Hoi,
Ik heb een Suzuki Intruder vs700 uit '86 (Amerikaanse import).
Onlangs wilde ik mijn halogenen knipper- en achterverlichting vervangen voor LED (linkje). Uiteraard het internet afgestruind voor tips & tricks. Ik heb keurig het relais vervangen voor een LED relais (i.p.v. weerstanden in serie te plaatsen). Vervolgens eerst de knipperlichten aan de achterkant vervangen en het achterlicht. Op dat moment werkte alles prima.
Zodra ik de voorste knipperlichten vervang voor LED gaat het fout. De LED knippers werken niet meer (achterlicht uiteraard wel). Ze knipperen juist allemaal tegelijk als ik de schuifschakelaar naar links of rechts duw alsof ik alarmlichten aandoe (maar die optie zit er helemaal niet op). Zodra ik de halogenen er voor weer opzet, doet die het weer normaal. Ik heb het ook met het oude relais geprobeerd en dan doen de knippers hetzelfde.
Het gezocht op het internet en rondgevraagd, maar ik tast nog steeds aardig in het duister. Suggesties die ik toegespeeld kreeg zijn:
- Kan te maken hebben met dagrijverlichting omdat het een Amerikaanse import is (die kabels hangen inderdaad los in de koplamp, maar hoe zit dat dan precies?);
- Kan te maken hebben met dat de koplamp geen LED is (maar dit lijkt me toch haast niet...);
- Het zou met de schakelaar te maken kunnen hebben, dus ik zou er diodes tussen moeten plaatsen (maar waar dan precies?).
- Misschien toch beter om weerstanden te plaatsen?
Iemand met de oplossing of suggesties?
Dank,
Ties
Ik heb een Suzuki Intruder vs700 uit '86 (Amerikaanse import).
Onlangs wilde ik mijn halogenen knipper- en achterverlichting vervangen voor LED (linkje). Uiteraard het internet afgestruind voor tips & tricks. Ik heb keurig het relais vervangen voor een LED relais (i.p.v. weerstanden in serie te plaatsen). Vervolgens eerst de knipperlichten aan de achterkant vervangen en het achterlicht. Op dat moment werkte alles prima.
Zodra ik de voorste knipperlichten vervang voor LED gaat het fout. De LED knippers werken niet meer (achterlicht uiteraard wel). Ze knipperen juist allemaal tegelijk als ik de schuifschakelaar naar links of rechts duw alsof ik alarmlichten aandoe (maar die optie zit er helemaal niet op). Zodra ik de halogenen er voor weer opzet, doet die het weer normaal. Ik heb het ook met het oude relais geprobeerd en dan doen de knippers hetzelfde.
Het gezocht op het internet en rondgevraagd, maar ik tast nog steeds aardig in het duister. Suggesties die ik toegespeeld kreeg zijn:
- Kan te maken hebben met dagrijverlichting omdat het een Amerikaanse import is (die kabels hangen inderdaad los in de koplamp, maar hoe zit dat dan precies?);
- Kan te maken hebben met dat de koplamp geen LED is (maar dit lijkt me toch haast niet...);
- Het zou met de schakelaar te maken kunnen hebben, dus ik zou er diodes tussen moeten plaatsen (maar waar dan precies?).
- Misschien toch beter om weerstanden te plaatsen?
Iemand met de oplossing of suggesties?
Dank,
Ties