Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Vandaag eindelijk weer met de motor naar het werk sinds 31-10! *O**O*:]
Op wat "battle scars" na is de fiets weer top.

Van het weekend nog lopen stressen, omdat ik zo goed als klaar was. Motor al een paar keer gestart en klonk goed. Het koelsysteem ontluchten was bij poging 4 dacht ik toen opeens 1 van de slangen van mijn waterpomp af schoot. Alsof ik nog niet genoeg "avontuur" heb beleefd met het ding.

Gelukkig was de schade van mijn gepruts dit keer enkel beperkt gebleven tot de garage mat. Die heeft goed zijn werk gedaan en zo maar ff een nieuwe bestellen.
Ben maar blij dat het niet tijdens de testrit gebeurde.

Het volgende wat ik moet doen is de banden oppompen. Daarvoor breng ik het ding naar Motoport. :+
 
Vandaag eindelijk weer met de motor naar het werk sinds 31-10! *O**O*:]
Op wat "battle scars" na is de fiets weer top.

Van het weekend nog lopen stressen, omdat ik zo goed als klaar was. Motor al een paar keer gestart en klonk goed. Het koelsysteem ontluchten was bij poging 4 dacht ik toen opeens 1 van de slangen van mijn waterpomp af schoot. Alsof ik nog niet genoeg "avontuur" heb beleefd met het ding.

Gelukkig was de schade van mijn gepruts dit keer enkel beperkt gebleven tot de garage mat. Die heeft goed zijn werk gedaan en zo maar ff een nieuwe bestellen.
Ben maar blij dat het niet tijdens de testrit gebeurde.

Het volgende wat ik moet doen is de banden oppompen. Daarvoor breng ik het ding naar Motoport. :+

Netjes man , wat kan je helpen is een lijstje maken wat je losgehaald hebt of nog doen moet , zo voorkom je een berg ellende ;)
 
Ik houd altijd alles bij van mijn auto's en motoren. Vanaf het moment dat ik deze koop totdat ze weer weggaan heb ik de onderhoudsgeschiedenis en reparaties in een bestandje.
Bij de auto bewaar ik ook alle bonnen van de garage, omdat ik daar niets zelf aan doe.

Voor de motoren doe ik dat niet.

Kleine dingen zoals de scharnierpunten inspuiten of kettingspannen etc. noteer ik niet meer.
Voor de klepspeling heb ik een apart vergelijkbaar bestandje.
gsxr750.JPG
 
Ja voor de auto doe ik dat.

Het motorlijstje is meer voor mijzelf, want anders weet ik op een gegeven moment echt niet meer wanneer ik wat had gedaan.
 
Ik kreeg op een gegeven moment wat twijfels of ik iets nu wel of niet had gedaan of wanneer.

Sindsdien ben ik het maar gaan bijhouden. Na verloop van tijd heb je dan zo'n lijstje. Voor mijn circuitmotor heb ik een vergelijkbare.
Die is nog langer en dat voor een motor waar ik volgens mij pas 5 keer mee gereden heb. _O-

Uiteindelijk wel prettig, want over een tijdje denk ik dat ik maar weer eens onderhoud moet gaan doen en dan pak ik het er bij zodat ik weer precies kan zien wat er aan zit te komen. Hoef ik er niet zo eindeloos over terug te denken. :+
 
Ik heb ook een uitebreide spreadsheet voor elke motor. Onderhoud, brandstof, etc.

Handig, maar ik vind het ook gewoon leuk om bij te houden...
 
Zou daar wel een goeie app voor willen. Excel heb ik geprobeerd maar hou ik niet bij.
Daarbij is onderhoud voor mij iets eens paar jaar en dat zijn de standaard zaken en de rest laat ik vaak doen ivm tijdgebrek.

Maar nu langzaam de schuur op orde komt zal ik ook vaker weer wat doen!
 
Zou daar wel een goeie app voor willen. Excel heb ik geprobeerd maar hou ik niet bij.
Daarbij is onderhoud voor mij iets eens paar jaar en dat zijn de standaard zaken en de rest laat ik vaak doen ivm tijdgebrek.

