- 26 feb 2009
- 30.177
- 104.499
Mijn motor loopt onregelmatig onder de 5000 rpm, en ik verdenk de synchronisatie van de carbs, dus die wil ik een keer synchroniseren.
Twee keer dit ding zou het mee moeten lukken toch?
Vacuümmeter
Eén klokje, een slang en een zooi koppelstukjes voor 25 Euro, dus 50 Euro voor een SV.
Na één keer afstellen heb je de aanschafkosten er waarschijnlijk al uit tov uitbesteden bij de motorzaak.
Of deze voor 93 Euro.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-d...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=6
Daarmee kan ik mijn Kawa ook een keer doen.
Iemand ervaring met dit 'budgetspul?'
Het synchroniseren zelf stelt niet veel voor, toch?
Voor het syncen van mijn gasklephuis (2008 injectie sv) gebruik ik een carbtune;
Morgan Carbtune - carburetor synchronizer for balancing motorcycle carbs
Te bestellen hier;
Carbtune Pro 4-column and Toolpouch
Zou die nemen. Erg fijn ding. Ben je voor 82 euro klaar. Makkelijk afleesbaar; je hangt hem aan het stuur en je kunt zien of alle staven op het zelfde niveau zitten.. trek je in gedachte makkelijk een horizontaal lijnje over.. die met die wijzerplaten, helemaal bij 4 cilinders, vind ik toch lastiger aflezen omdat ze verder van elkaar zitten. Daarbii vraagt hij voor die 4 wijzers 100 euro; komt nog verzending bij van 7 euro. Die heb ik er bij de carbtune al bijgeteld zodoende 82 euro. En dan kun je idd daar ook gewoon 4 cilinders mee doen.
Voor het syncen van mijn gasklephuis (2008 injectie sv) gebruik ik een carbtune;
Morgan Carbtune - carburetor synchronizer for balancing motorcycle carbs
...
Dank voor de suggestie. Ga ik die doen.Heb die ook van carbtune, gewoon op de website van carbtune besteld dag 3 dagen later in huis ofzo.
...
Ondertussen alweer bijna een jaar in het bezit van mijn SV650N uit 2003, blijft een heerlijke motor.
Toen ik de motor in mijn bezit kreeg was die optisch vrij ruw maar wel altijd op tijd zijn onderhoud gehad bij de dealer.
Dit is hoe die er nu, na een hoop tijd en liefde, bij staat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een video van de transformatie met daarin ook een overzicht van alle aanpassingen:
Dat ziet er helemaal prima uit!!.....
Dit is hoe die er nu, na een hoop tijd en liefde, bij staat:
.....
Allereerst bedankt voor de complimenten!Hoe heb je de chromen rand een zwarte kleur gegeven?
Ik probeer het op te ruwen met stralen, maar krijg niet echt het chroom eraf.
Heb je het overgespoten of eerst ontdaan van het chroom?
Bedankt!mooi hoor! Wat voor kap je heb je boven je koplamp?
Graag even een reactie als je gaat komen om een inschatting te hebben voor de 'logistiek.'
Een PB sturen of een mail naar 40yearsZ1000@gmail.com kan ook. .
Ondertussen alweer bijna een jaar in het bezit van mijn SV650N uit 2003, blijft een heerlijke motor.
Wat jammer. Misschien nog tot zaterdag, en anders wellicht tot een andere keer.Vandaag deed ik navraag betreffende mijn verlof aanvraag om naar de SV650 meeting te komen aanstaande zaterdag. En helaas ziet het er niet goed uit..want er was een ziekmelding en er zijn geen genoeg mensen die dag die me zouden kunnen vervangen.
Vind het wel erg jammer had het wel leuk gevonden zo'n evenement. Mocht er de komende dagen iets veranderen in het personeelsbestand voor die dag zoals een beter melding dan ben ik zeker van de partij.. Zal nog proberen of ik kan ruilen met een collega echter de kans is klein iemand te vinden voor een middag/avond dienst op een zaterdag.
Mocht het niet lukken.. alvast mooi weer gewenst en wellicht een andere keer.
Nog mensen die willen meeten bij de shell op de a12 bij gouda of de bp even verderop ?
Ik wil dat ook wel, bij Shell De Andel, net als de MFMM?Nog mensen die willen meeten bij de shell op de a12 bij gouda of de bp even verderop ?