- Onderwerp starter
- #6.101
Dat was dan ook een traag hok met een hele snelle rijder erop .
Bij Willem was het net andersom............ trage rijder op bloedsnel materiaal
2:06 (of wat was het ook alweer?) is niet traag hoor!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat was dan ook een traag hok met een hele snelle rijder erop .
Bij Willem was het net andersom............ trage rijder op bloedsnel materiaal
2:06 (of wat was het ook alweer?) is niet traag hoor!
Dit heeft ook nog wel door mijn hoofd gespookt, maar dat ga ik denk ik alleen doen als ik de motor nog ga houden na 2020.Hij had ze allemaal de beste 1998 en 1999.
Wil je echt veel winst halen uit je motor dan is een ECU aanpassing bij Druijff racing de allerslimste aanpak !!!
Vandaag eindelijk weer met de motor naar het werk sinds 31-10!
Op wat "battle scars" na is de fiets weer top.
Van het weekend nog lopen stressen, omdat ik zo goed als klaar was. Motor al een paar keer gestart en klonk goed. Het koelsysteem ontluchten was bij poging 4 dacht ik toen opeens 1 van de slangen van mijn waterpomp af schoot. Alsof ik nog niet genoeg "avontuur" heb beleefd met het ding.
Gelukkig was de schade van mijn gepruts dit keer enkel beperkt gebleven tot de garage mat. Die heeft goed zijn werk gedaan en zo maar ff een nieuwe bestellen.
Ben maar blij dat het niet tijdens de testrit gebeurde.
Het volgende wat ik moet doen is de banden oppompen. Daarvoor breng ik het ding naar Motoport.
Ik probeer inderdaad elk jaar olie/filter blabla. De rest op de gok. Ook omdat ik geen 10/15/20k per jaar rijZou daar wel een goeie app voor willen. Excel heb ik geprobeerd maar hou ik niet bij.
Daarbij is onderhoud voor mij iets eens paar jaar en dat zijn de standaard zaken en de rest laat ik vaak doen ivm tijdgebrek.
Maar nu langzaam de schuur op orde komt zal ik ook vaker weer wat doen!
Ik houd altijd alles bij van mijn auto's en motoren. Vanaf het moment dat ik deze koop totdat ze weer weggaan heb ik de onderhoudsgeschiedenis en reparaties in een bestandje.
Bij de auto bewaar ik ook alle bonnen van de garage, omdat ik daar niets zelf aan doe.
Voor de motoren doe ik dat niet.
Kleine dingen zoals de scharnierpunten inspuiten of kettingspannen etc. noteer ik niet meer.
Voor de klepspeling heb ik een apart vergelijkbaar bestandje.
Bekijk bijlage 1461544
Mijn K8 vooralsnog alleen de gear position sensor die de N niet weergeeft en het groene N lampje niet altijd laat branden.
Die sensor bij een volgende keer vervangen tijdens een olie wissel ,er staan films op joeptup how to
Van de zomer weer eens groot onderhoud doen. Eindelijk eens de vorkolie wat ik vorig jaar al wilde doen en eens wat lagers vervangen. Balhoofd en wiellagers.
Zit het ook weer goed tussen het koppie.
De achterschokdemper ben ik alleen nog niet uit wat ik daarmee moet of kan. Volgens mij niets. Weet iemand of je die kan wegbrengen voor onderhoud?
Brons of messing “ringen”/glijbussen die tussen de binnen en buitenpoten zitten simpel gezegd.Ha! Mijn maat helpt daar bij. Ik heb geen gereedschap om lagerschalen eruit of erin te tikken.
Maar toch bedankt voor het medeleven!
Voor bij de vork had ik seals en stopkappen wel op het lijstje staan, maar de glijbussen niet.
Wat zijn dat? Toch niet de "interne poten"?
De achterschrokbreker is volgens mij geen onderhoud aan te plegen. Die gaat schijnbaar zelden stuk waardoor het duurder zou zijn om hem zo te maken dat deze onderhouden kan worden. Vervangen is dan de enige oplossing.
Bloed, zweet, tranen en gevloek ben ik inderdaad vergeten!
Verder heeft mijn motor vooral nutteloos bling bling wat veel geld heeft gekost. Kan werkelijk niets bedenken van de dure onderdelen wat nut heeft. Zelfs de quickshifter niet.
Ik moet overigens wel bekennen dat ik wat huiverig was toen ik de K8 net had, omdat ik ook "jouw" K6 had gehad met de nodige kwalen.
Mijn K8 vooralsnog alleen de gear position sensor die de N niet weergeeft en het groene N lampje niet altijd laat branden.
Voor de rest doet die het prima dus ik laat deze zitten totdat die het helemaal niet meer doet of verkeerde cijfertjes gaat weergeven. Op het moment dat ik volgens het ding in z'n 7 rij gaan we een nieuwe kopen.
Spanningsregelaar, dynamo, rempomp allemaal nog oke! * klop * klop * klop *
Van de zomer weer eens groot onderhoud doen. Eindelijk eens de vorkolie wat ik vorig jaar al wilde doen en eens wat lagers vervangen. Balhoofd en wiellagers.
Zit het ook weer goed tussen het koppie.
De achterschokdemper ben ik alleen nog niet uit wat ik daarmee moet of kan. Volgens mij niets. Weet iemand of je die kan wegbrengen voor onderhoud?
Bloed, zweet, tranen en gevloek ben ik inderdaad vergeten!
Verder heeft mijn motor vooral nutteloos bling bling wat veel geld heeft gekost. Kan werkelijk niets bedenken van de dure onderdelen wat nut heeft. Zelfs de quickshifter niet.
Ik moet overigens wel bekennen dat ik wat huiverig was toen ik de K8 net had, omdat ik ook "jouw" K6 had gehad met de nodige kwalen.
Mijn K8 vooralsnog alleen de gear position sensor die de N niet weergeeft en het groene N lampje niet altijd laat branden.
Voor de rest doet die het prima dus ik laat deze zitten totdat die het helemaal niet meer doet of verkeerde cijfertjes gaat weergeven. Op het moment dat ik volgens het ding in z'n 7 rij gaan we een nieuwe kopen.
Spanningsregelaar, dynamo, rempomp allemaal nog oke! * klop * klop * klop *
Van de zomer weer eens groot onderhoud doen. Eindelijk eens de vorkolie wat ik vorig jaar al wilde doen en eens wat lagers vervangen. Balhoofd en wiellagers.
Zit het ook weer goed tussen het koppie.
De achterschokdemper ben ik alleen nog niet uit wat ik daarmee moet of kan. Volgens mij niets. Weet iemand of je die kan wegbrengen voor onderhoud?
Gewoon contact opnemen met een veringspecialist. Die zal het zeker weten.De achterschrokbreker is volgens mij geen onderhoud aan te plegen. Die gaat schijnbaar zelden stuk waardoor het duurder zou zijn om hem zo te maken dat deze onderhouden kan worden. Vervangen is dan de enige oplossing.
Mijn vering heb ik eind vorig jaar laten servicen. Daarbij hebben ze ook de achterschokbreker bekeken en die was nog in orde (niet lek).