even mijn "probleempje" delen met de rest.
vorig jaar toen ik mijn KR1-SV (Kawa KR1 met SV650 blok van 2004 voorzien van carburatoren) uit zijn winterslaap haalde, hoorde ik een raar tikje. vermits het toen alweer weer dan een half jaar geleden was dat ik ermee gereden had was ik niet helemaal zeker of hij dat ervoor ook deed, en met helm op hoorde ik het al helemaal niet.
toch maar een ritje gedaan, en bij terugkomst leek het weer wat erger. proberen uitzoeken en "stetoskoops-gewijs" geluisterd naar het blok maar kon nergens iets horen. tik kwam dus van iets dat geen kontakt maakte met de buitenkant van het blok. ik vertrouwde het allesbehalve.
even googelen en daaruit bleek dat de krukas/drijfstang combinatie niet helemaal "top" is
.
Had geen goesting om er lang op te moeten wachten omdat ik mijn 2-takt eens grondig ging aanpakken, dus op zoek naar een snelle oplossing. weinig goede okkazieblokjes te vinden, en al helemaal geen losse krukassen
.
Dan maar het risico genomen van een complete niet rijdende (stond al lang stil) 99-02 te kopen voor 500. blokje eronderuit en in de mijne gestoken, en draaide perfect
deze winter dan maar mijn blok open gedaan, en jawel : 1 drijfstanglager was kapot aan het lopen. gelukkig nog totaal niets te merken aan de krukas zelf :
dus nieuwe schalen en een dichtingsset gekocht en weer in mekaar. pas vorige week blokken weer omgewisseld en daarnet eerste testrit : loopt weer als een zonnetje
mijn blok hangt iets meer achterover dan origineel, ga er daarom vanaf nu wat meer olie in doen. carterventilatie loopt gewoon naar de kont van de moto, dus zolang de olie er daar niet uitvliegt is het "niet teveel".
carbu's van de andere ook uitgekuisd en gemonteerd, en CDI ook eens overgebouwd en die werken ook normaal. Die dus weer opbouwen en verkopen, ga ik uiteindelijk nog winst maken aan het hele verhaal
dit alles om maar te zeggen : hoor je een tikje in het blok en kan je niet achterhalen vanwaar hij komt, denk goed na of je er nog wel verder mee wil rijden