Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki Sv650 Supertwin racer

Bij de Supertwin zaten nog originele delen die ik weer op wel gaan lappen omdat ik ze regelementair moet gaan gebruiken. Nu tijd om revisiesets voor de remklauwen en voorvork te bestellen. Ik denk dat ik de binnenpoten opnieuw laat verchromen (kosten 350€) of iemand hier moet een briljant ander plan hebben. Een vork van de sloop halen voor 300 ga ik niet doen want dan heb je nog oude meuk. Nieuwe binnenpoten kan ik niet vinden onder de 200 per stuk en dan is het ook nog imitatie
 
Fijn dat het project verder wordt gezet!
Ja als de binnenpoten al enkele keren gepolijst zijn, schiet er niet veel 'vlees' meer over, en kan je beter vervangen.
Zelf laten verchromen had ik nooit als optie gezien! Ben benieuwd wat je gaat doen.
 
denk inderdaad dat opnieuw verchromen dan de beste optie is, tenzij je ergens voor weinig een knappe tweedehands kan vinden, maargoed dat is vaak lastig in te schatten van een paar foto's.

remzuigertje mag ook wel gepolijst worden.
 
Moet het echt de SV650 vork zijn?? of mag een andere RSU met dezelfde diameter ook?? Dat kan misschien uitmaken. In de UK hebben ze soms nog van die rare regels dat er wel een andere achterbrug in mag als hij maar van hetzelfde merk is...
 
Zaterdag prutsdag! 520 kettingset dr op. Blokprotectie gemonteerd en clip ons er op. Nu mooi bepalen wat de juiste zithouding is. Intussen ook nog een key delete geïnstalleerd zodat het contactslot kan komen te vervallen
 

Bijlagen

  • IMG-20230211-WA0007.jpeg
    162 KB · Weergaven: 92
  • IMG-20230211-WA0026.jpeg
    175,6 KB · Weergaven: 94
  • IMG_20230211_165937.jpg
    270,7 KB · Weergaven: 95
  • IMG_20230207_174042.jpg
    166,7 KB · Weergaven: 89
Het is een moeizaam traject gebleken met meer werk dan ik had gehoopt. Twee weken geleden nog een ander blok moeten monteren omdat de derde versnelling van het bestaande blok nogal een ongezonde herrie maakte en er geen tijd meer was voor een bakrevisie (sv blokken zijn verticaal deelbaar). Uiteindelijk nog geïnvesteerd in een Wilbers achterschokdemper op gewicht en dito voorveren via HK. Ook het kuipwerk had nog de nodige aanpassingen nodig om passend te krijgen maar het eindresultaat is er! Dinsdag naar de KNMV voorjaarstraining in Assen en het paasweekend de eerste races op het circuit van Croix en Ternois in de 650 stocktwin klasse van de Belgian Twin Trophy. Voor de liefhebbers: 6 en 7 mei rijden we in Hengelo en twee weken later op Assen als deel van het programma van de Ducati club races