Als je de motor aan de voorkant helemaal vrij van de grond kunt krijgen:
- motor opbokken op het voor en achterbokje (of op de achterbok en voor ophangen).
- voorwiel verwijderen
- stalen bus in de onderkant van de rechter onderpoot (waar je de as doorheen steekt) verwijderen.
- met een lange imbussleutel onderin de vorkpoten de bouten lossen waarmee de dempergroepen in de vork vastzitten lossen en uitdraaien met een olieopvangbak onder de poten. Let op de ringen die om de bouten zitten, je raakt ze gemakkelijk kwijt in de olie of ze blijven in de onderpoot 'plakken' om er later uit te vallen en weg te stuiteren naar een plaats waar je ze niet meer kunt vinden
- de doppen bovenop verwijderen en de bussen en veren uitnemen.
- stofhoezen van de onderpoten loswerken en de borgclips voor de oliekeerringen uit de groef in de binnenpoten halen.
- de onderpoot stevig beetpakken en flink hard rukken om de oliekeerring en met enig geweld uit de onderpoot te trekken waarbij je de hele poot uit elkaar trekt. Nu is het handig dat de binnenpoten nog in de motor zitten. Als je dit met een uit de motor verwijderde vorkpoot moet doen krijgt iemand die slapper is dan een zekere A. Schwarzenegger het praktisch niet voor elkaar, zeker niet omdat de oliekeerring vaak een beetje vastgecorrodeerd zit, al zullen er allicht andere trucs om de binnenpoot vast te houden zijn.
- alles schoonmaken etc en de oude keerrring die nog om de binnenpoot hangt vervangen door de nieuwe (de kant met het spanveertje aan de bovenkant).
- de onderpoot weer met alle onderdelen in de zelfde toestand aanbrengen (glijbussen etc weer plaatsen en vergeet de stofring niet eerst om de binnenpoot te schuiven
) en dan omhoog schuiven tot de bovenste glijbus in de onderpoot zit
- iets onder de onderpoot zetten om ervoor te zorgen dat deze in een hoge positie blijft (je hebt dan je handen weer vrij)
- de nieuwe oliekeerring voorzichtig en rechtstandig in de hiervoor bestemde plaats 'tikken' zonder 'm te beschadigen en de borgclip weer in de groef in de buitenpoot aanbrengen.
- stofring terugplaatsen
- dempergroepen vastdraaien met de bouten onderin de onderpoten.
- vorkolie erin kiepen, pompen tot er geen bellen meer komen en de luchtkamer afstellen (met volledig omhoog getrokken onderpoot)
- veren erin, bussen erop en de doppen bovenin de vorkpoten plaatsen en op moment vastdraaien
- als je de bouten voor het vastzetten van de dempergroepen eerder nog niet helemaal hebt kunnen aandraaien doordat de dempergroepen meedraaiden kun je dat nu alsnog doen (door de druk van de veren draaien de dempergroepen nu niet meer mee).
- Wiel etc weer terugplaatsen en klaar.
Deze beschrijving kan nog steeds wat cryptisch overkomen, maar als je het ziet met de spullen erbij kan het niet missen.