Maar nu langzaam de schuur op orde komt zal ik ook vaker weer wat doen!
Ik probeer inderdaad elk jaar olie/filter blabla. De rest op de gok. Ook omdat ik geen 10/15/20k per jaar rij
 
Ik houd altijd alles bij van mijn auto's en motoren. Vanaf het moment dat ik deze koop totdat ze weer weggaan heb ik de onderhoudsgeschiedenis en reparaties in een bestandje.
Bij de auto bewaar ik ook alle bonnen van de garage, omdat ik daar niets zelf aan doe.

Voor de motoren doe ik dat niet.

Kleine dingen zoals de scharnierpunten inspuiten of kettingspannen etc. noteer ik niet meer.
Voor de klepspeling heb ik een apart vergelijkbaar bestandje.
Bekijk bijlage 1461544

Hmm, ik heb een wat simpeler lijstje:

Voorbeeld van m'n 750:


  • Aanschaf 07-2006

  • Liters Olie
  • -Tig banden
  • Zooi die spontaan kapot gaat
  • Nutteloze zooi wat niks doet
  • Dure zooi wat wel wat doet
  • Bloed
  • Zweet
  • Tranen
En
  • HEEL
  • VEEL
  • GELD

  • 03-2019 Op, Verkocht

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
_O-

Bloed, zweet, tranen en gevloek ben ik inderdaad vergeten!
Verder heeft mijn motor vooral nutteloos bling bling wat veel geld heeft gekost. Kan werkelijk niets bedenken van de dure onderdelen wat nut heeft. Zelfs de quickshifter niet. _O-

Ik moet overigens wel bekennen dat ik wat huiverig was toen ik de K8 net had, omdat ik ook "jouw" K6 had gehad met de nodige kwalen.

Mijn K8 vooralsnog alleen de gear position sensor die de N niet weergeeft en het groene N lampje niet altijd laat branden.
Voor de rest doet die het prima dus ik laat deze zitten totdat die het helemaal niet meer doet of verkeerde cijfertjes gaat weergeven. Op het moment dat ik volgens het ding in z'n 7 rij gaan we een nieuwe kopen.

Spanningsregelaar, dynamo, rempomp allemaal nog oke! * klop * klop * klop * *O*

Van de zomer weer eens groot onderhoud doen. Eindelijk eens de vorkolie wat ik vorig jaar al wilde doen en eens wat lagers vervangen. Balhoofd en wiellagers.
Zit het ook weer goed tussen het koppie.

De achterschokdemper ben ik alleen nog niet uit wat ik daarmee moet of kan. Volgens mij niets. Weet iemand of je die kan wegbrengen voor onderhoud?
 
Mijn K8 vooralsnog alleen de gear position sensor die de N niet weergeeft en het groene N lampje niet altijd laat branden.

Die sensor bij een volgende keer vervangen tijdens een olie wissel ,er staan films op joeptup how to ;)

Van de zomer weer eens groot onderhoud doen. Eindelijk eens de vorkolie wat ik vorig jaar al wilde doen en eens wat lagers vervangen. Balhoofd en wiellagers.
Zit het ook weer goed tussen het koppie.

De achterschokdemper ben ik alleen nog niet uit wat ik daarmee moet of kan. Volgens mij niets. Weet iemand of je die kan wegbrengen voor onderhoud?

Ik zou dat niet zelf doen :+ we willen dolgraag dat je blijft leven zo ja dan toch zelf doen vervang dan ook meteen de vork seals en vork glijbussen :)
 
Ha! Mijn maat helpt daar bij. Ik heb geen gereedschap om lagerschalen eruit of erin te tikken.

Maar toch bedankt voor het medeleven! _O-

Voor bij de vork had ik seals en stopkappen wel op het lijstje staan, maar de glijbussen niet.

Wat zijn dat? Toch niet de "interne poten"?
 
Ha! Mijn maat helpt daar bij. Ik heb geen gereedschap om lagerschalen eruit of erin te tikken.

Maar toch bedankt voor het medeleven! _O-

Voor bij de vork had ik seals en stopkappen wel op het lijstje staan, maar de glijbussen niet.

Wat zijn dat? Toch niet de "interne poten"?
Brons of messing “ringen”/glijbussen die tussen de binnen en buitenpoten zitten simpel gezegd.
 
Laatst bewerkt:
A h!
Dat wist ik niet.

Dat nemen we dan meteen mee.
Dank voor de info beide!
 
_O-

Bloed, zweet, tranen en gevloek ben ik inderdaad vergeten!
Verder heeft mijn motor vooral nutteloos bling bling wat veel geld heeft gekost. Kan werkelijk niets bedenken van de dure onderdelen wat nut heeft. Zelfs de quickshifter niet. _O-

Ik moet overigens wel bekennen dat ik wat huiverig was toen ik de K8 net had, omdat ik ook "jouw" K6 had gehad met de nodige kwalen.

Mijn K8 vooralsnog alleen de gear position sensor die de N niet weergeeft en het groene N lampje niet altijd laat branden.
Voor de rest doet die het prima dus ik laat deze zitten totdat die het helemaal niet meer doet of verkeerde cijfertjes gaat weergeven. Op het moment dat ik volgens het ding in z'n 7 rij gaan we een nieuwe kopen.

Spanningsregelaar, dynamo, rempomp allemaal nog oke! * klop * klop * klop * *O*

Van de zomer weer eens groot onderhoud doen. Eindelijk eens de vorkolie wat ik vorig jaar al wilde doen en eens wat lagers vervangen. Balhoofd en wiellagers.
Zit het ook weer goed tussen het koppie.

De achterschokdemper ben ik alleen nog niet uit wat ik daarmee moet of kan. Volgens mij niets. Weet iemand of je die kan wegbrengen voor onderhoud?
De achterschrokbreker is volgens mij geen onderhoud aan te plegen. Die gaat schijnbaar zelden stuk waardoor het duurder zou zijn om hem zo te maken dat deze onderhouden kan worden. Vervangen is dan de enige oplossing.

Mijn vering heb ik eind vorig jaar laten servicen. Daarbij hebben ze ook de achterschokbreker bekeken en die was nog in orde (niet lek).
 
_O-

Bloed, zweet, tranen en gevloek ben ik inderdaad vergeten!
Verder heeft mijn motor vooral nutteloos bling bling wat veel geld heeft gekost. Kan werkelijk niets bedenken van de dure onderdelen wat nut heeft. Zelfs de quickshifter niet. _O-

Ik moet overigens wel bekennen dat ik wat huiverig was toen ik de K8 net had, omdat ik ook "jouw" K6 had gehad met de nodige kwalen.

Mijn K8 vooralsnog alleen de gear position sensor die de N niet weergeeft en het groene N lampje niet altijd laat branden.
Voor de rest doet die het prima dus ik laat deze zitten totdat die het helemaal niet meer doet of verkeerde cijfertjes gaat weergeven. Op het moment dat ik volgens het ding in z'n 7 rij gaan we een nieuwe kopen.

Spanningsregelaar, dynamo, rempomp allemaal nog oke! * klop * klop * klop * *O*

Van de zomer weer eens groot onderhoud doen. Eindelijk eens de vorkolie wat ik vorig jaar al wilde doen en eens wat lagers vervangen. Balhoofd en wiellagers.
Zit het ook weer goed tussen het koppie.

De achterschokdemper ben ik alleen nog niet uit wat ik daarmee moet of kan. Volgens mij niets. Weet iemand of je die kan wegbrengen voor onderhoud?
De achterschrokbreker is volgens mij geen onderhoud aan te plegen. Die gaat schijnbaar zelden stuk waardoor het duurder zou zijn om hem zo te maken dat deze onderhouden kan worden. Vervangen is dan de enige oplossing.

Mijn vering heb ik eind vorig jaar laten servicen. Daarbij hebben ze ook de achterschokbreker bekeken en die was nog in orde (niet lek).
Gewoon contact opnemen met een veringspecialist. Die zal het zeker weten.
 
Ik heb zo iets al eens vernomen (dat het niet mogelijk is), maar ga het inderdaad eens navragen bij een specialist als het mij niet helemaal duidelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan