Denk dat je moet zien dat een 250 cc een wegracer er uit rijdt......
Da's het probleem bij enkel horen, je ziet nix...
Ps. Op mijn BMX rij ik makkelijk een Ducati of een Porsche zoek...
Ik heb die fiets vroegah ook gehadwat jij nu verteld is volkomen normaal voor de rg 250, het vermogen is heel erg uitgesmeerd, absoluut geen sprake van een powerband whatsoever, de powervalves waar jij over spreekt versterken dat uitsmeer effect alleen maar. het zijn trouwens bij die suzuki geen powervalves zoals bij een yamaha 2takt,dat is een roterende klep die de uitlaat verlaagt tijdens lage toeren om daar wat meer kracht te hebben. bij suzuki is dat een heel ander systeem daar opent zich een soort kamer waar de gassen in kunnen stromen, wat dus zeer effectief de deuk in het vermogen opvult tijdens de overgang naar hogere toeren.
powervalves verhogen dus de kracht onderin waardoor de overgang in vermogen (powerband) niet zo duidelijk meer aanwezig is, wil je nog een echte 2takt powerband voelen moet je eens op een rd350lc stappen de eerste rdtjes zonder powervalves,die hebben idd zo weinig kracht onderin dat het bij de 7000 toeren net lijkt alsof de wereld vergaat
Dus als ik het goed begrijp, zit er niet meer in deze motor...en is 8000 toeren het maximum..... best wel jammer dan...had toch meer van deze fiets verwacht.
nou ja.....hij loopt nu toch ook 160, das ook wel mooi, maar ik had dat echte 2 takt "rammen" verwacht, net zoals op mijn brommertje tig jaren geleden.
Ik denk wel dat hij nog wel wat los loopt je hebt immers nieuwe zuigers en nieuwe cilinders ik heb toen met mijn rg 250r gamma vaak zat de tweehonderd (plat op de tank) op de teller gehad, maar het vermogen was heel erg uitgesmeerd geen piekje te bekennen kan me herinneren dat ie ook traag op het gas reageerde,de tzr250 die ik daarna kocht had veel meer dat tweetakt zwiepen,die rg reed ook lekker hoor maar meer 4takt achtig.
maar hoeveel toeren had je dan?
is het dan normaal dat ie niets meer doet boven de 8000 toeren?
Hoeveel toeren ik precies had kan ik me niet echt goed meer herinneren maar volgens mij inderdaad wel meer als 8000 toeren ja, maar misschien hebben je nieuwe zuigers wel een vrij strakke passing in je nieuwe cilinders,en dat dat boeltje gewoon nog ff in moet lopen.
Ik zou trouwens ook ff je luchtfilter goed schoon maken als je dat nog niet gedaan had.
Kijk even op deze site:
http/www.suzukicycles.org/RG-series/RG250-Gamma.shtml
Daar staat dat deze soes z'n maximum vermogen bij 8500 toeren haalt. Hij moet dus wel iets verder door te trekken zijn maar alle fut is er dan wel uit. Een vriend van mij heeft een RG250Gamma en ook een RGV250, deze zijn dus absoluut niet met elkaar te vergelijken. De RG250 loopt tegen de 200, haalt de jouwe dat ook?
Je moet het met deze fiets meer van de bochtjes hebben dan van de power, alleen moet je niet vergeten dat het een oud beestje is, je kan hem dus niet vergelijken met de nieuwste motoren. Juist met accelereren kom je vermogen tekort.
nou nee...plat erop 160....dan is het echt wel gebeurt.
wat ikal zei...ik breng em even weg...even laten doormeten....volgens mij is die cdi unit wat in de war...de uitlaatkleppen gaan ook niet open en dicht. (powervalves)
Precies, het zijn de powervalves, als deze dicht blijven komt ie inderdaad niet boven de 8500 toeren uit. Je zal straks wel schrikken als ze het wel doen. Scheelt echt heel erg veel.
nou..ik heb ze afgelopen week handmatig opengezet, maar ik merk geen verschil.
hij houdt op met trekken bij die 8000-8500 toeren.....
dus powervalves open of dicht maakt geen verschil...
wel heb ik "gehoord" dat bij deze toerentallen, de onsteking vervroegd wordt, zodat ie echt begint te trekken...en dat gebeurt bij mij dus niet.
maar ik kom er wel achter!
ik vermoedt dat de powervalve assen vast zitten is een kwaal van de rg250 zijn koud gelagerd en vreten in op de cilinders doordat ze niet voldoende gesmeerd
worden
Ik ben zeker benieuwd wat het nou is, ik heb namelijk ook zo'n ding erbij maar volgens mij werkt het bij mij wel ok...