Suzuki GSX-8S

Hoe dan ook; zijn er al meer mensen die erop gereden hebben of besteld hebben?
gereden, JA.
moet zeggen, die vering valt mij erg mee. Ze hebben bij de introductie echt vreselijk hard lopen stampen op een afgesloten bergweg (200+) met af en toe gaten in de weg.
en dan ga je met alle fietsen uit die klasse problemen krijgen.
Ik vind hem bij sportief gebruik best prima (zelfs sportief), achter preload iets harder, bandenspanning iets lager en dan is het echt leuk sturen.
Niet altijd geloven wat de pers zegt ;) ;)
 
Dat dus.

Pers ziet geen regelknoppen => vering is low budget.

En goede vering heeft geen regelknoppen nodig.
 
Dat dus.

Pers ziet geen regelknoppen => vering is low budget.

En goede vering heeft geen regelknoppen nodig.
Dat is alleen van toepassing als je precies in de gewichtsklasse zit , geen passagier of bagage mee neemt
In die budget vering zit weinig meer dan een paar veren en olie die door een paar gaten geperst wordt
 
Ik heb hyperpro op mijn KTM gezet. Een stuk goedkoper dan de prijzen did hier voorbij komen. Was wel voor COVID en economisch crisis.
 
Opgehaald
 

Bijlagen

  • 0578CC5E-C2A2-4679-904D-5FDE94E8EF19.jpeg
    0578CC5E-C2A2-4679-904D-5FDE94E8EF19.jpeg
    261,6 KB · Weergaven: 88
Absoluut waar (heb hetzelfde gedaan bij mijn KTM)! Maar dan nog een betere rempomp en betere klauwen en blokken. Dan ben je 3k verder en kun je net zo goed een MT09SP kopen…

mt09SP heeft ook "maar" een gewone KYB voorvork, remmen uit eigen huis, nissin rempomp en rubberen remleidingen. Nee dan doet Triumph het beter met de Street RS, duurdere big piston KYB voorvork, stylima's, Brembo rempomp, staal omvlochten leidingen en Ohlins TTX achter.
 
Dat is alleen van toepassing als je precies in de gewichtsklasse zit , geen passagier of bagage mee neemt
In die budget vering zit weinig meer dan een paar veren en olie die door een paar gaten geperst wordt
Dat is niet anders voor dure vering.
 
Dat is niet anders voor dure vering.
Word wel een eindeloze discussie zo over die vering 🤣 ik had zelf op mijn mt09 een streetbox gemonteerd van hyperpro. Toen ik wat “jonger” was vond ik het echt nodig . Maar toen ik afgelopen jaar op een standaard mt09 reed vond ik de standaard vering persoonlijk wat fijner. Mijn rijstijl is een stuk rustiger geworden en dan vind ik de hyperpro al gauw te stug. Vooral op klinker wegen in combinatie met de wat agressieve gas reacties van de 2014 mt09 was voor mij ook de reden dat ik hem verkocht had . Vering is zo extreem persoonlijk. En aangezien 80% van de rijders nog geen 50% uit de potentie haalt van wat de fiets kan , zou ik persoonlijk niet meer gelijk de vering aanpassen maar eerst zelf maar eens ervaren wat nou precies het probleem is van de fiets . Maargoed als iemand 3k uit wil geven voor andere vering van een 10k fiets , had ik persoonlijk iets anders gekocht
 
Heeft iemand al gevonden hoe kleppen stellen bij dit blok (GSX-8S, V-Strom800 etc) in zijn werk gaat? Ik neem aan met shims dus nokkenassen verwijderen etc. Bij de GSX600F/GSF600 blokken was dat ondanks 16V en DOHC nog gewoon 'moertje-contramoertje'. Bij deze ook, of is dit concept compleet verlaten door Suzuki?
 
mt09SP heeft ook "maar" een gewone KYB voorvork, remmen uit eigen huis, nissin rempomp en rubberen remleidingen. Nee dan doet Triumph het beter met de Street RS, duurdere big piston KYB voorvork, stylima's, Brembo rempomp, staal omvlochten leidingen en Ohlins TTX achter.
Allemaal waar. En daarom is de RS ook 1100€ duurder😁😁.
Maar daar ging het niet om. Het punt is dat, als je een (elke) middenklasse fiets upgrade met aftermarket topvering en remmen je in de prijscategorie terecht komt van een bovenste middenklasse fiets die standaard al die betere spullen heeft. Ik heb dit zelf ook overwogen voor een SV 650 en uiteindelijk toch besloten een MT09SP te kopen.
 
Laatst bewerkt:
gereden, JA.
moet zeggen, die vering valt mij erg mee. Ze hebben bij de introductie echt vreselijk hard lopen stampen op een afgesloten bergweg (200+) met af en toe gaten in de weg.
en dan ga je met alle fietsen uit die klasse problemen krijgen.
Ik vind hem bij sportief gebruik best prima (zelfs sportief), achter preload iets harder, bandenspanning iets lager en dan is het echt leuk sturen.
Niet altijd geloven wat de pers zegt ;) ;)
Dit was ook exact wat door de meeste journalisten wel genoemd werd. "We hebben op deze weg en bij deze rijstijl de grenzen van de ophanging wel bereikt, maar voor normaal rijden op een normale weg zal de OEM vering voor de overgrote meerderheid van de berijders/sters gewoon voldoen." Dat zal ook echt zo zijn.
Suzuki zou de motor compleet uit de markt prijzen als ze er af-fabriek high end suspension op zouden zetten terwijl het overgrote deel van de berijders/sters het niet eens weet te benutten.

En voor wie niét bij die meerderheid hoort (veel rijden met duo, bagage, sportief gebruik of gewoon fan van harde vering) dàn even iets moois uitzoeken uit de Wilbers, Ohlins, WP, HyperPro of YSS catalogus (van duur naar minder duur) ;)

Ik heb nog niet gereden op de GSX-8S, maar vind de OEM vering van een SV650 ook zwaar ruk, dus ik verwacht dat ik in de laatste categorie zou vallen. Maar dan nog zou ik eerst kopen, rijden en wennen en als het ècht niet blijkt te bevallen altijd later nog upgraden. Met de SV650 en de 390 Duke ook zo gedaan ...
 
Laatst bewerkt:
De vering van de 8S is van betere kwaliteit dan die van bijvoorbeeld de GSX-S950 (ook beperkt/niet instelbaar, maar wel duurdere klasse motor).
SV650 is weer compleet andere (prijs) klasse.
 
Nog 1 post dan, en dan mag iemand anders z’n/haar nieuwe aanwinst tentoonstellen. Ik ga wachten op de onderdelen die ik nodig heb voor de volgende stappen.
 

Bijlagen

  • 74905DD1-EDA0-4307-935C-C3018C48FEB8.jpeg
    74905DD1-EDA0-4307-935C-C3018C48FEB8.jpeg
    276,1 KB · Weergaven: 113
  • 54BE4436-3749-45EA-9BD8-3BD0DE2F099D.jpeg
    54BE4436-3749-45EA-9BD8-3BD0DE2F099D.jpeg
    335 KB · Weergaven: 113
  • E5D63C1D-083E-4C81-8B77-9B7FE8FF982B.jpeg
    E5D63C1D-083E-4C81-8B77-9B7FE8FF982B.jpeg
    216,3 KB · Weergaven: 112
Dat kontje is wel echt heel klein hè. Meer om iemand te kunnen vervoeren dan om nou echt samen te gaan rijden. Op jouw foto’s lijkt het nog kleiner dan op die van Suzuki.

Maar een mooie motor is het wel. Ook in zwart. 👍🏻
 
Ik heb ‘m gezien. Ziet er leuk uit, maar kontje is inderdaad wel erg kort. Er zak niet veel onder de buddy meekunnen. De koplamp moet je van houden en het blok is toch een beetje ‘rommelig’ met al die kabels, leidingen en slangen. Een beetje zoals bij de laatste SV’s. Wel bijzonder gebouwd wat plaatsing van een aantal onderdelen betreft. Hierdoor wel allerlei ‘kapjes’ om de delen zoveel mogelijk aan het zicht te onttrekken. ‘t Grootste manco voor mij is het niet meer kunnen sturen na montage van clipons. Om deze reden gaat dit ‘m nooit worden. Hij zit veel te rechtop. Met een normale tank zou ‘t hebben gekund, maar dan is de ‘agressieve’ uitstraling weg.
 
@roger_SV toevallig vandaag eindelijk wat foto's kunnen maken. Ik zat echt te wachten op zon.
Onder de buddy kan idd weinig mee. Mijn Abus Sledg77 schijfslot past trouwens wel.
Deze foto vanmiddag gemaakt. Ik heb nu een A2 GSX-8S onder m'n kont om te testen. In motorbladen mis ik altijd een duidelijke foto
hoeveel je kwijt kan onder het zadel, dus dat doe ik dan zelf maar in mijn tests. :+

Suzuki zelf komt met zijtassen, weet niet of die al verkrijgbaar zijn. Heb wel plaatjes gezien.
Hier mijn bijdrage:

1683998123871.png
 
Dat houdt niet over inderdaad. Een beetje vergelijkbaar met het vakje van de 125/390 Duke. Erg klein. Een buddytas zij nog kunnen, maar diefstalgevoelig voor de inhoud. Alles aan de zijkant ontsiert enorm. Tanktas zou ook nog kunnen. Het stuur is er hoog genoeg voor 🙂
 
Ik betwijfel ook of er iets komt als een topkoffer. Niet dat dat er uit ziet, maar daar kan je wel veel in kwijt. :+
Belangrijkste voor mij is dat er een slot in past en dat is bij sommige motoren zelfs nog teveel gevraagd, helaas. Maar mijn Sledg77 past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan