie...). De laatste tijd 'pruttelt' mijn uitlaat ook veel meer bij het aanhouden van een toerental (vooral tussen 3000 en 7000 tpm). Dit had hij voordien nooit (misschien niet relevant maar toch).

Ik ben met dit probleem al naar drie verschillende garages geweest. Geen van hen vindt een oplossing.. De laatste zei mij dat dit een frequent voorkomend probleem is en dat hij er niets aan kan doen. (yeah right)
De garages hebben uit onwetendheid de volgende dingen vervangen: bougies, luchtfilter, stationair toerental opnieuw geregeld, product bij de benzine gedaan om de injectie te reinigen.
Ik vroeg mij af of het de brandstoftoevoer kon zijn (brandstoffilter ofzo) maar volgens de garage zou ik dan ook problemen hebben met het optrekken, wat gelukkig niet het geval is :9~.

Hebben jullie suggesties?
bv:
- Is er een garage die dit probleem al eens heeft opgelost?
- Kan ik zelf iets doen om het probleem op te lossen? (Ik ben nog wel een beetje handig :) )
- Heeft iemand hetzelfde probleem gehad die mij de oplossing kan voorschotelen?
- enz..

Alvast bedankt voor de moeite!! Hopelijk kan iemand mij hier helpen en dit probleem oplossen zodat ik eindelijk weer zorgeloos en stressloos de baan op kan :}

Groeten
Ruben

Ik verdenk de TPS. Zou met de datarecorder op de SDS er prima uit te halen moeten zijn.
 
Hallo allemaal.

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Suzuki gsr 600 van 2006 met 39.000 km op de teller.
Een paar maanden geleden begonnen de problemen: stilvallen van de motor als ik mijn koppeling gebruik.
In het begin was het 1 keer per grote rit (60 km) maar nu valt hij 4 keer stil op 1 km. Ik woon in een grote stad dus heb veel rode lichten, druk verkeer, files, rotondes etc. Elke keer als ik mijn koppeling gebruik en niet direct schakel zakt mijn toerenteller meteen naar 0 tpm. Het is precies alsof hij zijn stationair toerental niet wilt aanhouden. hij valt meteen 'dood'. In het begin kon ik hem direct terug in gang krijgen met gewoon opnieuw te starten of mijn koppeling te lossen in vitesse. Maar nu begint hij het ook moeilijk te krijgen met elektrisch starten nadat hij stilgevallen is. Soms moet ik 20 seconden aan een stuk starten (ik weet het, niet goed! maar als je voor groene lichten staat of in een file is stilstaan geen optie...). De laatste tijd 'pruttelt' mijn uitlaat ook veel meer bij het aanhouden van een toerental (vooral tussen 3000 en 7000 tpm). Dit had hij voordien nooit (misschien niet relevant maar toch).

Ik ben met dit probleem al naar drie verschillende garages geweest. Geen van hen vindt een oplossing.. De laatste zei mij dat dit een frequent voorkomend probleem is en dat hij er niets aan kan doen. (yeah right)
De garages hebben uit onwetendheid de volgende dingen vervangen: bougies, luchtfilter, stationair toerental opnieuw geregeld, product bij de benzine gedaan om de injectie te reinigen.
Ik vroeg mij af of het de brandstoftoevoer kon zijn (brandstoffilter ofzo) maar volgens de garage zou ik dan ook problemen hebben met het optrekken, wat gelukkig niet het geval is :9~.

Hebben jullie suggesties?
bv:
- Is er een garage die dit probleem al eens heeft opgelost?
- Kan ik zelf iets doen om het probleem op te lossen? (Ik ben nog wel een beetje handig :) )
- Heeft iemand hetzelfde probleem gehad die mij de oplossing kan voorschotelen?
- enz..

Alvast bedankt voor de moeite!! Hopelijk kan iemand mij hier helpen en dit probleem oplossen zodat ik eindelijk weer zorgeloos en stressloos de baan op kan :}

Groeten
Ruben
Hey

Heb hetzelfde probleem met een R1 14000 km. Heb jij ook momenten dat ie perfect draait
 
Terug
Bovenaan Onderaan