Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ja precies dat was idd mijn idee maar toen ik vroeg naar de diameter van een beugel die ik online bij hun had gezien was het antwoord dat die alleen geschikt was voor gebruik met een Hyperpro stuurdemper (zonder maat diameter)
 
Ja precies dat was idd mijn idee maar toen ik vroeg naar de diameter van een beugel die ik online bij hun had gezien was het antwoord dat die alleen geschikt was voor gebruik met een Hyperpro stuurdemper (zonder maat diameter)
Lekker meedenkend, altijdfijn dat soort bedrijven...
Misschien dat een collega, of dealer meer meedenken wil. Zou kunnen kijken of het anders te tiggen valt, maar geen garantie haha. (Alhoewel het theoretisch zou moeten kunnen.)
 
1603916234289.png
1603916252203.png
 
Lekker meedenkend, altijdfijn dat soort bedrijven...
Misschien dat een collega, of dealer meer meedenken wil. Zou kunnen kijken of het anders te tiggen valt, maar geen garantie haha. (Alhoewel het theoretisch zou moeten kunnen.)

Yup, ondertussen worden R6 klauwen onder GSX-Ren geschroefd, Gsx-r schokdempers onder kawasaki's enz,..
 
Weer wat geleerd :+

Gewoon lassen was het te mager voor. Mocht ik nergens anders wat tegenkomen dan heb ik deze optie iig nog achter de hand :t
 
Ik zit eens te kijken voor eem bedrijf bij mij in de buurt zit wat dat doet maar als je dat beheerst is er werk voor je in overvloed :o
 
Het is misschien nog de moeite waard inderdaad, als er geen andere opties zijn kan het alleen maar beter worden. 😋
Oke dat is misschien niet helemaal waar. Maar iedergeval niet slechter...
Ik kan het altijd voor je proberen. Omgeving Oostelijk Flevoland.
 
Ja precies dat was idd mijn idee maar toen ik vroeg naar de diameter van een beugel die ik online bij hun had gezien was het antwoord dat die alleen geschikt was voor gebruik met een Hyperpro stuurdemper (zonder maat diameter)
Hmmm waardeloos zeg. 😑
 
Even een vraag. Ik heb een 750 SRAD uit 99 (injectie dus) en eigenlijk doet ze alles wat ik van haar verwacht, maar de koude start is altijd een dingetje. Choke in meer of mindere mate maakt niet zoveel uit hierbij en ook komt er geen blauwe rook uit de uitlaat bij/vlak na starten. Om de motor tot leven te wekken, moet ik altijd de starter wat langer rond laten draaien of één keer kort, dan draait de motor wat moeizaam en dat hoor je ook, dan valt de motor uit en als je dan nog een keer start, blijft de motor wel netjes draaien. Als het koelwater ongeveer de 35 graden bereikt heeft, kan ik de choke volledig laten vieren. Nu met het koude weer is het moeizame starten ook iets erger. Stationair draaien is verder geen probleem (koud of warm). Met een warme motor is het sowieso tikken en lopen.
Ongeveer 3k km terug nog een beurtje gegeven en 5k geleden zouden de kleppen gesteld zijn (bij de vorige eigenaar). Verder heeft de motor een Bos pijp en K&N filter, waarbij de mapping hierop ook zou zijn aangepast (zo kocht ik de motor). Het blok heeft ongeveer 35k gelopen. Ik tank altijd V-power en er is ook nog een half flesje Forte doorheen gegaan toen ik de motor net had.
Heeft dit een onderliggende oorzaak of is dit gewoon kenmerkend aan het eerste injectie model?
 
Vloeistoffen, oliefilter en bougies vervangen. Het luchtfilter zou ook niet heel lang geleden gereinigd zijn, dus die had ik gelaten voor wat het is. Er is ook een nieuwe motobatt accu ingegaan 3 maanden terug.
 
Even een vraag. Ik heb een 750 SRAD uit 99 (injectie dus) en eigenlijk doet ze alles wat ik van haar verwacht, maar de koude start is altijd een dingetje. Choke in meer of mindere mate maakt niet zoveel uit hierbij en ook komt er geen blauwe rook uit de uitlaat bij/vlak na starten. Om de motor tot leven te wekken, moet ik altijd de starter wat langer rond laten draaien of één keer kort, dan draait de motor wat moeizaam en dat hoor je ook, dan valt de motor uit en als je dan nog een keer start, blijft de motor wel netjes draaien. Als het koelwater ongeveer de 35 graden bereikt heeft, kan ik de choke volledig laten vieren. Nu met het koude weer is het moeizame starten ook iets erger. Stationair draaien is verder geen probleem (koud of warm). Met een warme motor is het sowieso tikken en lopen.
Ongeveer 3k km terug nog een beurtje gegeven en 5k geleden zouden de kleppen gesteld zijn (bij de vorige eigenaar). Verder heeft de motor een Bos pijp en K&N filter, waarbij de mapping hierop ook zou zijn aangepast (zo kocht ik de motor). Het blok heeft ongeveer 35k gelopen. Ik tank altijd V-power en er is ook nog een half flesje Forte doorheen gegaan toen ik de motor net had.
Heeft dit een onderliggende oorzaak of is dit gewoon kenmerkend aan het eerste injectie model?

Dat kan natuurlijk erg veel zijn maar meest waarschijnlijke als ik dit lees zou ik de volgende dingen even checken:

De koelvloeistof tempratuurbsensor op weerstand volgens manual controleren.
Als deze de foute waarde geeft wordt het mengsel niet genoeg vereikt

Forte erbij is altijd een goed idee maar het kan zijn dat je injectoren niet meer heel lekker zijn gezien de leeftijd. Je kunt deze op veel plaatsten laten testen, meestal zeiken ze een beetje na. Dit geeft niet veel problemen op dingen als koud start na.

Suzuki's hebben best vaak last van regelaar storingen kijk eens wat je accu spanning bij zo'n koude start doet. Zakt die niet heel ver terug.
 
@Roy "R"acing Ja de choke werkt wel! Met de choke er volledig op loopt'ie zo'n 3000 toeren en koud zonder choke valt de motor ook uit.
Volgens mij is de ecu geflashed. Ik ben in ieder geval geen andere apparaatjes tegengekomen die er niet oem op zitten, naar mijn inzien.

@bart_schwantz_34 Natuurlijk net helemaal afgetankt... zal even op zich moeten laten wachten dus, om de injectoren en temp sensor te checken (tank moet omhoog). Bedankt voor je bijdrage! Sowieso ga ik vanmiddag de spanning op de accu even meten.
 
@Roy "R"acing Ja de choke werkt wel! Met de choke er volledig op loopt'ie zo'n 3000 toeren en koud zonder choke valt de motor ook uit.
Volgens mij is de ecu geflashed. Ik ben in ieder geval geen andere apparaatjes tegengekomen die er niet oem op zitten, naar mijn inzien.

@bart_schwantz_34 Natuurlijk net helemaal afgetankt... zal even op zich moeten laten wachten dus, om de injectoren en temp sensor te checken (tank moet omhoog). Bedankt voor je bijdrage! Sowieso ga ik vanmiddag de spanning op de accu even meten.
Kan de tank niet zo omhoog?
Bij een k4 lukt dat wel. Kan alles er gewoon in blijven zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan