Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Kan iemand me vertellen waar ik de achter remblokken voor een gsx-r 750 k6 kan vinden? Zie alleen maar de voor blokjes.


Edit: Gevonden.
 
Achter hoeft dan ook maar eens in de 50.000km en voor tsja, valt me ook altijd wel mee.
Mmmhm, mijne heeft nu 26000 gedraaid denk ik. Maar achter was één kant erg magertjes, heb vast alles losgemaakt. Plunjes schoongemaakt gleipennen gereinigd en opnieuw ingevet. Kan het spulletje er weer even tegen aan.
 
Nieuwe blokjes zit ook beste een prijskaartje aan'(8)7€90,- om alles even te wisselen.

€70 bij Goedhart voor een v+a set
En naar mijn mening: Valt wel mee
Als je je indenkt dat die stomme ankerpennetjes voor, je +/- €22 p/stuk kosten
...en daar heb je er voor 4 van nodig
en diegene voor achter is dik €30
 
Je weet dat je je voet van het pedaal moet halen he? 😉

Excuus klein beetje verkeerd geformuleerd::
1x slijtage, 1 keer SBS remblokken een keer proberen, toen waren die daarvoor nog niet op, maar aan het einde van m'n 750 zaten de SBS blokken er ook wel aan te komen, niet gedaan, maar dan had de 3e set nodig geweest

Ennuhhh,...
Ik zou maar eerder luisteren naar de technische inspectie op de circuits
Want ik hoorde dat ze kritischer zijn gaan kijken omdat een groot gedeelte van jullie niet eens meer vloeistof in de achterrem cilinder doen
Niet zo gek dat jullie dan niet zo gauw hoeven te vervangen
:P:P:P:P:P:P:P
 
Nou worries ik heb gewoon netjes een achterrem die 2x per circuitdag gebruikt word.
1x door de keurmeester en 1x als ik de “korte” draai na de keuring moet maken!
Maar toch prettig hem te hebben!
 
Nou worries ik heb gewoon netjes een achterrem die 2x per circuitdag gebruikt word.
1x door de keurmeester en 1x als ik de “korte” draai na de keuring moet maken!
Maar toch prettig hem te hebben!

Dat was toen wel het rare, op m'n K6 ging m'n eerste set achter héél hard, nog goed voordat de blokken voor aan de beurt waren zat ik ineens staal op staal achter (grapje voet van rem is al geweest B|;))
Zuigers zaten niet vast en de set daarna had het waarschijnlijk de rest van de levensduur van de motor nog wel gered
 
Ja voornamelijk straatfiets, meestal Eifel, maar nu ik ook veel met de SDGT rijd valt me op hoe "zacht" de soes eigenlijk (geworden?) is.
Je zou ook je standaard vering kunnen servicen, zal nog nooit gedaan zijn dus een wereld van verschil.

Beste is overleggen met een vering specialist, die proberen je (meestal) niet de duurste zooi aan te smeren als het niet nodig is.
 
Je zou ook je standaard vering kunnen servicen, zal nog nooit gedaan zijn dus een wereld van verschil.

Beste is overleggen met een vering specialist, die proberen je (meestal) niet de duurste zooi aan te smeren als het niet nodig is.
Voorvering heeft in 2020 nieuwe olie en dichtingen gekregen, vork is soepel , maar heb het gevoel dat de veerverstellingen weinig
veranderingen aanbrengen , dus vermoed dat de spiraal "uitgeleefd" is. Maar je hebt gelijk , best met een vering specialist overleggen.
Thnx.
 
Hoy mannen, was er aan het denken van mijn vering eens onderhanden te nemen, kwam bij Hyperpro de onderstaande kit tegen.
Iemand ervaring hiermee of advies?
Thnx.


De schokdemper vind ik het geld niet waard (heeft alleen maar preload en uitgaande demping, geen ingaande demping), beter voor dat geld reviseren en e.v.t. een lineaire veer op gewicht er op zetten (de link onder de schokdemper maakt het hele systeem al progressief)

Persoonlijk zou ik voorveren ook eerder voor lineair gaan, heb progressief gehad, vond het niet voorspelbaar af te stellen
 
Voorvering heeft in 2020 nieuwe olie en dichtingen gekregen, vork is soepel , maar heb het gevoel dat de veerverstellingen weinig
veranderingen aanbrengen , dus vermoed dat de spiraal "uitgeleefd" is. Maar je hebt gelijk , best met een vering specialist overleggen.
Thnx.
Wel jammer dat ze dan niet destijds de veer opgemeten hebben en eventueel gelijk een andere veer erin.

Persoonlijk vind ik op de openbare weg (en een enkele circuitdag) het standaard spul meer dan zat. Als je dan op je bek ligt is het niet door de vering maar door je rijgedrag. Ook achter servicen, updaten vind ik overbodig. Maar dat is ook omdat ik het geld dan liever anders zou gebruiken. Heb je het er voor over, waarom niet, doe wat je wil maar idd wel in overleg met een expert. Klakkeloos een setje eronder mikken hoeft geen verbetering te zijn.
 
Bij aanschaf van m'n SRAD twee jaar terug de vering rondom laten servicen door een specialist en gevraagd of hij het gelijk op mijn gewicht kon afstellen en voor een sportieve rijstijl, maar nog wel comfortabel voor op straat. De boel er daarna weer onder geschroefd en tot nu toe is het me niet tekort geschoten. Ik kan me niet voorstellen dat een jongere fiets uitgerust is met schokbrekers waar minder potentie in zit. Daarnaast heeft mijn rijwielgedeelte er 76k op zitten, dus dat de veren bij jou nu al geen fut meer hebben, kan ik me ook slecht voorstellen. Dat zal zo iemand je anders vast ook wel vertellen en kun je er eventueel voor kiezen gelijk veren met een andere constante erin te laten plaatsen. Voorvork was ik €150 voor kwijt na aanleveren van 2 losse poten. Toch nog wel een stuk goedkoper dan zo'n Streetbox.
 
Terug
Bovenaan Onderaan