Suzuki RG 250 start zeer slecht

rpslot

Amateur Koek Eter
18 aug 2023
13
13
Groningen
Hallo allemaal,

Terwijl ik bezig ben met de GSX heb ik nu ook een ander dingetje;

Ik heb sinds kort mijn RG 250 uit 1983 terug gekregen van de garage (Knalnaarpotz in Groningen) Hier hebben ze de motor afgesteld en wat overige dingen aangepakt. Wanneer de motor warm is loopt 'ie perfect, loopt 'ie mooi stationair, trekt goed op, etc.
Maar als de motor koud is, start deze zeer slecht. Bij de eerste kick springt 'ie aan voor 2 seconden, en valt snel weer uit. Hierna is het maar kicken en kicken. Choke altijd aan zoals gebruikelijk bij een koude start. Wat bij mij wel helpt is de motor op z'n zij houden voor een moment, en dan proberen te starten. Op deze manier start de motor sneller, maar blijft toch weer niet lopen. Herhaal dit een paar keer, en dan eindelijk loopt ie. Ookal is de motor koud, zodra hij loopt kan ik wel gas geven zonder dat deze uitvalt. Maar als ik gas geef bij het kicken start 'ie alleen maar moeilijker.

Mijn vermoeden is dat de motor te weinig benzine heeft voor het starten. Daarom wil deze sneller starten als ik de motor op z'n zij houd. Ik weet dit absoluut niet zeker, dus ik vraag nogmaals voor jullie hulp.

Groeten,

Robin
 

Bijlagen

  • 16928888435373980638798618833198.jpg
    16928888435373980638798618833198.jpg
    618 KB · Weergaven: 2
Oplossing
Hoi Erik, wat leuk om je hier te zien. Ik woon in Groningen, dus ik gok dat ik wel even weg woon van je, want ik woon redelijk ver weg van alles en iedereen ;)

Wat ik kan doen is even de vlotterbakken omwisselen, en dan zie ik wel of dit iets veranderd. Misschien als je niet té ver weg woont dan kan ik de RG langsbrengen.
Ik woon in Amersfoort

1 carberateur heeft het koperen choke pijpje dat uitkomt in de vlotterbak.
Onderin de bak zit een heel klein gaatje
Dat hoort bij elkaar
De andere bak heeft dat kleine gaatje niet
Zit nu op het werk en kan de foto's zo snel niet vinden
Ik woon in Amersfoort

1 carberateur heeft het koperen choke pijpje dat uitkomt in de vlotterbak.
Onderin de bak zit een heel klein gaatje
Dat hoort bij elkaar
De andere bak heeft dat kleine gaatje niet
Zit nu op het werk en kan de foto's zo snel niet vinden
Ik neem aan dat je deze bedoelt? Ze zaten inderdaad verkeerd om.

Ik heb al vaker op je website gekeken, echt heel mooi allemaal. Ik wens dat ik de bellypan had voor mijn RG, ziet er net wat completer uit.
 

Bijlagen

  • 20230928_141332.jpg
    20230928_141332.jpg
    185,6 KB · Weergaven: 2
  • 20230928_141424.jpg
    20230928_141424.jpg
    176,5 KB · Weergaven: 1
Ik neem aan dat je deze bedoelt? Ze zaten inderdaad verkeerd om.

Ik heb al vaker op je website gekeken, echt heel mooi allemaal. Ik wens dat ik de bellypan had voor mijn RG, ziet er net wat completer uit.
Ja klopt..

Dan zou de RG nu goed moeten starten

Dank je wel

Ik zal even voor je kijken vanavond
Heb nog wel een bellypan volgens mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan