Suzuki gt 380

Status
Niet open voor verdere reacties.

YAMAHA 125 cc

Flying dutchman
19 sep 2006
3.907
139
Groningen
Hallo.

Ik heb een suzuki gt 380 in de schuur gestald gekregen. Deze zou ik te koop aan mogen bieden.
De motor is geheel in onderdelen en zou zo goed als compleet moeten zijn de papieren zijn er bij, alleen de kentekenplaat mist.
20200430_202757.jpg
20200430_202843.jpg
20200430_202819.jpg
20200430_203009.jpg


Vrgp 1250 euro.
De motor staat in Groningen.
 
Ze waren er wel met 'sterwielen', maar..., om het leuk op z'n Engels te zeggen : as rare as hen's teeth... :)
En..., in het achterwiel ook de optionele BREMBO remschijf, ipv de standaard trommel, zoals bij de spaakjeswielen.

Op foto 3 en 4 zie eentje staat die op dit moment te koop staat in Spanje.
Foto 5 is de brochure uit die tijd





En deze in Italië : I found this listing on sur theparking-motorcycle.co.uk - isn’t it great?

Nog 1 in Italië : Vendo Suzuki Gt 380 d'epoca a Trieste (codice 7846757) - Moto.it
 

Bijlagen

  • GT380.JPG
    GT380.JPG
    73,5 KB · Weergaven: 14
  • gt380-2.JPG
    gt380-2.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 11
  • GT380-4.JPG
    GT380-4.JPG
    170,5 KB · Weergaven: 16
  • GT380-3.JPG
    GT380-3.JPG
    230,6 KB · Weergaven: 17
  • gt380-5.JPG
    gt380-5.JPG
    115 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Als ik mij niet vergis, werden die velgen destijds voor Suzuki gemaakt door het Italiaanse MELBER
 
Van oorsprong wellicht een Italiaans geleverde fiets ?

Want..., Italiaans talige folder, die met die sterwielen.
Want..., gewicht aanduiding van 171 kilo op het typeplaatje.

GT380 for Italy

A marketing anomaly concerned the GT380. The actual engine displacement as introduced in the 1972 MY was 371cc and the 380 stayed this way until the end of production for most market areas.

For the Italian market only, the GT380 received a displacement increase to 384cc starting with the 1975 MY.

This engine size was continued through to the end of production for Italy alone.

This was a counter to an Italian government import ban on bikes less than 380cc and less than 170 kg.

Suzuki simply increased the bore of the GT380 to 55 mm, thus making the engine capacity now 384cc.
Suzuki also made sure that the data plate riveted to the frame showed a weight of 171 kg.
 
Laatst bewerkt:
1977 Suzuki year code : B start frame number : 95063

The GT380 was still selling well but the number of units built had dropped to less than 10,000 units a year, compared to the 30,000 units in 1972.

Only cosmetic changes were made to the 1977 GT380B.
The models between 1975 and 1978 looked similar with just the black side covers making it easy to identify the last model.
 
Leuk, zij het off-topic feitje.
Bij een oom achterop zijn GT380 had ik mijn eerste kennismaking met het motorrijden.
Lekker blèren door wijk 7. 8-)

Was m'n eerste motorfiets überhaupt ; een zwart/rode (of andersom) GT380... :)
Vond het destijds een hele sensatie..., van een Zündappie, naar zo'n ding.

We hebben het over 1982.




...ut ging echter niet heel lang goed, met deze GT...


(bb) Suzuki GT380.JPG
(d) Suzuki GT380.JPG
(e) Suzuki GT380 kromme drijfstan (hydrolock).jpg




Een kromme drijfstang, en dat ding liep muurvast tegen een krukwang... :/

Een compleet donorblok bood uitkomst :)
 
Ze waren er wel met 'sterwielen', maar..., om het leuk op z'n Engels te zeggen : as rare as hen's teeth... :)
En..., in het achterwiel ook de optionele BREMBO remschijf, ipv de standaard trommel, zoals bij de spaakjeswielen.

Op foto 3 en 4 zie eentje staat die op dit moment te koop staat in Spanje.
Foto 5 is de brochure uit die tijd





Wil er niemand iets bieden op dit mooie unieke spul 😅
.


En deze in Italië : I found this listing on sur theparking-motorcycle.co.uk - isn’t it great?

Nog 1 in Italië : Vendo Suzuki Gt 380 d'epoca a Trieste (codice 7846757) - Moto.it
pfffff. Je zou die motor al bijna willen hebben vanwege de dame uit de folder!




Wie o wie wil er een leuk corona projectje bied eens geld, en wie weet ben jij mijn held.
 
Milena had in ieder geval wel 2 zussen, Zelda en Christina...

Die ook allebei een GT hadden, de 1 dan wel een 550, en de andere (de stoerste van de 3 uiteraard) een 750.... :)



1974_GT550_ad_italia_800.jpg




en die laatste moest van al het geweld ook ff uitrusten, en had het er warm van gekregen...



1974_GT750_ad_italia_800.jpg




...en Pa en Moe, die waren in ieder geval een stuk minder uitbundig. Moeders had haar bloemetjesmotorpak aan, en pa uiteraard zijn protective-motorcycle-spencer...



1974_GT750L_sales1a_837.jpg
 
Als ik mij niet vergis, werden die velgen destijds voor Suzuki gemaakt door het Italiaanse MELBER
Lijkt me niet,ik had Melber wielen onder mijn GT750 en die zien er heel anders uit,deze lijken meer op Campagnolo wielen
 
Ik had dezelfde wielen onder mijn Triumph Trident zitten die ik in 80 heb gekocht. Zijn aftermarket exemplaren (geen Campagnolo) want origineel zitten er spaakwielen onder. Ik heb geen merk kunnen ontdekken
 
Ik heb ook nog geen merk of cijfers kunnen ontdekken in de velg. Trouwens ook nog niet echt iemand die mij een reëel bod doet op deze mooi spullen waarvoor ik eigenlijk deze advertentie geplaatst heb.🤣 het is wel gezellig daar niet om, maar dat was niet geheel de opzet van dit hierzo...
 
Best lastig om een inschatting te maken van wat er allemaal nog bij is. Als ik de behoorlijk aangetaste chroomdelen zie dan moet dat allemaal vervangen worden. Hoe zijn de uitlaten, is het blok compleet etc. Dus misschien wat uitgebreidere foto’s/info plaatsen.
Om deze weer in een mooie goede staat te brengen gaat flink in de papieren lopen dus iemand moet daar een uitdaging in zien.
 
Of de nieuwe eigenaar heeft liever een patina/ ratlook oltimer en zet hem inelkaar en gaat ervan genieten.😇
 
Laatst bewerkt:
Kan, maar dan is het ook belangrijk om te weten of alles compleet is of dat de uitlaten nog goed zijn. Moet het blok gereviseerd worden misschien? Blijft een gok bij een motor in onderdelen en dan is 1250€ veel geld.
 



Ik dacht..., toch us ff zoeken..., want ik dacht ook van 'ben-ik-dan-echt-zo-mijn-kluts-kwijt...?'

Want MELBER en SUZUKI gingen toch (ook) echt (ooit) samen ?!

..., dus 'zoek-zoek-zoek'..., en..., zie daar, zelfde soort model spaak, enzo... :)






Maar..., MELBER wielen zijn dus min of meer makkelijk te herkennen aan het duidelijke merk op de wielen.
Inclusief allerlei andere maatvoering aanduidingen her en der.

En zoals ik het zie op de GT380 velgen, staat er verder nix op, duszzz..., mogen we er idd maar ff van uitgaan dat het bij deze geadverteerde 380 geen MELBER wielen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht..., toch us ff zoeken..., want ik dacht ook van 'ben-ik-dan-echt-zo-mijn-kluts-kwijt...?'

Want MELBER en SUZUKI gingen toch (ook) echt (ooit) samen ?!

..., dus 'zoek-zoek-zoek'..., en..., zie daar, zelfde soort model spaak, enzo... :)






Maar..., MELBER wielen zijn dus min of meer makkelijk te herkennen aan het duidelijke merk op de wielen.
Inclusief allerlei andere maatvoering aanduidingen her en der.

En zoals ik het zie op de GT380 velgen, staat er verder nix op, duszzz..., mogen we er idd maar ff van uitgaan dat het bij deze geadverteerde 380 geen MELBER wielen zijn.


Dan zijn de wielen dus wellicht nog duurder als ze zeldzaam zijn. Nou er hebben zich ondertussen gelukkig een aantal via prive berichten gemeld die krijgen gepaste reactie en fotos op hun vragen 😅 de vraagprijs laat ik maar on gewijzigd of het nou zeldzame of hedendaagse velgen zouden zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan