Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik heb een kras erop. En zag een carbon cover bij tt carbon parts. Maar alleen voor de 1000cc. Of pas vanaf 600cc k6

Je kan hem in kleuren die kras alhoewel je hem altijd wel blijft zien ;)

Of je gaat hiervoor ?

 
Ik weet niet hoe groot die kras is. Ik heb destijds mijn eerste GSXR een keer zachtjes om laten vallen tijdens het achteruit lopen terwijl ik er op zat.

Ook een kras op de zwarte cover.

Die heb ik toen ingekleurd met een permanent marker. :+

Als ik het niet aanwees zag je het niet en ikzelf na een tijdje ook niet meer. Maar het was dan ook een "krasje".
 
Welke voorvorkolie kan ik het beste gebruiken voor een K8 750? Voor straatgebruik.

De Suzuki variant kost E95 -O-_O-_O-
Die zijn helemaal raar joh. :/

Bij Suzuki heet het SS-05, maar als ik bij Ten Kate kijk moet je kiezen tussen 5W of 10W etc. Ik kan niet echt vinden waar dat SS-05 mee te vergelijken is. Ik zou zeggen 5W vanwege de 5 in de naam, maar dat is ook maar gokken.



Omdat Ten Kate ook SBS remblokken verkoopt wil ik alles bij hen halen.

Misschien een beetje laat... (kijk voor het eerst sinds 6 maanden ook weer keer op MF 8)7 )
Maar dit linkje vind ik zelf heel handig: Comparative Oil Weights Table - Transmoto
Soortelijke dichtheid(??) is hier te vergelijken van de verschillende oliën.
 
Iemand die dit toevallig weet ?
Is een koppelingsdeksel van een 1000 cc k5 zelfde als die van de 600 ?
Ik heb ook de koppelingsdeksel vervangen en van een 1000 (weet effe het bouwjaar niet) en die past wel.
Ik heb er daarna nog een coverset overheen gezet, dat kun je natuurlijk ook doen. Is 'ie extra beschermd en zie je die kras ook niet meer 😉
 
Ja van een 600/750 2004-2005 en de duizend cc 2003 tot 2006 zal zeker passen omdat de pakkingen bij allen exact hetzelfde zijn.

Risico om een blokdeksel van een duizend cc te gebruiken is ,dat het olie niveau / vulling afwijkend ......... kan zijn ;)
 
Aah toch nog wel, ik heb hier nog een originele K4 demper in de schuur liggen, maar ik denk dat de meesten wel voorzien zullen zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan