Suzuki rm 125 uit 2000 startproblemen.

Gerald 44

Rookie
28 jun 2019
1
0
Ik denk dus dat de powervalve aangeslagen/beslagen is met roet door mijn (te) dikke mengsmering. Met oefenen vn holeshots(starts) is de powervalve blijven hangrn denk ik (gas bleef hangen), toen snel uitgezet en wil nu niet meer startrn met net nieuwe bougie waar ik half uur mee gededen heb. Toen de oude bougie (die er oorspronkelijk in zat toen ik mn rm kocht) en toen sloeg ie weer aan en daarna na 10 tellen sloeg ie weer af. Hij rookte wel heel erg dus dit lag misschien aan te dikke bezine/smering verhouding??!
Ik denk zelf dat het de powervalve is die is blijven hangen maar heb er ook weer niet denderend veel verstamd van. Carburateur kan het niet zijn want de bezine liep gewoon mooi door.

Ik klm er niet uit. Help!!😂😂
 
hallo.

Een aangeslagen of zelfs vastzittende powervalve geeft doorgaans geen startproblemen.
De powervalve functioneert pas boven een zeker toerental, daaronder doet de powervalve niks.
Wat is de reden dat het gas bleef hangen denk je?
En wat is je mengverhouding? zou rond de 1 op 40 moeten zijn.

*edit, niet helemaal correct bedenk ik me net, de powervalve doet onderin wel degelijk iets, hij verandert de uitlaatpoort timing, maar of de powervalve nou bovenin, onderin, of ergens in het midden blijft hangen maakt dat voor het starten niks uit.

Groeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan