Suzuki GSR 750 deel 1

Ola!

Mijn vriendin heeft een Suzuki GSR750 gekocht. Nu moeten er nieuwe banden op.
Dat doe ik zelf. Maar ik zou graag willen weten wat de aanhaalmomenten zijn van de as voor, remklauwen voor, pinch bolts en achteras.
Alvast bedankt!
 
De nieuwe aanwinst van de vriendin staat in de garage. Nu heb ik nieuwe handvatverwarming geplaatst maar ik heb helaas geknoeid met de secondelijm op de rechter kap. Iemand toevallig zo'n kapje over in de juiste kleur? IMG_20230803_224610.jpg
 
Wat een dood topic dit zeg 🥱

Maar toch, wie heeft er interesse in een originele HiFlo luchtfilter voor zijn of haar gsr? Is nieuw. €12.50,-
 
Sinds gisteren ook trotse bezitter van een Suzuki GSR 750 uit 2013 :] Ik had een Yamaha Thundercat, maar die moest ingeruild worden omdat ik veiligheid belangrijk vind en dus een motor mèt ABS moest hebben.
Jammer dat er weinig gebeurd in dit topic, want het is een leuke motor.

Mijn motor is volledig stock, uiteindelijk wel ik wat mods gaan doen, maar ik kan niet echt een goede website vinden waar ik alle onderdelen kan kopen voor dit type motor. Iemand nog tips??

IMG_5681.jpeg
 
Wat voor mods denk je aan?
Nieuwe uitlaat (legaal, dus met db killer), bellypan, wrappen, radiator cover, nieuwe valblokken en motorblok bescherming, andere leuke dingen die ik tegen kom.
Heb vandaag eerst nog een nieuwe motor mover gekocht, omdat ik aan deze motor geen handgrepen heb aan de achterkant zoals mijn vorige, kan ik hem niet in de schuur tillen :N
 
Nieuwe uitlaat (legaal, dus met db killer), bellypan, wrappen, radiator cover, nieuwe valblokken en motorblok bescherming, andere leuke dingen die ik tegen kom.
Heb vandaag eerst nog een nieuwe motor mover gekocht, omdat ik aan deze motor geen handgrepen heb aan de achterkant zoals mijn vorige, kan ik hem niet in de schuur tillen :N
De dingen die je opnoemt zijn zeker nog te verkrijgen hoor. Veel onderdelen zijn alleen niet te krijgen op een algemene website maar je zal meer op websites moeten kijken van fabrikanten zelf.
 
Op de eerste pagina staan een aantal linkjes van sites waar je accesoires kunt kopen. Weet niet of je die al zien had en of zenog werken. Ik heb er genoeg voor kun kunnen vinden zoals je op de foto's kunt zien.
 

Bijlagen

  • 20200526_110117.jpg
    20200526_110117.jpg
    487,4 KB · Weergaven: 7
  • 20200526_113541.jpg
    20200526_113541.jpg
    741,2 KB · Weergaven: 4
Dit weekend de eerste aanpassingen aan mijn motor gedaan.
- Wheel stickers
- Barracuda X-led B-lux knipperlichten voor en achter
- Barracuda Z-skin bar end mirrors

Hij ziet er gelijk mooier uit.


20240401_113223964_iOS_verkleind.jpg
 
Dat smoelt idd direct anders. Als ik mijn motor weer terug heb zal ik ook weer eens een foto plaatsen hoe hij er nu bij staat.

Van de winter zijn er radiale remklauwen onder gekomen van een yamaha r6. En de onderpoten van een gsxr. Het geheel is ook weer gepoedercoat en geanodiseerd in zwart en rood.
 
Na tien jaar een Z750 uit 2004 te hebben gereden ben ik sinds enige tijd ben ik ook in het bezit van een GSR750 uit 2015.
Tot nu toe een heel fijne motor met sterk verbeterde rij eigenschappen in vergelijking met Z750.

De motor is al aardig compleet dus ik heb (voor nu) alleen wat kleine modificaties op de planning staan;
  • Korte rem-/koppelingshendel – De lange koppelingshendel tikt tegen de bar-end mirror aan bij het inknijpen
  • Witte lampen set voor - LED of Philips ultra white
  • Uitlaatbochten oppoetsen – Harpic max 10x aangeschaft, ben benieuwd of het doet wat ze op YouTube laten zien
Inmiddels de motor een volledige poetsbeurt gegeven en de ketting grondig gereinigd (na het maken van deze foto 😊)


GSR750.jpg
 
Dit weekend de eerste aanpassingen aan mijn motor gedaan.
- Wheel stickers
- Barracuda X-led B-lux knipperlichten voor en achter
- Barracuda Z-skin bar end mirrors

Hij ziet er gelijk mooier uit.


Bekijk bijlage 1991197
Zeker mooie toevoegingen aan de motor! Vraagje; zijn de knipperlichten met een connector te verbinden of heb je de kabels doorverbonden aan elkaar?
 
Zeker mooie toevoegingen aan de motor! Vraagje; zijn de knipperlichten met een connector te verbinden of heb je de kabels doorverbonden aan elkaar?
Barracuda heeft connectors speciaal voor Suzuki en met 1 weerstand van 21watt aan elke kant wordt het ‘snelle knipperen’ tegen gegaan.
Wat je dus nodig hebt voor nieuwe LED knippers:
- knipperlichten zelf
- Weerstand geschikt voor 21watt
- connector kabels (anders moet je zelf gaan solderen)
- opvul plaatjes

Allemaal te bestellen van Barracuda…
 
Barracuda heeft connectors speciaal voor Suzuki en met 1 weerstand van 21watt aan elke kant wordt het ‘snelle knipperen’ tegen gegaan.
Wat je dus nodig hebt voor nieuwe LED knippers:
- knipperlichten zelf
- Weerstand geschikt voor 21watt
- connector kabels (anders moet je zelf gaan solderen)
- opvul plaatjes

Allemaal te bestellen van Barracuda…
Bedankt voor de tip, ik heb de connector kabels gevonden. Erg handig! Er zitten nu al led knippers op mijn motor die niet snel knipperen, zit er dan een weerstand in de kabel of kan er een relais zijn vervangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan