Suzuki GSX-8S

Mooie motor, ik denk dat ik er eens een proefritje mee ga maken, waar kun je ’m het beste mee vergelijken, een MT-07 of een MT-09?
 
True story! Met die van Rene een avondje op pad geweest begin vorige week, vorige week vrijdag gelijk een aangeschaft en hoop dat hij einde deze week word afgeleverd (motor was in voorraad, alleen kenteken aanvragen).

Wheelies zijn ook heel makkelijk, zelfs in 3 nog omhoog komen als je flink clutch dumpd. Soms wel snel/lang in de toerenbegrenzer als je hem in 2 omhoog wil houden op 12 o clock, daarna loopt hij wat rauw dus denk beetje olie te kort als je zo lang op 1 wiel rijdt.

Verder weinig over te vertellen nog afgezien van dat ik ca 100km ermee gereden heb en bijzonder blij verrast was! Reed hem alsof ik er al 10jaar mee reed en dat terwijl hij niet eens van mij was, dus verreweg van gek mee gedaan of randjes opgezocht. Rijdt heel makkelijk, meer dan genoeg bruikbaar vermogen voor het doel van de motor (ding is ook echt totaal niet langzaam). Quickshifter werkt heel fijn, verschillende rijmodussen ook echt merkbaar en zinvol. Voor mij persoonlijk wat me opviel / wat te zeiken moet hebben is dat hij voor mij iets meer voorover zou mogen staan. Maar dat is makkelijk op te lossen, eerst maar de mijne ophalen en uitgebreid ermee rijden verder. Best veel motoren mee gereden (veelal oude Suzuki's) maar had oprecht ineens weer plezier in motorrijden. Vandaar ook de keus gemaakt om er ook een aan te schaffen.

Voor mij het beste vergelijk / uit te leggen. Of je koopt een porsche 911 (gsxs/r 1000) met een bak vermogen die je eigenlijk niet kan gebruiken en dus snel verveeld want ook met 170km/h denk je stil te staan, of je koopt een Clio Rs (gsx8s) achtig iets die in feite net zo hard loopt maar je met 170km/h ook echt het gevoel hebt dat je hard gaat.

Mbt wheelies is grapje natuurlijk hahahah @ Rene :P xx.
 
Heb dezelfde ervaring met de GSX-8S. Ik heb nu een GSX-S1000 uit 2022, maar voor 60-wegen binnendoor is de 8S echt veel leuker om te rijden. Je kan goed aan het gas hangen, geeft veel vertrouwen en je hebt echt het gevoel dat je stevig door rijdt. Dat gevoel heb je niet zo snel op de GSX-S1000 dat je alles eruit haalt. Boven de 100 is hij ook nog verdomd snel, ondanks dat het niet zo snel voelt. Verwacht echter dat dat eerder ligt aan het gebrek van motorgeluid in vergelijking met de GSX-S1000.
 
Erg leuke motor inderdaad, rijdt makkelijk en zit mooi bruikbaar vermogen in :Y Mijn vriendin heeft er eentje en is er erg blij mee.

Vraagje: heeft iemand hier al bar-end spiegels op het stuur geschroefd? Welke spiegels/adapters heb je?
 
Ik heb een Ali-spiegel erop zitten. Ik ben 't gewend, maar zou 't niet adviseren

1695364428187.jpeg
 
Eerst monteren en proberen. Ik heb niet zo’n hoge pet op van “race” filters, want 9 van de 10 flowt net zoveel of zelfs minder dan een stock filter.

De airbox cover weglaten klinkt als een slecht idee op een straatmotor, dus ook dat moet ik even bekijken als ‘t zover is.

‘T liefst laat ik ‘m mappen op een dyno, maar weet niet of deze ECU open is om te overschrijven.

Ik vind die pk claims van vrienden uitlaatmakers “zonder aanpassing van mapping” ook altijd een beetje onzinnig, maar dat zal wel persoonlijk zijn.
 
IMG_8051.jpeg
IMG_8066.jpeg

Dit weekend vr-zo naar het Sauerland geweest op de gsx-8s. Hier is die voor gemaakt, heerlijk. Naast de bergwegen houdt ‘ie zich ook goed op hogere snelheid op autobahn, prima stabiel tot 202km/h. En de verlichting is trouwens ook erg goed, helaas hard nodig gehad op vrijdagavond in het donker en harde regen het laatste half uur naar gasthuis Walhalja (aanrader!). En, veel bekijks onderweg! De duitsers kunnen het nieuwe japanse streetfighter design wel waarderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan