Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Heeft er iemand een tip voor een goed passende tanktas voor de gsx1250?
SW-Motech tankring met bijbehorende tas.
Veel mogelijkheden in maten van de tassen.
Geen krassen op de Tank, ideaal mee te nemen ergens naar toe, en nog redelijk tot goed waterdicht ook
(zonder het regen condoompie).

Heb zelf de Daypack voor de plezier trippies en de Sportpack voor ww verkeer..
 
Als iemand interesse heeft, ik heb nog steeds een middenbok, Haynes-handleiding en wat spullen voor 650F.
Wat heb je verder aan spulletjes liggen dan?
Niet dat ik nieuwsgierig ben ofzo hoor
Zelf namelijk al een WPL HB en bokkie van de 650F, en het originele zadel
(zit nu een 1250 zadel op)
 
Wie?

Al maanden is hier niemand geweest, vandaag ben ik er. Met een vraag.

Mn Bandit 1250 SA, daar heb ik mn remklauwen van gereviseerd.
Nu zie ik tot mijn verbazing , Jawel, dat de remleiding van de voorvork niet enkel naar mijn 2 klauwen aan de voorkant gaan, maar ook naar achteren.
Ik kwam daar achter toen ik de leiding aan het ontluchten was en het wel heeeeeeel erg lang duurde en ik op onderzoek ben gegaan.
Niet naar de achterrem in ieder geval, die staat op zichzelf.

Zie onderstaand plaatje. Wat is de bedoeling van het naar achteren lopen van de remleiding, wie kan mij dat vertellen?


Het loopt
 
Ah, is dat het.

Logisch eigenlijk dat de ABS meedoet , maar ik had er even geen rekening mee gehouden :-(

Nu snap ik waarom het zo slecht te ontluchten is. Morgen maar weer eens oppakken.

Thx voor de Tip Marc.
 
Ik doe vooral met dit soort systemen de remklauwen helemaal vol met vloeistof voordat ik de zuigers er in doe.
Bij het er in drukken van de zuigers het deksel van het reservoir er af en drukken tot het niveau in het bakje staat. Daarna remblokken en al monteren. Ontluchten is dan al zo goed als klaar met heel zelden een minimaal belletje. Opvullen tot juiste niveau en klaar.
 
Ik heb de zuigers er gewoon in gedrukt en ja, klauwen vol met lucht dus.
Al zie ik niet helemaal voor mij hoe ik dat op jouw manier moet doen, dan lekt er bij het inbrengen
van de zuigers hier en daar toch wel olie uit. Ben dus zeer benieuwd hoe ik dat moet zien.

Bij een volgende revisie zal ik de klauwen iig niet vol lucht bevestigen, spaart tijd en emoties
 
Er lekt bij montage inderdaad wel ja.
Alles mee genomen poets ik liever wat langer dan ik uren sta te ontluchten.
 
Hallo, is er nog iemand in dit topic? Ik ben op zoek naar het wphb voor een Bandit 1250. Heeft iemand hier nog een werkende link?
 
Bedankt voor je reactie. Ik was alleen op zoek naar de digitale (gratis) versie
 
Dag Eric, lange tijd niet gesproken. Alles ok?

Na een aantal maal op Zandvoort te hebben gereden ga ik einde vd maand weer naar Assen. Ben je er heeeeeeel toevallig ook? zou leuk zijn.
 
Dag Eric, lange tijd niet gesproken. Alles ok?

Na een aantal maal op Zandvoort te hebben gereden ga ik einde vd maand weer naar Assen. Ben je er heeeeeeel toevallig ook? zou leuk zijn.
Wat leuk! Ik zit helaas alweer anderhalf jaar met longcovid. Een circuitdag zit er dus voor mij even niet in. Hopelijk snel weer!
 
Zo lang geen activiteit waargenomen in dit topic.

Ooit hier gereageerd met wat vragen voor m'n kameraad. Inmiddels wil die afstand doen van zijn GSX650F uit 2008.
Toen hij hier vanavond nog even was met die motor gelijk even wat foto's geschoten.

Standaard uitlaatdemper en kentekenplaathouder zitten er bij, net als het setje Givi zijkoffers.
Geen idee wat hij er voor hebben wil, maar misschien dat hier iemand verlekkerd zit mee te lezen in de hoop ooit een fris exemplaar te kunnen scoren
 
@Erwin, ziet er op de foto idd netjes uit. Marktplaats al geprobeerd?

@Eric1977 jéé das balen Eric.. Ik ken dat van dichtbij, mij vrouw heeft daar ook problemen aan overgehouden. Therapie en weet ik wat veel meer gehad maar bij haar wordt er niet beter op. Er zit onderling veel verschil in de klachten. Hoop dat jij er uiteindelijk bovenop komt Eric, ik gun het je van harte.

@Umop3p1sdn


Nou dat is wel heel wat anders.
Wat waren de beweegredenen?
 
Laatst bewerkt:
Het is niet zo heel veel anders hoor,
Ik wilde juist binnen de specs blijven van de gsx 1250, alleen beetje meer eind pk

Hoog koppel in lage rpm
1250.
100nm 3000rpm. (Ongeveer)
1300
100nm 2750rpm

Wiel basis
1250. 1485
1300. 1480 (5mm korter zelfs)

Rake (stuur hoek)
1250 25graden
1300 24.2 graden

Hoogte zadel
805 beide

Gewicht
1250 255kg
1300 250kg

Brandstof verbruik
1250 1/18
1300 1/15 - 1/16

Verhoogd recht stuur op de 1300 laten zetten.

Eind conclusie,
De busa is korter
Voor wiel in een scherpere hoek(minder Tour meer race) stuurt dus beter.
Weegt lichter
Lekker veel koppel in lage rpm
Kan na 7000rpm door trekken als de 1250 ophoud.
7000 rpm 138nm

Een logisch vervolg als je dus net iets meer wilt dan een 1250, wel even een ander stuur plaatsen dus.
 
Al heel lang wilde ik handkappen bestellen en monteren, maar altijd te lui geweest of van gedachten veranderd.

Nu met al die regen toch maar eens de kogel door de kerk gestuurd. Handkappen van een Varadero gemonteerd.

Niet voor de looks nee. Maar wel handig en functioneel. Stoot niet tegen de kuip met volledige uitslag.
 

Bijlagen

  • IMG_20240413_134544539_HDR.jpg
    830,7 KB · Weergaven: 0
Dat staat eigenlijk nog helemaal niet zo slecht. Kan ik ook best eens proberen! Zal zeker schelen in de regen en kou.