Suzuki GSX R1000 K6 injector specs

pvd2707

NavyPiet
7 jan 2019
57
37
Nijmegen
Facebook
Twitter
Na winterstop liep mij GSXR (48000km) slecht. Benzine vervangen van E95 naar Shell V-power. Brandstofdruk en hoeveelheid gemeten: ok. Ontsteking OK. compressie rond 10bar:ok. Klepspeling:ok. Injectoren bekeken met USB microscope : zien er vervuild uit. wacht op injector tester en ultrasone cleaner uit China ( 7 mei )
Cam chain spanner bijna op max = 50 mm( max=53mm)

Mijn vraag:
1) wie heeft flow spec van deze injectoren?
2) waar zijn deze tegen redelijke prijs te koop? ( 250/stuk is veel te duur)?
3) zijn er vervangers te koop ( Bosch / China ) - 6 of 8 gaten i.p.v. 4 gaten?
4) waar kan ik tegen redelijke prijs een cam chain kopen?
5) als je de cam chain vervangt moet je dan ook de aandrijf tandwiel vervangen?
 

Bijlagen

  • 20200417_173526_resized.jpg
    20200417_173526_resized.jpg
    579,3 KB · Weergaven: 22
  • Screenshot_2020-04-16-17-38-46~2_Signature.png
    Screenshot_2020-04-16-17-38-46~2_Signature.png
    802,3 KB · Weergaven: 20
  • Screenshot_2020-04-16-17-38-56~2_Signature.png
    Screenshot_2020-04-16-17-38-56~2_Signature.png
    799,8 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_2020-04-16-17-39-02~2_Signature.png
    Screenshot_2020-04-16-17-39-02~2_Signature.png
    513,6 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_2020-04-16-17-39-08_Signature~2_Signature.png
    Screenshot_2020-04-16-17-39-08_Signature~2_Signature.png
    662,3 KB · Weergaven: 16
Hallo s100spit,
Ik heb de injectoren gespoeld en gereinigd. Ik heb ook nog de capaciteit van de injectoren gemeten, die geeft Suzuki nergens bekent. Mogelijk is er een Bosch injector die ook past maar veel goedkoper is 25 ipv 150 Euro.
Na alles gemonteerd te hebben liep de motor weer als een raket.
Intussen heb ik ook auto tune met een zuurstof sensor gemonteerd. Hiermee kan je air/fuel verhouding zelf regelen.
Ik ben wat slordig geweest met mn notities van meet waarden en heb die her en der liggen.
Ik hoop dat we dit jaar weer op reis kunnen maar ik moet dan nog wel wat onderhoud doen, olie - ketting - achterband en misschien koppeling.
Ben wat aan het inlezen over de back torque limiter, het nut er van en wel of niet modificeren.
Wat doe jij zelf aan jou motor? Ik ben 69 jaar maar ga vaak tekeer alsof ik 38 ben.
mvg Piet - Nijmegen

Hi Piet,

Alles wat ik zelf kan doe ik zelf. Desnoods met een maatje. Heb laatst even mijn bougies bekeken, die zagen er fantastisch uit na 17.000 km. Ook kon ik de bovenste injectoren inspecteren en deze zagen er nog spik en span uit. Moet daarbij zeggen dat hij afgesteld is op de bank met een power commander 3 en ik alleen 98 tank al 13 jaar. Hoe de onderste injectoren eruit zien weet ik natuurlijk niet. Paar jaar geleden een keer moto forte erin gegooid en merkte eerlijk gezegd weinig.

Ik zit er wel aan te denken om bij de 48.000 km uit voorzorg ook de nokkenasketting te vervangen. Weet niet of ik dat dan zelf doe, want dat is wel een flinke klus. Kleppen checken is geen probleem. Ik hoef dit jaar alleen olie, ketting tandwielen en achterband te doen. Misschien nog remleidingen met een andere rempomp.

Maar wat is de back torque limiter? Zegt mij niks en wat voor modificatie is dat beschikbaar voor?
Wat betreft de koppeling kan ik zeggen. Gebruik alleen originele platen. Er is ook een modificatie daarvoor mogelijk mocht hij schokkerig optrekken door dat hij te weinig olie krijgt. Verder is er een modificatie voor de nokkenasketting spanner. Die schijnt wat te slap te zijn bij koude motor, maar dat is snel weg zodra hij beetje warm is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan