Suzuki GSR *deel 9*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reed jij niet *tuf tuf pruttel* ?? :')

Op de terug weg heb ik 140+ op de teller gehouden grotendeels :') :P
Alleen *tuf tuf* ja. En dat had ik genoemd bij het feit dat er supersportbanden op mijn motor zitten - terwijl ik absoluut niet snel door bochten ga / kneedowns maak etc. Geen belang bij.

Wil niets zeggen over mijn snelheid op rechte stukken he.
 
Gisteren (de 28e) op het tankstation op de a2 vanuit maastricht richting eindhoven, weet de naam even niet meer, is iig geval een redelijk grote met aparte parkeerplaatsen.
Daar stond ik effe een peukie te roken toen er een gsr voorbij reed...toen ik klaar was en weg reed om mijn weg te vervolgen nog even geknikt naar de bestuurder....iemand van hier??
Te laat aan gedacht om even te stoppen en te kletsen.. :$
 
Alleen *tuf tuf* ja. En dat had ik genoemd bij het feit dat er supersportbanden op mijn motor zitten - terwijl ik absoluut niet snel door bochten ga / kneedowns maak etc. Geen belang bij.

Wil niets zeggen over mijn snelheid op rechte stukken he.

Hmmz nah de bochten zijn toch echt leuker op snelheid dan rechtuit, dat begint nu wel te vervelen :P
Zeker met van dat plakrubber als jouw bandjes (die van mij ook btw) is bochten sturen gewoon leuk, maar neem de tijd, steeds iets verder dan ineens BAM onderuit...je snapt me wel :Y :P
 
2? Succes!

Nouja, als ik alles bij elkaar op tel, is het grootste deel wel te doen in 2 dagen. Maar bij mij kwam het neer op:

-in 3D programma schets maken van de schuur (3 uur)
-uitzoeken/navragen welke dakbedekking het beste bij mijn idee past (3 uur)
-bouwmarkten bij langs als vooronderzoek wat het gaat kosten EN welke materialen er zijn (3 uur)
-diverse keren op en neer naar bouwmarkt (past niet allemaal in 1x in de auto..en ik vergeet nog wel eens wat) (3 uur)
-bouwen van het houten skelet (3 uur)
-bouwen van de buitenkant (3 uur)
-dan ALLE overige zaken, denk aan 3x in beits zetten, binnenkant beitsen, wielen monteren, dak op maat zagen en monteren, nieuwe sterkere wielen monteren :+, afwerking met hoekprofielen..etc
-heb ook nog de ondergrond opnieuw betegeld zodat de wielen goed kunnen rollen.

ps: mocht je er aan beginnen, kun je natuurlijk tips krijgen. Sommige zaken zou ik anders aanpakken, mocht ik het opnieuw maken. Een buitenmaat van 218cm / binnenmaat van 210cm had wel iets ruimer gemogen.

oei oei...ik ben al niet zo'n klussert, dus dat wordt op zoek naar een mannetje of een kant en klare oplossing ala ikea :(

Bedankt voor de tips.
 
Hmmz nah de bochten zijn toch echt leuker op snelheid dan rechtuit, dat begint nu wel te vervelen :P
Zeker met van dat plakrubber als jouw bandjes (die van mij ook btw) is bochten sturen gewoon leuk, maar neem de tijd, steeds iets verder dan ineens BAM onderuit...je snapt me wel :Y :P
Helemaal mee eens hoor, zeker lange rechte stukken snelweg zijn geen zak aan. Daarom rij ik daar iets harder - ben ik er eerder vanaf :+

En bochten zijn zeker leuk, maar ( A ) nieuwe motor met nieuwe bandjes..dus dan doe ik rustig aan...en ( B ) ben de voorgaande 8 motorjaren ook met genoeg fun doorgekomen zonder het maximum uit de motor te persen qua bochten, en daar ga ik het liefst nog jaren lang mee door.
 
oei oei...ik ben al niet zo'n klussert, dus dat wordt op zoek naar een mannetje of een kant en klare oplossing ala ikea :(

Bedankt voor de tips.
Kant-en-klare oplossingen zijn er niet qua dit soort rollende schuurtjes. De Hornbach heeft erg mooie (en betaalbare) kunststof huisjes, maar die zijn echt net te kort...

Via diverse sites gezocht..en uiteindelijk ook een metalen berging gevonden waar je de motor in kon parkeren, en dan via een elektrisch rolluik (zoals je bij huizen tegenwoordig ook ziet) de boven/voorkant af kan sluiten. Prijs vanaf 5000euro.
 
Helemaal mee eens hoor, zeker lange rechte stukken snelweg zijn geen zak aan. Daarom rij ik daar iets harder - ben ik er eerder vanaf :+

En bochten zijn zeker leuk, maar ( A ) nieuwe motor met nieuwe bandjes..dus dan doe ik rustig aan...en ( B ) ben de voorgaande 8 motorjaren ook met genoeg fun doorgekomen zonder het maximum uit de motor te persen qua bochten, en daar ga ik het liefst nog jaren lang mee door.


helemaal mee eens! Heb ook al 10 jaar het rbw en dat ik schaamrandjes heb vind ik (nog) niet zo erg, merk wel dat ik wat meer vertrouwen in de motor heb dan in de oude cb750.
Hoef ook niet perse hard te gaan of plat te gaan. Komt het dan komt het, zo niet dan is het ook niet erg. Als je maar geniet *O*
 
Laatst bewerkt:
Beste GSR owners, ik ben van plan om te gaan kijken bij een GSR 600 bij een motorzaak. Zijn er bepaalde punten waarop gelet moeten worden, bijv punten die als 'kwaaltjes' gezien kunnen worden? Heb verder al wel een algemene checklist kunnen vinden, maar misschien dat jullie nog specifieke tips hebben :)

Cheers
Daniel
 
Helemaal mee eens hoor, zeker lange rechte stukken snelweg zijn geen zak aan. Daarom rij ik daar iets harder - ben ik er eerder vanaf :+

En bochten zijn zeker leuk, maar ( A ) nieuwe motor met nieuwe bandjes..dus dan doe ik rustig aan...en ( B ) ben de voorgaande 8 motorjaren ook met genoeg fun doorgekomen zonder het maximum uit de motor te persen qua bochten, en daar ga ik het liefst nog jaren lang mee door.

Hmmz tja ik hoef de max eruit ook niet uit te halen, maar als n kanonskogel de bocht uit knallen is toch wel erg kicken als het even kan, kben nog jong denk ik :P

Hoeveel km heb je er nu opzitten met die banden? Geef het 50 a 100 km om die troep eraf te zweten :Y :]
 
Hmmz tja ik hoef de max eruit ook niet uit te halen, maar als n kanonskogel de bocht uit knallen is toch wel erg kicken als het even kan, kben nog jong denk ik :P

Hoeveel km heb je er nu opzitten met die banden? Geef het 50 a 100 km om die troep eraf te zweten :Y :]
Je bent een half jaar ouder dan mij hoor ;)
De bandjes hebben nu denk ik zo'n 500km gemaakt. Dus nee..last van die troep zal ik niet meer hebben.
 
Beste GSR owners, ik ben van plan om te gaan kijken bij een GSR 600 bij een motorzaak. Zijn er bepaalde punten waarop gelet moeten worden, bijv punten die als 'kwaaltjes' gezien kunnen worden? Heb verder al wel een algemene checklist kunnen vinden, maar misschien dat jullie nog specifieke tips hebben :)

Cheers
Daniel
Denk dat je voornamelijk moet denken aan proefrijden. Kwaaltjes (tot zover dat zo genoemd kan worden) zijn het overmatig trillen van het stuur bij bepaalde toerentallen en een aan-uit effect bij (en dus gasreactie) bij bepaalde toerentallen. Dat laatste schijnt te verhelpen zijn door afstelling.
 
Denk dat je voornamelijk moet denken aan proefrijden. Kwaaltjes (tot zover dat zo genoemd kan worden) zijn het overmatig trillen van het stuur bij bepaalde toerentallen en een aan-uit effect bij (en dus gasreactie) bij bepaalde toerentallen. Dat laatste schijnt te verhelpen zijn door afstelling.

Dat zijn zo'n beetje de GSR600 kwaaltjes, verder de standaard punten.
Kijk of je iemand mee kunt krijgen die ervaring heeft op het kopen van n tweedehands of nieuwe motor, of 1 van onze GSR rijders die mee wil? ;)
 
Afijn, net 2k gereden met m'n Dunlop sportmax qualifiers, begint alweer een vlakke kant te ontstaan. Duidelijk gevalletje van, er moet meer gegumd worden in de bochten. :')

Volgende set worden MPR3's en dat is hierbij een feit!
 
Afijn, net 2k gereden met m'n Dunlop sportmax qualifiers, begint alweer een vlakke kant te ontstaan. Duidelijk gevalletje van, er moet meer gegumd worden in de bochten. :')

Volgende set worden MPR3's en dat is hierbij een feit!

:Y Heb ze al besteld en liggen te wachten op me })

Beste GSR owners, ik ben van plan om te gaan kijken bij een GSR 600 bij een motorzaak. Zijn er bepaalde punten waarop gelet moeten worden, bijv punten die als 'kwaaltjes' gezien kunnen worden? Heb verder al wel een algemene checklist kunnen vinden, maar misschien dat jullie nog specifieke tips hebben :)

Cheers
Daniel

Alles is al gezegd eigenlijk, wil alleen wel opmerken dat ik weinig tot geen last heb van trillen....Misschien iets met vering ook te maken :? Die van mij staat vrij slapjes afgesteld, ben ik laatst door iemand op gewezen :X
 
Afijn, net 2k gereden met m'n Dunlop sportmax qualifiers, begint alweer een vlakke kant te ontstaan. Duidelijk gevalletje van, er moet meer gegumd worden in de bochten. :')

Volgende set worden MPR3's en dat is hierbij een feit!

Mooi, ben benieuwd hoe lang je ze heel houd dan :Y
MPR3's schijnen wat sneller te slijten dan de 2...ben met n motormaatje nu ook al aan het vergelijken hoe lang ze het volhouden :P
 
:Y Heb ze al besteld en liggen te wachten op me })Alles is al gezegd eigenlijk, wil alleen wel opmerken dat ik weinig tot geen last heb van trillen....Misschien iets met vering ook te maken :? Die van mij staat vrij slapjes afgesteld, ben ik laatst door iemand op gewezen :X

Met n sleuteltje is dat zo af te stellen, als het goed is die in je on-board gereedschapssetje...met de rit maar even doen, kan je meteen het verschil voelen ;)
 
Vanmorgen rond een uur of 11 - half 12 een zwarte GSR gespot vanaf de lesmotor :D. Reed richting Haarlem op die irritante 70 km/u randweg.... Iemand van hier?

Kris.
 
:Y Heb ze al besteld en liggen te wachten op me })Alles is al gezegd eigenlijk, wil alleen wel opmerken dat ik weinig tot geen last heb van trillen....Misschien iets met vering ook te maken :? Die van mij staat vrij slapjes afgesteld, ben ik laatst door iemand op gewezen :X
Volgens mij staat de mijne ook ergens halverwege qua achtervering. Heb er helaas maar weinig verstand van hoor, rebound en preload afstellen. Omdat ik vrij fors ben, zet ik het meestal op max. Zijn de voorveren van een GSR ook in te stellen?
 
Volgens mij staat de mijne ook ergens halverwege qua achtervering. Heb er helaas maar weinig verstand van hoor, rebound en preload afstellen. Omdat ik vrij fors ben, zet ik het meestal op max. Zijn de voorveren van een GSR ook in te stellen?

Daarom heb ik er Hyperpro op laten zetten.
 
Daarom heb ik er Hyperpro op laten zetten.
Die logica volg ik even niet... :?

Omdat ik niet precies weet hoe ik gebruik moet maken van de standaard afstellingsmogelijkheden van mijn GSR-vering...heb jij er Hyperpro op laten zetten? Want die staan in 1x goed - one size fits all?
 
Die logica volg ik even niet... :?

Omdat ik niet precies weet hoe ik gebruik moet maken van de standaard afstellingsmogelijkheden van mijn GSR-vering...heb jij er Hyperpro op laten zetten? Want die staan in 1x goed - one size fits all?


Nee maar omdat ik toen nog aardig overgewicht had, en de standaard vering een beetje wazig vond. Heb dus toen Hyperpro laten monteren en die hebben ze toen gelijk afgesteld op mijn gewicht.
Na het afvallen terug gegaan en toen hebben ze de afstelling weer veranderd.
 
:( Zaterdag laat ik verstek gaan, dinsdag ben ik een beetje op m'n scheen gevallen. Toen bleek dat m'n scheen een beetje kapot was. Ik heb nog ff gedacht dat het met een pleistertje erop wel zou gaan, maar de wond zit precies op de rand van m'n knieprotectie, en dat is niet prettig.
Dus in plaats van op de GSR zal ik zaterdag met m'n poot omhoog op de bank zitten... :(
 
Alles is al gezegd eigenlijk, wil alleen wel opmerken dat ik weinig tot geen last heb van trillen....Misschien iets met vering ook te maken :? Die van mij staat vrij slapjes afgesteld, ben ik laatst door iemand op gewezen :X

Wie? Welke hork had het lef? O-) :X :W _O-

Mooi, ben benieuwd hoe lang je ze heel houd dan :Y
MPR3's schijnen wat sneller te slijten dan de 2...ben met n motormaatje nu ook al aan het vergelijken hoe lang ze het volhouden :P

Ze zullen het ongewijfeld langer uithouden dan de sportmaxjes. Dat zijn immers sportbanden. En deze veertiger vindt het toch wel erg grappig om af en toe heel bruut door een bocht te bulderen, ik zal maar niets zeggen over de bocht die hier niet genoemd wordt, afgezien dat het erg :9 was.
Die sportmaxjes slijten volgens mij nog harder als je een duo achterop hebt. Ik zal maar niet mevrouw IQski de schuld geven van het snelle slijten, want dat komt de relatie vast niet ten goede :X Misschien moet ik het subtieler brengen, zoiets van, zeg schat, moet jij niet eens nieuwe kleren kopen, die ouwe zien er wat ... nja, versleten uit, zeg maar... _O-
 
:( Zaterdag laat ik verstek gaan, dinsdag ben ik een beetje op m'n scheen gevallen. Toen bleek dat m'n scheen een beetje kapot was. Ik heb nog ff gedacht dat het met een pleistertje erop wel zou gaan, maar de wond zit precies op de rand van m'n knieprotectie, en dat is niet prettig.
Dus in plaats van op de GSR zal ik zaterdag met m'n poot omhoog op de bank zitten... :(

Balen maar je moet wel lekker op de motor zitten en dat word m dan niet, komen nog meer ritjes :]


@ Iqqie: Wou je vechten huh? :+

Die bocht, tja kzal toch ooit eens moeten (en willen btw) en de banden, MPR's zijn sowieso al tourbanden dus goed voor 10.000 km plus :] Maar wel bergen grip nog dus lekker knallen en bulderen door de bochies *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan