[afbeelding]
Nieuwe uitlaat erop, die recht doet aan de V-twin zowel op zicht als geluid
perfect geluid zelf met db killer erin..
Moet klemmen nog iets draaien en regenachtig weer gooit roet in het eten wat betreft video... maar dit kan de pret niet drukken, moet al glimlachen als ik hem start.
De MFMM ben ik nog niet eerder geweest dus ik ga even kijken.
Niet echt merk- of typespecifiek dus alles met een motorkenteken ... In zal het wel wel zien.
Als het een beetje leuk weer is vermaak ik me wel.
SV-meet and greet zoals jullie 'm uit het verleden waarschijnlijk kennen gaat in die vorm waarschijnlijk niet door dit jaar.
De organisator van de vorige editie (of edities?? ik weet het niet eens , ben pas kort MF-SV-lid en nog geen SV-meet meegemaakt) heeft momenteel geen tijd en prioriteit te organiseren.
Ik wil dat stukje organisatie wel overnemen bij voldoende belangstelling.
Een Autumn-meet-and-greet kan ook wat hebben nietwaar, maar heb geen toertochtroute of tijd die tocht uit te gooien.
Als iemand anders van jullie dat gedeelte op zich wilt nemen moet er nog voor de SV-winter meet and greet iets te organiseren zijn lijkt me. In dat even posten of een PBtje sturen. Locatie ergens op de Veluwe wat mij betreft..[/quoteIk heb eigenlijk geen tijd en vooral zin om een Meet&Greet te organiseren, maar is het een idee om elkaar bij de MFMM te ontmoeten, en dan een plekje af te spreken waar we staan? Ik zie al 3 jaar de SV's apart staan.. Nieuwe, 1st gen en 2st gen overal, best wel veel eigenlijk. Ik kom met deze, wel een S, maar mag de pret niet drukken toch?
Deze , dus jouwIk heb het weer verkloot, met dat quoten zag ik, haha...
Maar geeft niet want het komt wel over voor de lezer.
Meestal kom ik vroeg, maar nu wat later, anders mis ik weer iedereen, net zoals jou bij de Z-meeting bij Nol. De GS500's van MF doen dit al een tijdje, vandaar dat ik er over begon.
Klepstelbeurtje hoeft niet zoveel zorgen te geven hoor, mits je SV in orde is verder.
Ik weet niet hoeveel Km's op je SV staan natuurlijk, de mijne staat net op 30.000 en een beetje. En ik doe alles zelf, op dat klepstel gedoe na dan, daar heb ik geen gereedschap voor, maar ik heb een dealer waar ik al 30 jaar kom.
Die heb ik op zien groeien, van knulletje tot volwassen vent, heeft de zaak van zijn pa overgenomen.
Maar ik ga ook op zoek naar de MFMM SV-plek, op zondag!
Wat voor motor heb je als leenfiets?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar de wave staat heel vreemd op een SV650N. Het is eigenlijk een gek schermpje. Hij is wel heel bruikbaar (het doel heiligt de middelen, zeg maar) voor een SV650S, want die wave lijkt te zijn ontworpen voor het SV650S klokkenspel.Jaa mooie schermpjes hebben ze daar bij motea!
Die raptor is ook leuk idd. Maar heb net voordat ik dit las al de puig wave besteld. Was in de aanbieding en hij kan gratis retour dus kan mooi even passen
Wacht even, je hèbt natuurlijk een S waar je een N zitpositie van hebt gemaakt toch?Ja ik weet het ook niet hoor. Had jou foto idd al eens gezien, maar is moeilijk te zeggen hoe het bij mij staat omdat ik een sbk stuur heb.
Wel een leuk fietsje, beetje in de oude RV90 stelling van vroeger. Honda maakte destijds de Dax, zijn nu zeer gezocht...vond ze wel leuk, maar meer niet. Trouwens dat wave schermpje vind ik persoonlijk gezien ook niks. Heb nog wel ergens een schermpje liggen, van Puig volgens mij..Deze , dus jouwis iets te voorbarig.
[afbeelding]
Maar nieuw is ie wel!
Ik ben blij dat ik op weg naar huis geen bekenden ben tegengekomen.
Je schaamt je toch dood man als je de volle 11 paarden op het asfalt probeert te zetten.
Maar een in bruikleen gegeven paard .....
ik vraag me wel af wat de doelgroep voor zo'n motor is. Iemand met een leuk stukkie weiland achter de hut?
De SV maak ik me eigenlijk nooit zorgen over. Als er iets is is het meestal een slijtage deel, en is het eenvoudig te vervangen. Goed onderhoud en af en toe voor de winter iets 'preventief' doen waardoor je het niet bij -10 hoeft te doen als het ècht moet kan ook een hoop schelen. Op kleppen stellen na doe ik net zoals jij de rest ook zelf.
85.500 km of iets in die die buurt, dus niet echt veel te verwachten.
Het ergste dat me kan gebeuren is dat alle kleppen gesteld moeten worden en dan loopt het wel een beetje in de papieren, maar verder ...
Bij de vorige klepstelbeurt hoefde er niets gesteld te worden. Nu, ruim 35 dkm verder bleek de helft van alle kleppen aan de beurt. Bij beide cilinders. Zowel uitlaat- als inlaat kleppen. Sommige stonden te ruim en andere te strak. Leuk klusje voor de dealer dus, en ik heb 'm niet voor niets weggebracht. 196 Euro uitsparen op dit beurtje zou, gezien het aantal kleppen dat gesteld is verkeerde besparing zijn geweest. Nokkenassen, NAKS, de spanschoenen daarvan etc zien er volgens de dealer allemaal prima uit. Absoluut geen reden om me zorgen over te maken, dus da's mooi!85.500 km of iets in die die buurt, dus niet echt veel te verwachten.
Het ergste dat me kan gebeuren is dat alle kleppen gesteld moeten worden en dan loopt het wel een beetje in de papieren, maar verder ...
Ja klopt, beetje vreemd inderdaad. Velen doen mee op beide topics en veel wordt ook dubbel, dus in beide topics geplaatst. Vrij veel 'redundancy' om maar eens een mooi Nederlands woord te gebruiken.Hallo, denk gooi me aanbod hier even neer heb wel geen n maar een s model, vind het onderscheid in topics ook een beetje raar eigenlijk en lees hier dan ook mee voor de nodige tips en tricks.
Wacht even, je hèbt natuurlijk een S waar je een N zitpositie van hebt gemaakt toch?
Ik las op Facebook dat de MFMM niet doorgaat...helaas.Strak JVENS!
Komende zondag MFMM? Ik kom misschien ook dan. Mijn SV liefde rijkt zelfs naar Triumphs en ander mooi schoon. Dus een S of N, een Gladius of een 1000, allemaal wauw!
Scheelt weer Roger! €200 voor een beurt en een leen motor (dit is misschien te veel eer), is niet veel. En gelukkig bekwaam, want die NAKS gaan vaak van broosheid kapot, plus pakkingen van €5 per NAKS en je gaat voor eigen kosten shimmen (5€ per shim).
Zijn de originele topic beheerders er nog dan? Ik zou een nieuwe (overkoepelende) ook niet erg vinden, maar wel goed aangegeven!
staat ook in het MFMM-topic.Ik las op Facebook dat de MFMM niet doorgaat...helaas.
Geen idee. Geen probleem voor mij het nieuwe combitopic te starten als de huidige beheerders zich er niet door gepasseerd voelen, of het zelf niet willen doen. Ik ga informeren.Zijn de originele topic beheerders er nog dan? Ik zou een nieuwe (overkoepelende) ook niet erg vinden, maar wel goed aangegeven!
Dankjulliewel
Dat hobbyen komt wel goed, zo hebben we nog altijd wat klusjes voor de donkere dagen.
Daarnaast wil ik het verweerde aluminium ook nog gaan aanpakken, je kunt het goed zien op de laatste foto (voorvork poten) en de kroonplaat.
Iemand hier nog goede tips in? Op internet zie ik dat mensen het net zo lang oppoetsen tot het bijna chroom lijkt, dat is niet mijn bedoeling. het liefst breng ik deze delen weer in originele nette staat maar weet niet of dit met poetsen te bereiken is (evt. mat zilver spuiten?)..
Thnx voor de toelichting op de puig raptor, dit was mijn tweede keus..