Suzuki GSR 600 Deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie curve idd.

Misschien een hele domme opmerking (kan ik echt heel goed hoor), maar aangezien de GSR600 zijn motorblok gedoneerd heeft gekregen van een GSX-R600 (2005?), is het dan niet een kortere klap om een donor-motorblok op de kop te tikken? Heb je gelijk 120pk. Kan je daarna met de power commander ongelijkheden recht strijken.

Geen domme opmerking, alleeeeeeeeeennnnnnnn mijn kleppen moeten gesteld worden (24.000 beurt) en moet dus sowieso mijn kleppendeksel eraf en mijn knokkenas dus kan die gelijk vervangen worden, als de berekeningen kloppen heeft mijn GSR dan ergens tussen de 110-115 PK.


Nog een dommere opmerking hier.... Waarom koop je dan niet gewoon een GSXR? :+ en accepteer je dat je GSR een GSR is.... :X

En een GSXR kopen? Lol ..... uuuuuuh NEE ! ... Ik wil wel gewoon een naked blijven rijden. Ik heb de GSR sowieso gekocht voor zijn looks en omdat ie soepel rijd ... ik mis alleen vermogen bovenin (gevoel) maar wil hem nog niet inruilen ... DUS DAT :P
 
Laatst bewerkt:
Je mist vermogen bovenin? Ik mis bij een 4 cilinder juist vermogen onderin :9 Houd hem boven de 8000 toeren en vermogen genoeg dacht ik zo :)
 
Jeee, wat een nieuwelingen ineens. Van harte welkom allen.

Maandag 2 nieuwe bandjes en olie-wissel gedaan. Leek wel of ik omviel in de bochtjes :)
Was ook zo gewend geraakt aan mijn vierkante snelweg bandjes ;) Stuk lekkerder rijden weer zo.
 
Jeee, wat een nieuwelingen ineens. Van harte welkom allen.

Maandag 2 nieuwe bandjes en olie-wissel gedaan. Leek wel of ik omviel in de bochtjes :)
Was ook zo gewend geraakt aan mijn vierkante snelweg bandjes ;) Stuk lekkerder rijden weer zo.

Ghehe, ken het verschijnsel. De Tupperware machine kostte me echt veel moeite om de bocht in te krijgen, en werd ook behoorlijk moe van het rijden in de eifel met volle bepakking en duo. Na de nieuwe rubbers, kijken=sturen. Ben erg blij met de Metzeler Z8 Interact banden op het kolos. Zou ze niet onder een haast 100 kilo lichtere GSR leggen.
 
Maandag 2 nieuwe bandjes en olie-wissel gedaan. Leek wel of ik omviel in de bochtjes :)
Was ook zo gewend geraakt aan mijn vierkante snelweg bandjes ;) Stuk lekkerder rijden weer zo.
Moet je zeggen dat ik dit ook had begin dit seizoen, zelf met mijn nihil rijervaring viel het op dat ik de GRS nu niet meer de bocht om moest trekken...
In het voorjaar ook maar de voorband vervangen (5 jaar oud en 4500km oud).
 
Ik schaam me nergens voor. En als je terugleest weet je waarom ik in 2013 en 2015 niet veel gereden heb....
 
Hallo,

Probleem gelukkig opgelost .... 2 verrotte bougies
4 nieuwe erin, luchtfilter vervangen en rijden maar weer, en wat gaat dat weer lekker :-)

Iedereen bedankt voor het meedenken

Greetz Ger
 
Hallo mensen,

Ik weet niet of ik het op deze manier goed doe, want ik heb me nog nergens voorgesteld. Ik ben een nieuweling wat betreft rijden en heb sinds juli m'n rijbewijs (en m'n gsr). Ik heb vrij weinig verstand van alles wat niet standaard op m'n motor zit. Ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met de DAM uitlaat uit dit filmpje:

Ik wil deze graag onder m'n gsr zetten, want om eerlijk te zijn vind ik het geluid van de standaard uitlaten nogal 'tam'.

Wie kan me wat meer vertellen? Ik heb contact gezocht met DAM, maar nog geen bericht terug gehad.
Wat ik wil weten is hoe de dam zich verhoudt tegenover andere merken qua geluid, prijs, kwaliteit en looks. Zoals gezegd ben ik behoorlijk nieuw in de wereld en heb geen idee waar ik op zou moeten letten.

Bedankt alvast voor eventuele tips 😄😄
 
Hey Ger, fijn dat het is opgelost! Geen idee of de juiste tip hier te vinden was maar ook wij weer iets geleerd! :)

Hoi Moody en welkom in de wondere wereld der motoren! Zoveel te zien en te beleven en te vinden, soms even erg onduidelijk!
N andere uitlaat doen er vele en ook daarin dus vele soorten, smaakjes en ook prijzen.
Hoe de DAM uitlaten zich verhouden tegen de rest durf ik lastig te zeggen, maar je mag wel uitgaan van n goede prijs kwaliteit. Of ze nog nieuw te leveren zijn is wat anders daar de GSR600 al enige tijd uit productie is. Maar soms via marktplaats of ebay zijn ze tweedehands wel te vinden.

Als je het koopt, zorg dat je alle link pijpjes en alles erbij krijgt. Daarnaast is de ombouw bij de GSR nogal een klus, maar tegen die tijd even melden dan word dat even netjes neer gezet :)

Als je nog vragen hebt, feel free to ask! ;)
 
Welkom Moody,

Vind de DAM qua looks een van de betere passen onder de gsr, echter zijn ze nauwelijks tot niet te krijgen. Hoop wel voor je dat je ze kan vinden
 
Geen domme opmerking, alleeeeeeeeeennnnnnnn mijn kleppen moeten gesteld worden (24.000 beurt) en moet dus sowieso mijn kleppendeksel eraf en mijn knokkenas dus kan die gelijk vervangen worden, als de berekeningen kloppen heeft mijn GSR dan ergens tussen de 110-115 PK.En een GSXR kopen? Lol ..... uuuuuuh NEE ! ... Ik wil wel gewoon een naked blijven rijden. Ik heb de GSR sowieso gekocht voor zijn looks en omdat ie soepel rijd ... ik mis alleen vermogen bovenin (gevoel) maar wil hem nog niet inruilen ... DUS DAT :P

Heb je het verschil tussen een gsxr en een gsr nokkenas al gevonden? en heb je dan genoeg aan alleen de nokkenas? moet je dan niet ook andere (grotere) gasklephuizen monteren om er gebruik van te maken?
 
he! er staat in het OP een mooie link naar budget choppen van het kontje helaas zijn de foto's daar van niet meer zichtbaar na een aantal jaar.

maar is er iemand die een foto of meerdere heeft hoe het er recht van achter uit ziet dit ivm een idee krijgen hoe ik nieuwe kenteken verlichting kan maken.
dit is namelijk een mooie klus voor als het echt slecht weer is.
 
Inderdaad. Alleen even kijken hoe ik het precies ga doen met de kenteken verlichting heb jij een standaard setje gekocht of ben je zelf gaan knutselen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan