Ik heb tot begin dit jaar een GSX1100G gehad. Prima toerbuffel, echter er zijn toch wel een aantal 'handicapjes' bij deze motor.
- De motor is in Nederland maar weinig verkocht. Daarom is er op sloperijen of tweedehands weinig te vinden voor deze motor. Je bent dus aangewezen op dure en originele dealer-onderdelen.
- De collector bij de uitlaat rot bij dit type motor helemaal weg. Hierdoor ben je genoodzaakt een compleet nieuw uitlaatsysteem aan te schaffen ...duur!!!
- De tank roest onderaan bij de naden door. Als je dus al een tank op een sloop weet te vinden, dan is die waarschijnlijk ook doorgerot. Enige optie is solderen. Als dat al nog lukt.
Maar niet getreurd. Het is verder een prima motor. Het blok is erg betrouwbaar en de cardan-aandrijving is ideaal. Binnen Nederland bestaat er geen GSX1100G-club. Wel zou je eens kunnen kijken op
www.gsx1100g.de of
www.gsx1100g.com
Hier een foto van mijn GSX1100G destijds:
Voordat ik 'm verkocht, had ik 'm nog omgebouwd naar een naked bike. Dus met kleinere knipperlichtjes, een streetfighter stuurtje en streetfighter duo-koplamp. Dat zag er meteen een stuk gelikter uit.
[edit]Oh ja, heb je nog een foto van jouw GSX1100G? Wie weet is het wel die van mij. Waar heb je 'm gekocht?[/edit]