Suzuki GT500-bezitter gezocht die mij wil helpen

GerriT250

MF'er
3 mei 2004
204
30
Schiedam
Welke Suzuki GT500-bezitter is bereid om mij te helpen bij het oplossen van mijn electrische probleem?
Om vast te stellen waar het probleem zit, wil ik graag één voor één de CDI-unit, spanningsregelaar, gelijkrichter en bobine verwisselen.
Ik woon in Schiedam, maar kan eventueel ook met de betreffende onderdelen naar jou toe komen.

Groeten,

Gerrit
 
OK, eerst maar even een overzicht van de stand van zaken:

Ik heb nog steeds een probleem met mijn GT500. In eerste instantie verdacht ik de CDI-unit, maar ook met een andere CDI-unit heb ik nog steeds geen vonk.
Bij het doormeten heb ik vastgesteld dat:
- alle spoelen van de electronische ontsteking de juiste meetwaarden geven
- de gelijkrichter in orde is
- de spanningsregelaar een weerstand heeft van 400 Ohm in de ene richting en 1000 Ohm in de andere richting. Dit zou volgens de informatie die ik op internet vond niet kloppen?
- De bobine op de ingangsspoel een weerstand heeft van 0,5 ohm en op de uitgangsspoel een weerstand van 9 kilo-ohm. Dit zou betekenen dat de bobine (pas nieuw, slechts één rit mee gereden) al weer overleden zou zijn?
- Er een verschil tussen de beide CDI-units zit. Bij de ene meet ik tussen zwart-geel en zwart-wit een weerstand van ongeveer 10 ohm, bij de andere is er geen weerstand. Welke van beide is nu goed?
Wie helpt mij met de juiste antwoorden en/of adviezen?

O ja:
De GT500 is zo ongeveer de uitzondering op de regel. Alle GT's hadden een "normale" ontsteking met puntjes, maar de GT500 werd standaard geleverd met een electronische ontsteking.

Groeten,

Gerrit
 
Terug
Bovenaan Onderaan