Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Dit was mijn eerste offroader, DR350.
Heb geen plaatje meer van de mijne, maar deze is heel erg close.

Goeie herinneringen aan, en mn eerste hernia -O-

Knipsel.JPG


Ik heb ook nog eens een weekje als verkoper bij een bmw motordealer gewerkt.
Vond het drie keer niks, overprijsde lompe motoren die net zo vaak stuk gaan als elke andere, en vaak snobs met kapsones in de zaak.

Geen probleem met bmw rijders in het algemeen hoor, er zitten natuurlijk ook wel goeie tussen.
Maar het merk trekt mij persoonlijk niet, en sindsdien nog veel minder.
 
Laatst bewerkt:
Erger nog, onze "trouwauto" wordt een trike _O-
Mijn tante heeft er eentje, oldskool met zo'n VW boxer blokje erin, best leuk :Y :]

Heb ook nog even geprobeerd om mijn meissie in de zijspan van een oude Dnepr te krijgen, maar dat wilde ze niet _O-

Nu maar hopen dat het mooi weer wordt 🤞😎 🌞
 
Erger nog, onze "trouwauto" wordt een trike _O-
Mijn tante heeft er eentje, oldskool met zo'n VW boxer blokje erin, best leuk :Y :]

Heb ook nog even geprobeerd om mijn meissie in de zijspan van een oude Dnepr te krijgen, maar dat wilde ze niet _O-

Nu maar hopen dat het mooi weer wordt 🤞😎 🌞
Hoop het ook voor je!
 
🤔 Hmm, ik had die sticker verknipte en in losse delen er op geplakt zodat deze de look van de originele stickers niet bedekte

Beetje zoals ik op m'n vorige 1000 heb gedaan:

1646419858489.png


(Ook niet ideaal, want deze zat net te hoog en te ver voorwaarts voor waar m'n benen kwamen, maar dat was een fout qua plaatsing)
 
🤔 Hmm, ik had die sticker verknipte en in losse delen er op geplakt zodat deze de look van de originele stickers niet bedekte

Beetje zoals ik op m'n vorige 1000 heb gedaan:

Bekijk bijlage 1734069

(Ook niet ideaal, want deze zat net te hoog en te ver voorwaarts voor waar m'n benen kwamen, maar dat was een fout qua plaatsing)
Ach, zoals ze nu geplakt zijn overbruggen ze mooi de scheuren in de tank en blijft die als één stuk aan elkaar :YY
 
Ach, zoals ze nu geplakt zijn overbruggen ze mooi de scheuren in de tank en blijft die als één stuk aan elkaar :YY
Naah dat komt wel goed, dat rubber biesje houdt alles al wel redelijk bij elkaar.
Daar zit het zadel ook aan vastgelijmd trouwens, blijft vast wel zitten.

Dat die grip pads nu over die decals zitten vind ik niet zo erg. Die pads zijn nog best duur, versnijden vond ik zonde.
Er was trouwens ook wel een transparante uitvoering, maar als je al zoveel geld besteed aan zoiets dan wil ik het ook kunnen zien _O-

Hij staat er mooi bij @Teemong👌
 
Dat die grip pads nu over die decals zitten vind ik niet zo erg. Die pads zijn nog best duur, versnijden vond ik zonde.

Daarentegen kun je hem dan wel 'passend' maken op je tank
voor m'n huidige fiets heb ik daarom een paar voorgevormde en universele stickers gekocht

1646474857761.png



Er was trouwens ook wel een transparante uitvoering, maar als je al zoveel geld besteed aan zoiets dan wil ik het ook kunnen zien _O-

Transparant op zwart zal misschien nét kunnen, maar op lichtere kleuren word het bruin over tijd
 
Hier ook een Gixxer, naast de VFR.
Gister opgehaald, in een, zoals de engelstaligen dat zo mooi zeggen, pretty rough state.
20 jaar bij de vorige eigenaar, loopt nog wel, maar beroerd, gas geven is verzuipen, dus ik denk dat dat de carbi’s maar eens aangepakt moeten worden, roest in de tank is nauwelijks aanwezig, dus das mooi.
Banden zijn goed voor de kliko, de oudste is 14 jaar, de jongste ( achter-) 6 jaar oud.
F2C95354-3419-44F0-AE73-CBC674971EFF.jpeg

Vandaag dus mee bezig geweest.
Bougiedoppen zitten muurvast, zie ik iets over het hoofd?
 
72B6C83E-3283-4524-AF20-8F97E804EECC.jpeg

Die brandstofleidingen, die horen toch wel met een klemmetje oid? Deze zaten er alleen los op geschoven… vacuumleidingen zo bros als wat… die zijn onmiddels nieuw.
 
Neuh, rijden heb ik de VFR voor, deze is voor de pruts, lopend maken en evt gymkana mee doen, deze heeft ook geen haast. Zal van de zomer denk ik helemaal uit elkaar liggen, ik heb geen garage, enkel de schuur en overkapping, dus in de zomer sleutelen en prutsen is een stuk aangenamer.
 
Die brandstofleidingen, die horen toch wel met een klemmetje oid? Deze zaten er alleen los op geschoven… vacuumleidingen zo bros als wat… die zijn onmiddels nieuw.
Tja, klemmetjes wil je natuurlijk liever wel, maar met carbs staan ze niet onder druk, dus kom je wat makkelijker weg met alleen een goed klemmende slang.

Met injectie is dat wel anders :-)
 
Mooi project, succes!
750 of 1100, oliekoeler of waterkoker?

Meld je hier ook even, is een specifiek topic voor deze modellen:

 
De gixxer is reeds bij de monteur voor onderhoud en de vraag ook bij hem neergelegd, maar toch ook even aan de kenners hier vragen dacht ik zo.

Wanneer ik gas geef en +- boven de 6000 toeren kom, begint er wat te ratelen. Het lijkt vanuit de voorkant te komen, maar hoe of wat is mij een raadsel. Aan het rijgedrag zelf merk ik overigens niets bijzonders. Enig idee wat het zou kunnen zijn?

Lees zelf her en der dat het mogelijk de NAKS zou kunnen zijn of kleppen die niet meer goed staan.. Heb gezocht naar soundclips om te kijken of ik daar wijzer van wordt, maar geen soundclip kunnen vinden..

Betreft overigens een GSX-R 750 uit 2008 met nu ~22.000 op de teller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan