Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik zit op 39k nu met mn gsxr 750 uit 07. Dus ben ook wel benieuwd :)

kan in het werkplaatshandboek geen max km's vinden voor de nokkenasketting. Behalve dat er geen speling op de ketting mag zitten als de nokkenas spanner zojuist uitgeklikt is

Bekijk bijlage 1993322
Waar haal jij deze info vandaan? Heb je toevallig een handboek voor een 99 SRAD? Heb ‘m wel van de SRAD 600 maar de 750 is toch ff anders hier en daar
 
Nog klein maandje en dan 2,5 week op vakantie met de motor. Echter, sinds afgelopen weekend blijft het lampje van de tank op het dashboard branden terwijl ik de tank zojuist gevuld heb :/ erg onhandig. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Zit er een vlotter of iets dergelijks bij de 07 gsxr?
 
Nog klein maandje en dan 2,5 week op vakantie met de motor. Echter, sinds afgelopen weekend blijft het lampje van de tank op het dashboard branden terwijl ik de tank zojuist gevuld heb :/ erg onhandig. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Zit er een vlotter of iets dergelijks bij de 07 gsxr?
Zou de pomp er ff uit trekken. Bij mij 2011 zit er normaal een soort van dobber aan.
 
bij de k7 ook, nr 15

1000024554.jpg
 
Lijkt wel alsof mn brandstofpomp / float andersom werkt.

Wanneer de vlotter horizontaal staat zou ik +-182ohm moeten meten, waar ik zelf 3 meet

Bij verticale positie zou ik 3 ohm moeten meten, echter zie ik 120ohm.

Doe ik iets verkeerd qua meten?


1000028087.jpg


Positie horizontaal

1000028088.jpg


Positie verticaal.

1000028084.jpg
 
Da's inderdaad raar, heb een kwartier naar het WPHB staan turen of je hem niet toevallig verkeerd om hield, maar nee

Hoe dan ook is 120 Ohm ook niet goed nieuws al had je hem per ongeluk wel verkeerd om

Complete assemblages zijn denk ik wel te vinden 2e hands
als je de boel nieuw wilt is er nu een andere optie behalve OEM:

 
  • Eens
Waarderingen: Pilz

Aardige prijs, kwam deze jonge toevallig nog tegen. €29,73 40%OFF | NEW Car Fuel level sensor for Suzuki GSXR600 GSXR750 2006-2007 15100-01H00 1510001H00

Is de gok wel waard denk ik, moet nog even kijken of dat onderdeel idd makkelijk uit te wisselen is
 
Nee had het over de ketting, NAKS gaat ergens per 30K kapot
(Heb er als het goed is 3 vervangen op m'n 750k6 in 95000km)

Wat waren de symptonen waardoor je de NAKS vervangen hebt?

vandaag de kleppendeksel eraf gehaald. De nokkenasketting is zo te zien in orde. Als ik zachtjes de ketting probeer op/neer te bewegen (tussen de twee tandwielen in) dan zit er geen speling in. Als ik echter hard druk, dan draaien beide tandwielen iets naar elkaar toe. Dan kan ik hooguit 2mm omlaag duwen en 2mm omhoog. Misschien 5mm als ik veel kracht zet.

Zelfde als onderstaande foto eigenlijk. Die jongen had net een nieuwe ketting geïnstalleerd

1000028255.jpg


Denk dat ik mij geen zorgen hoef te maken iig. Alle kleppen zijn, sommige op het randje, binnen de toleranties maar nu het toch open is ga ik het bijstellen naar het midden, maar ziet er verder prima uit voor 40k.

Toch vind ik mn motor wat ruig lopen. Enige tijd terug en 600 k7 horen lopen stationair en die klonk stiller en minder tikken.

Geen idee waar ik het anders zoeken moet
 
Wat waren de symptonen waardoor je de NAKS vervangen hebt?

Tikken alstie koud is wat minder word alstie warm is, geluid zit aan de rechterkant
als de klepspelling overtijd meer word, zal die ook meer gaan tikken, maar da's meer constant, ook zit het geluid geheel 'voor' je en vaak minder hard als een falende NAKS

Toch vind ik mn motor wat ruig lopen. Enige tijd terug en 600 k7 horen lopen stationair en die klonk stiller en minder tikken.

40K? Wanneer voor het laatst kleppen gesteld
(Bij 24K is het vaak nogeneens nodig, alleen controle)
keertje synchroon afstellen kan ook helpen met grof lopen
 
Wat waren de symptonen waardoor je de NAKS vervangen hebt?

vandaag de kleppendeksel eraf gehaald. De nokkenasketting is zo te zien in orde. Als ik zachtjes de ketting probeer op/neer te bewegen (tussen de twee tandwielen in) dan zit er geen speling in. Als ik echter hard druk, dan draaien beide tandwielen iets naar elkaar toe. Dan kan ik hooguit 2mm omlaag duwen en 2mm omhoog. Misschien 5mm als ik veel kracht zet.

Zelfde als onderstaande foto eigenlijk. Die jongen had net een nieuwe ketting geïnstalleerd

Bekijk bijlage 1996485

Denk dat ik mij geen zorgen hoef te maken iig. Alle kleppen zijn, sommige op het randje, binnen de toleranties maar nu het toch open is ga ik het bijstellen naar het midden, maar ziet er verder prima uit voor 40k.

Toch vind ik mn motor wat ruig lopen. Enige tijd terug en 600 k7 horen lopen stationair en die klonk stiller en minder tikken.

Geen idee waar ik het anders zoeken moet

Om te beginnen mag / kan je een 600 niet vergelijken met de 750 loop. Daarnaast kan je zo als jij het nu doet ook geen juiste diagnose stellen over je nokkenas ketting. Er kunnen ook 1 of meerdere ketting-schakels vastzitten daarnaast heb je ook geen flauw idee wat de lengte nu is.

Een geratel kan ook komen door je oliepomp ketting die worden ook langer bij dit model!!
 
Tikken alstie koud is wat minder word alstie warm is, geluid zit aan de rechterkant
als de klepspelling overtijd meer word, zal die ook meer gaan tikken, maar da's meer constant, ook zit het geluid geheel 'voor' je en vaak minder hard als een falende NAKS
40K? Wanneer voor het laatst kleppen gesteld
keertje synchroon afstellen kan ook helpen met grof lopen
Kleppen zijn wel gecontroleerd maar nog nooit gesteld. De inlaatkant zit nu de laagste op 0.10 en de hoogste op 0.12. Uitlaatkant tussen 0.20 en 0.23. Volgens de shim chart van suzuki dien ik bij 0.09inlaat en 0.19 uitlaat een andere shim te pakken. Zit er dus dicht tegenaan en ga ik dan maar preventief doen nu alles open is

Het synchroon stellen nog nooit gedaan. Hier ga ik nog naar kijken.

Tikken is niet constant. Wanneer ik in stationair gas geef en dan in touren terug laat valen, dan hoor je even een rateltje voordat hij op stationair toerental valt. De NAKS lijkt verder na behoren te werken. Geeft best wel druk en draait snel uit zodra er ruimte is. Indrukken, wanneer er olie in zit, is onmogelijk.

Om te beginnen mag / kan je een 600 niet vergelijken met de 750 loop. Daarnaast kan je zo als jij het nu doet ook geen juiste diagnose stellen over je nokkenas ketting. Er kunnen ook 1 of meerdere ketting-schakels vastzitten daarnaast heb je ook geen flauw idee wat de lengte nu is.

Een geratel kan ook komen door je oliepomp ketting die worden ook langer bij dit model!!

Ah thx. Aan de olieketting nog niet aan gedacht.

Overigens zijn de nokkenassen nu uit ivm met shims opmeten. Volgens mij kan ik op deze manier de ketting nalopen op schakeltjes. De lengte is zo echter niet te controleren. Geen idee of de ketting eruit te vissen is wanneer de koppelingsdeksel eraf is. Maar dan alsnog, hoe lang dient deze te zijn dan :p. De NAKS heeft nog ruimt een CM over totdat deze op z'n uiterste punt zit
 
Ik heb een Gsxr 600 k5 overgenomen, maar er zit een gat in de rechter kuip.

