Suzuki GSR *deel 10*

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Suzuki Tony, thnx voor de link ook handig!
@Erwin, als jij nou je boekje even opstuurt dan ga ik die wel even 'digitaliseren' :+ Succes met je verbouwingen.
 
@HinkZk Bij gelegenheid zal ik het boekje een keer scannen en dan zal ik die aan jou en Roel sturen en aan eventueel andere geïnteresseerde.
 
Zijn remblokjes zelf makkelijk te vervangen? Moet je daarna ook ontluchten etc.?

Ben aardig technisch, maar dit heb ik nog nooit gedaan.


P.s. nog bedankt voor de foto's Da Nemo

Het was precies zoals ik dacht dat het was.
 
en weeral ligt er sneeuw !!!!!!!!!

Geen vlok sneeuw hier te bekennen. In plaats daarvan worden we al 2 dagen getrakteerd op 0 graden en vlagerige wind tot kracht 8 :/

Nu, net als gisteren in de ochtend redelijk zonnig, maar met zo'n snijdende wind nog geen reden om m'n snufferd buiten te tonen, behalve om even snel hout te pakken voor gezellige vlammetjes in de houtkachel. Ik denk dat ik zo maar eens de PS3 aanzet voor een sessie virtueel rally racen.
 
Geen vlok sneeuw hier te bekennen. In plaats daarvan worden we al 2 dagen getrakteerd op 0 graden en vlagerige wind tot kracht 8 :/

Nu, net als gisteren in de ochtend redelijk zonnig, maar met zo'n snijdende wind nog geen reden om m'n snufferd buiten te tonen, behalve om even snel hout te pakken voor gezellige vlammetjes in de houtkachel. Ik denk dat ik zo maar eens de PS3 aanzet voor een sessie virtueel rally racen.

:^
Gevoelstemperatuur tussen de -10 en -16 graden

De nieuwe GoW Ascension *O*
 
Zijn remblokjes zelf makkelijk te vervangen? Moet je daarna ook ontluchten etc.?

Ben aardig technisch, maar dit heb ik nog nooit gedaan.


P.s. nog bedankt voor de foto's Da Nemo

Het was precies zoals ik dacht dat het was.


remblokken vervangen is niet moeilijk, en daar hoef je ook niks voor te ondluchten.
waar je wel even rekening mee moet houden is dat als je er nieuwe rembloken in zet je olie peil stijgt! dus als deze tusen de tijd van rembloken vervangen is bijgevuld moet er olie uit.
bekijk dit even voor je begint met sleutelen dit voorkomt elende :Y en als het peil toch te hoog is ga je simpel even langs een droogist en haal je zn mooie injectie spuit en zuig je daar een beetje olie mee uit het potje (zn ding heb ik standaard al in mn gereedschapswagen ;) ).

en als je er nieuwe blokken inzet maak de boel ff lekker schoon en gangbaar, zelf smeer ik de geleidingen van de remblokjes even in met kopervet (ik heb geen abs) dan blijft het ook lekker werken.

en denk er aan dat de remzuigers goed schoon zijn als je ze terug drukt (schoon maken is de helft van het werk maar dan doe je het goed) :Y .

GR NEMO!
 
remblokken vervangen is niet moeilijk, en daar hoef je ook niks voor te ondluchten.
waar je wel even rekening mee moet houden is dat als je er nieuwe rembloken in zet je olie peil stijgt! dus als deze tusen de tijd van rembloken vervangen is bijgevuld moet er olie uit.
bekijk dit even voor je begint met sleutelen dit voorkomt elende :Y en als het peil toch te hoog is ga je simpel even langs een droogist en haal je zn mooie injectie spuit en zuig je daar een beetje olie mee uit het potje (zn ding heb ik standaard al in mn gereedschapswagen ;) ).

en als je er nieuwe blokken inzet maak de boel ff lekker schoon en gangbaar, zelf smeer ik de geleidingen van de remblokjes even in met kopervet (ik heb geen abs) dan blijft het ook lekker werken.

en denk er aan dat de remzuigers goed schoon zijn als je ze terug drukt (schoon maken is de helft van het werk maar dan doe je het goed) :Y .

GR NEMO!


Top! Dat ga ik zelf dan een keer fixen. Scheelt weer een hoop geld denk ik.

Moet nog ff kijken wanneer dat kan, loop nog in iedergeval drie weken met mijn arm in de mitella :( ;(


P.s. waar haal ik goede/goedkope blokjes?
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je het beste via louis of motozoom kan doen, of even bellen met de dealer/motorzaak in de buurt valt vaak wel mee met de prijs.
en ja, dit zijn de kleine dingen waar de geld mee bespaart :Y .

ik ben net ook weer begonnen aan iets |( de vaatwasser ligt uit el kaar (4 jaar oud :r ) het water liep er via de deur weer uit, en de vrouw in paniek ;) .

kan je beter met de motor bezig zijn :Y

GR NEMO

o ja, denk er wel aan dat je de remmen moet in remmer en altijd goed (en vorzichtig!) testen :Y
 
ps wat is er met je arm???
niks ernstigs hoop ik!


Hoop het niet, vorige week me een beetje te jong gedragen met mijn zoontje op de trampoline. Eerste 5 salto's waren perfect, de 6e niet. Schouder uit de kom. Nog nooit zoiets gehad gelukkig. Heb wel door dat ik er nog even zoet mee ben helaas. Rij al een week geen motor en mis het nu al :(
 
damn das kloten!

wel oppassen nu je het 1 keer hebt gehad, dan is de kans dat het nog een keer gebeurd groter (opgerekte pezen en banden).

maar ja, boy's will be boy's O-)
 
Tjees, waardeloos weer zeg. Zit nu liever in m'n koekblik dat op de brommert. Bleh...
Hopelijk is het vrijdag een stuk beter, wil dan weer lekker op twee wielen naar het werk.
 
zoooo net eens de MF sticker geplakt op de kenteken plaat en mijn bobbins gemonteerd 8-) ... pff wat een werk hihihih O-) Grapje *D

Nu maar wachten tot de wind een beetje gaat liggen en de temp. iets vriendelijker gaat worden!! :Y

En dan Let's :] *O* *O*
 
En al gelukt om met de motormover de GSR de schuur in te krijgen ?

De MF sticker is wel belangrijk voor je herkenbaarheid ;)
 
:W is er al een bbq datum en locatie? :9


ga nu maar eens zelf klussen ipv alles door de dealer laten doen. mag wel ondertussen.
wat voor blokken hebben jullie achter? gesinterd of organisch?
 
geen iedee heb nog geen blokken vervangen op de GSR, en ja remmen met de achterrem doe ik bijna nooit ;) heb volgens mij al eens een halfjaar/jaar zonder werkende achterrem gereeden en ik had het niet eens door _O- pas toen mn pa er op reed viel het hem op.
 
:W is er al een bbq datum en locatie? :9


ga nu maar eens zelf klussen ipv alles door de dealer laten doen. mag wel ondertussen.
wat voor blokken hebben jullie achter? gesinterd of organisch?

Wortelschijfjes?
Kheb het vorig jaar eens met n vriend uitgezocht maar kheb geen idee meer wat beter was. Mag er wel mee opschieten stiekem :$

BBQ en datum, bij goed weer na de MFMM n knoei aangooien? Jammer dat het op zondag is, lastig ff langs de winkel gaan dan :/ :$
 
net ff met goedhart gebeld
die zeiden organisch.
gesinterde zoude teveel direct happen waardoor die sneller blokkeert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan