Weg oma! Is dit het goede topic? Is dit de plaats om de V-Strom DL250 te bespreken?
Ik heb er eentje gekocht als 'pekelfiets' (alhoewel ik hem liever niet zo noem, ziet er als nieuw uit!). Een geel/zwarte, 3000km op de teller. Wat een leuk ding zeg!
Hier in FRL een beetje relaxed rond rijden gaat prima, tot de 100 is het goed te doen. Ondanks z'n 25pk mis ik de power helemaal niet (van bv de 790 Duke met 'iets' meer vermogen
). Bijzonder hoeveel plezier zo'n relatief lichte en simpele motor je al kan geven (voor een toch behoorlijk zachte prijs, zeker ten opzichte van dus de KTM). Licht als in vermogen, want qua kilo's is ie de zwaarste die we hier hebben (390 Duke, 790 Duke, DL250)
Gelijk al wat spul uit China gehaald; setje om het windscherm in hoogte (vooral hoger) te kunnen verstellen, flip-up spoiler ding (beide om turbulentie weg te werken), handkappen, 15t (voor)kettingwiel ipv de standaard 14t om het allemaal wat beter rijdbaar te krijgen. Andere spiegels zijn ook onderweg (iets betere looks en hopelijk ook iets minder turbulentie wat gek genoeg ook van de spiegels af lijkt te komen?). En er moet nog iets van handvatverwarming op als ik toch bezig ben
Ding helemaal in de putoline ppf-52 gespoten en later nog wat extra ACF50, dat moet het zout wel even tegen gaan
Weet iemand toevallig al een werkplaatshandboek te vinden (of kan mij toe te sturen
)? Heb besloten om lekker zoveel mogelijk zelf te doen aan de motor qua onderhoud. En uiteindelijk hoort daar natuurlijk ook het kleppen controleren/stellen bij. Heb wel een handboek van de Inazuma 250 gevonden (zelfde 250cc zo ver ik weet) maar je wilt het toch 100% zeker hebben!