Mijn plan is om een gebruikte kuip te zoeken om die over te spuiten met een nieuwe stickerset.

Weet iemand toevallig welke set op Cmsnl de zwart zilveren is? Of een alternatief dat als oem is. Want ik heb begrepen dat een aftermarket kuip het zilver ervan, meestal niet hetzelfde is.

IMG_0747.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Gsxr 600 k5 overgenomen, maar er zit een gat in de rechter kuip.

Mijn plan is om een gebruikte kuip te zoeken om die over te spuiten met een nieuwe stickerset.

Weet iemand toevallig welke set op Cmsnl de zwart zilveren is? Of een alternatief dat als oem is. Want ik heb begrepen dat een aftermarket kuip het zilver ervan, meestal niet hetzelfde is.

Hmmm, nadeel is dat het allemaal met USA type aangegeven staat, en ik kan niet zeggen of EU en USA dezelfde kleurstellingen hadden
 
Ik heb een Gsxr 600 k5 overgenomen, maar er zit een gat in de rechter kuip.

Mijn plan is om een gebruikte kuip te zoeken om die over te spuiten met een nieuwe stickerset.

Weet iemand toevallig welke set op Cmsnl de zwart zilveren is? Of een alternatief dat als oem is. Want ik heb begrepen dat een aftermarket kuip het zilver ervan, meestal niet hetzelfde is.

Bekijk bijlage 1997654
Dat is toch nog wel te herstellen ?? Misschien een paar motor spuiterijen/schadeherstellers benaderen.
 
Ik heb een Gsxr 600 k5 overgenomen, maar er zit een gat in de rechter kuip.

Mijn plan is om een gebruikte kuip te zoeken om die over te spuiten met een nieuwe stickerset.

Weet iemand toevallig welke set op Cmsnl de zwart zilveren is? Of een alternatief dat als oem is. Want ik heb begrepen dat een aftermarket kuip het zilver ervan, meestal niet hetzelfde is.

Bekijk bijlage 1997654

Nieuw al veel body work bijna niet meer leverbaar bij de dealers. Je moet even kijken naar het nummer in de kuip zoiets als dit 94407-29GB0-LR5 Dit type kuip deel is nog leverbaar bij Suzuki Cowling assy,under,r 9440729GB0LR5, New Genuine OEM Part. De code LR5 geeft aan welke kleur het is. Jij hebt deze kleur Metallic Sonic Silver / Solid Black (CT5)

Reken op 800EURO nieuw. Een goede autospuiter kan het ook maken maar ook dat is niet goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw al veel body work bijna niet meer leverbaar bij de dealers. Je moet even kijken naar het nummer in de kuip zoiets als dit 94407-29GB0-LR5 Dit type kuip deel is nog leverbaar bij Suzuki Cowling assy,under,r 9440729GB0LR5, New Genuine OEM Part. De code LR5 geeft aan welke kleur het is. Jij hebt deze kleur Metallic Sonic Silver / Solid Black (CT5)

Reken op 800EURO nieuw. Een goede autospuiter kan het ook maken maar ook dat is niet goedkoop.

Bedankt!
Dit is ook wel een optie ipv repareren toch?

Ik zie bij BPH een licht gebruikte kuip in zwart rood voor 195 euro.
En dat ik dan deze zelf voor de spuiter prepareer en daarna de sticker set zelf opplak.
 
Bedankt!
Dit is ook wel een optie ipv repareren toch?

Ik zie bij BPH een licht gebruikte kuip in zwart rood voor 195 euro.
En dat ik dan deze zelf voor de spuiter prepareer en daarna de sticker set zelf opplak.

Mits die stickers nog beschikbaar zijn ? Weet je trouwens wel wat ze kosten ? Jaren geleden kosten deze al 175/200 EURO compleet.

Elke imitatie wijkt ontzettend af in kleur .

Even optellen 210 BHP+ stickers + 200EURO lakker spuiter 200EURO })
 
Terug
Bovenaan Onderaan