Ook dit pijpje is weer mooi 'slank' te monteren.
Optisch helemaal niets mis mee.
EDIT: inmiddels een stukje lopen gassen met het ding.
In het begin stonk ie flink naar een heetgelopen koffiezetapparaat of toasti-ijzer.
Waarschijnlijk moest het dempermateriaal even uitgestookt worden.
Was na 20 km over.
Zonder dB-killer klinkt ie waanzinnig!! Erg mooi. Heerlijke herrie, maar ook heel erg hard. Leuk om eens een keertje te doen als je in een jolige bui bent, maar voor een dagelijks-gebruik-motor, die ook wel eens voor 8 uur in een woonwijk wordt gestart vind ik het niet helemaal het sociaal wenselijke. Toch iéts teveel van het goede, en ik verwacht ook dat dit zeker een prent op zal leveren. Geen twijfel mogelijk, dB-meter hoeft er niet aan te pas te komen.
Met de open dB-killer (dus alleen het geperforeerde inzetpijpje, aan twee kanten open, zonder het extra stopje) is het nog steeds een leuk geluid. Nog steeds een stuk luider dan een E-gekeurde demper, maar naar mijn idee acceptabel voor in NL. De klank van het geluid is OK. Als je stationair draait klinkt ie heel beschaafd. Als je naast de motor staat klinkt ie toch een beetje 'goedkoop' met een floddertje en een blikkerig pafje af en toe, maar zodra je zelf op de motor zit is dit eigenlijk al weg doordat je niet achter/naast de demper staat en doordat die tonen niet door de helm komen.
Als je op de motor zit klinkt ie gewoon mooi.
Duidelijk hoorbaar, niet aso-hard. Je hoort 'm lekker knallen bij opendraaien van het gas, en lekker klappen door naverbranding bij van het gas afgaan.
Hij klinkt niet zo diep als de lange Yoshi of een LASER bijvoorbeeld, maar dat kan eigenlijk ook niet met een dempertje met de halve lengte en een derde van het volume daarvan.
Ik ga nog wel een keer proberen wat ie doet met de dB-killer in de stilste stand. Aangezien je dan het binnenste uiteinde van het killerpijpje dicht hebt en alle gassen en geluiden via de kleine gaatjes in de dB-killer naar buiten moeten verwacht ik dat ie een héél stuk stiller zal zijn, misschien wel legaal stil.
Moraal van het verhaal: Hij mag blijven.
Zeker voor het geld een heel leuke uitlaat die er wat mij betreft prima uitziet en lekker klinkt op de SV.
Binnenkort nog even een gaatje boren en een schroefie erdoor op de plaats waar ie nu in de linkpijp is geschoven, zodat ie er echt niet naar achteren uit zal schuiven en wat stabieler vast zal zitten, en dan is ie klaar.