Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

ze verglazen door te weinig gebruik en idd ook doordat het te heet wordt. Gelukkig kan je bij motor en auto de verglazing af schuren. Bij een vrachtwagen is dat anders, maar in het algemeen is te weinig remmen slechter dan te veel;).

Kom het te vaak tegen op me werk, vandaar mijn ervaring als monteur.
 
Vraagje: De RF heeft een redelijk grote reservetank en het lampje gaat branden als de gewone tank bijna leeg is. Waarom zou je dan niet altijd op je reserve rijden?

Ik kwam namelijk vanmiddag stil te staan langs de A50 met een lege tank terwijl het lampje nog niet brandde. :?
Omgezet naar reserve, starten, maar na een seconde of 5 hield de accu ermee op. :X Stond ik daar.
Univé gebeld, was mijn aanvraag blijven liggen. Moest ze uitzoeken of ik wel recht had op pechhulp. |(
Toen maar mijn collega's bij RWS gebeld en toen stond er zo een berger bij me. *O* ff startkabels aangesloten en toen liep ie meteen weer. Accu wordt wel opgeladen, is dus waarschijnlijk echt slecht. Ik reed weer verder richting Arnhem en 200m verder ging het Fuel lampje pas branden. :')

Maar goed, hebben we dat ook eens meegemaakt. :+
 
Haha herkenbaar verhaal, zo heb ik inderdaad ook eens stil gestaan langs de A7.
Bij mij ging het lampje heel zwak branden rondom 180km op de dagteller, echter 2 km verder viel het vermogen plots weg en viel hij uit.

Met mijn domme kop natuurlijk niet aan de reserve gedacht en de ANWB gebeld, duurde een uur voor die er was, accu was inmiddels ook leeg door het knipper licht en stadslicht (was avond).

Even accu klemmen erop, kraantje op reserve en lopen als een tierelier...
Ik denk zelf dat het vlottertje in de tank wat "verbogen" dient te worden om eerder aan te geven dat de tank leeg raakt, heb dat zelf nog niet gedaan overigens, ik zorg gewoon dat ik altijd rond 170km op de dagteller de tank weer vol gooi.
 
Gelukkig niet de enige dus. *D

Maar is er dan een nadeel aan om je benzinekraan gewoon altijd op reserve te laten staan?
 
Laatst bewerkt:
Buiten dat je geen reserve hebt opzich niet. Heb de mijne alleen laatst heel ver opgereden op reserve (en vorige eigenaar reed er weinig mee) waardoor hij volgens mij wat prut uit de tank de carbs in heeft gezogen. Sindsdien loopt hij wat minder lekker dus het word weer tijd voor een beurtje. Dat kan sneller gebeuren als er meuk in je tank zit en je op reserve rijd
 
Laatst bewerkt:
@martijna3 ik weet het niet zeker maar ik denk dat de kans groter is dat je rotzooi vanuit je tank je carbs benzinefilter enz intrekt omdat je dan altijd vanuit het onderste aanzuigpunt je benzine haalt. En in de on stand zit je aanzuigpunt een stuk hoger, en eventueel vuil zakt het diepe "reserve" gedeelte in ...
 
Ah ok, snap ik. Nu is wel laatst mijn tank gereinigd, dus de vraag is hoe snel zoiets gebeurt. Maar goed, kan ook gewoon op tijd gaan tanken. ;)
 
zo de schijven zitten erop. maar heb het idee dat de remklauwen aanlopen. Nu wil ik graag de glijpennen opzuiveren e smeren.

Alleen hoe krijg ik ze eruit?
 
laat maat gevonden! en was geen overbodigs luxe! heb gelijk de oorzaak van me kromme schijvem gevonden.

kleine glijpen is goed bruin van de roest
 
Ben even nieuwsgierig welke olie jullie gebruiken.
3000km geleden heb ik een kleine beurt laten uitvoeren bij motoport, maar daar hebben ze niet het oliefilter vervangen, aangezien ik niet weet hoe lang die er al op zit wil ik die nu dus zelf gaan doen. Wat wel op de factuur staat is dat er 3liter ELF Moto 4 HP ECO 10W40 BULK olie is gebruikt, Wat raden jullie aan?

Ik zag tijdens een snelle blik dat de oliefilter aan de voorzijde zit, betekend dit dat de onderste kap eraf moet, of is hier omheen te werken?

P.S. wanneer de motor op de paddock staat en ik kijk naar het oliepeil glas, dan is die zo goed als leeg.. is dat normaal na slechts 3000km te hebben gereden na een vulbeurt?
 
Laatst bewerkt:
Je weet niet hoe hoog hij stond toen ze 'm bijvulden dus dat blijft gokken. Kuipje zou ik wel even verwijderen, werkt wel zo makkelijk. Als je de olie in een schone bak opvangt kun je het hergebruiken. Voor het bijvullen zou ik bij de stealer ff 2 ltr bij kopen van dezelfde olie. Dan heb je voorlopig genoeg. Tenzij hij flink olie verbruikt. Maar dat ga je vanzelf merken. Zelf doen is het beste.
 
Laatst bewerkt:
Zo, linker remklauw bleef moeilijk doen. Heb dus een stuk scotchbrite van mijn werk meegenomen en speciale remklauw vet.

werkt als een tierelier nu! gelukkig was de recherklauw goed.
 
Zo, linker remklauw bleef moeilijk doen. Heb dus een stuk scotchbrite van mijn werk meegenomen en speciale remklauw vet.

werkt als een tierelier nu! gelukkig was de recherklauw goed.
Heb mijn remklauwen vorige helemaal los moeten tikken zou remmen voor de stoplicht en toen. Blijf de klauw vast zitten B|
 
Heb bestelling geplaatst bij Ten Kate, moet zo wel goed komen toch?

K&N Oliefilter KN-138
Hiflo Luchtfilter HFA3601
Putoline Techmoto Sport 10w40 4 Liter
 
Heb bestelling geplaatst bij Ten Kate, moet zo wel goed komen toch?

K&N Oliefilter KN-138
Hiflo Luchtfilter HFA3601
Putoline Techmoto Sport 10w40 4 Liter

Haha lijkt mij wel.. haha..

Maar snap niet (niet om jou) maar wat het verschil is tussen een normale olie filter en een k&n filter..
 
Terug
Bovenaan Onderaan