Ze hadden daar ook SV's onder handen genomen met big bore kits en 95pk aan het achterwiel.
Generatie twee is dat met het hoekige frame en injectie? Daar heb ik wel meer kwaliteits issues gehoord, maar of er verschil in de krukas zit weet ik niet. Met de carb versie is mij niet bekend dat krukassen braken. In Engeland werd veel op het circuit gereden met dergelijke vermogens. Aan de andere kant in de racerij gaat natuurlijk wel eens iets stuk. Als je zo gaat opvoeren ga je natuurlijk meer de grens opzoeken. Zo haalden ze daar ook uit traditionele eencylinder blokjes als de Yamaha SZR660 met origineel 48pk aan de krukas op de bank plus 80pk aan het achterwiel. Ja dan gaat er vaker iets stuk. Net als dragracers die in een enkele 400 meter sprint een setje nieuwe koppelingsplaten verbranden als ze niet goed wegrijden noem maar op. Ik heb daar van alles op de bank zien staan ook een Hayabusa met 280pk aan het achterwiel. Veel gelachen daar een heel klein zaakje van 1 man plus een monteur en op zaterdag een extra tuner. Mensen kwamen vanuit uit het hele land om hun motor af te laten stellen en ze waren zo een beetje specialist in het eencylinder wereldje als je wilde opvoeren. Hij had een eencylinder geprepareerd waarop zijn leerling monteur NL kampioen is geworden in de super mono klasse.Dat is wel bizar want ik lees vooral op Amerikaanse forums dat vanaf 85+ aw pk's de krullenassen beginnen te breken bij het vliegwiel.
Edit: dat is bij de Gen2's
Hallo mannen en vrouwen van het SV deel,
Mijn naam is Max, ik woon in Amsterdam en overweeg sterk om de overstap te maken naar een SV650.
Ik rij nu op een NTV650 Revere, een super motor maar niet zonder zijn tekortkomingen en ik wil ook wel weer eens wat anders.
Ik heb het dus in mijn hoofd gehaald om te switchen naar een SV, maar ik heb nog nooit op een SV gezeten. Ik kan geen verhuurder vinden van een gen1 SV, alleen van de gen2 (of een gen1 op A2) en die zitten toch boven mijn budget vrees ik. En om nou een verkoper op marktplaats om een proefrit te vragen en vervolgens niet de motor te kopen vind ik ook niet netjes. Vandaar dat ik hier ben.
Is er iemand hier, het liefst niet al te ver van Amsterdam, van wie ik een keer een proefrit mag maken op zijn SV? eventueel tegen betaling/onkosten etc.
Oh goeie, ga ik even naar kijken
de enige SV's die ik op motoshare kan vinden (binnen 90km), zijn allemaal teruggevoerd tot 35kw, dat lijkt me niet echt een eerlijke indruk dan.
Die gast op MP werkt geloof ik voor motoshare en het is meer een advertentie voor motoshare, ik heb mijn motor ook te huur staan en heb wel eens contact gehad met een Daan van motoshare. Die motoren zie ik lig niet terugkomen op de website.
De voorkant is goed aangepakt met andere vering en remmen.. Achtervering wellicht ook. Daarmee heb je gelijk de punten te pakken waaraan je met rijden merkt dat de SV een butget fiets is. Frame en motorblok zijn super. Zo te zien hebben ze wel de achterbrug standaard gehouden. Ik vraag mij af wat het effect zou zijn als ze er ook een strakkere achterbrug in hadden gestoken. Het geheel zal een stuk beter sturen en remmen dan standaard.Een beetje rondsurfend op interweb kwam ik dit tegen.
Wat een waanzinnig ombouwproject. Supermooi gedaan. Voor normale mensen zowat niet weggelegd.
Super bruikbaar (als reis- of dagelijks gebruik motor) is het niet meer en over smaak van te twisten, maar ik vind dit toch bijzonder fraai bedacht en gedaan .
ClayMoto » SV650 Build Story
[afbeelding]
Een beetje rondsurfend op interweb kwam ik dit tegen.
Wat een waanzinnig ombouwproject. Supermooi gedaan. Voor normale mensen zowat niet weggelegd.
Super bruikbaar (als reis- of dagelijks gebruik motor) is het niet meer en over smaak van te twisten, maar ik vind dit toch bijzonder fraai bedacht en uitgevoerd.
ClayMoto » SV650 Build Story
[afbeelding]
Dat van die achterbrug vond ik ook. Jet lijkt wel een standaard achterbrug van een SV.ik ken de motor was al een tijdje terug op svrider te zien. een rsv mille achterbrug zou niet misstaan in deze motor. enige wat ik niet mooi vind aan de motor is de achterbrug. zit nu idd een hele kleine benzinetank op en zijn radius is nu ruk, maar ook minder gewicht
Iemand ervaring met RideOn?
[geen ervaring mee]
En zit nu te denken voordat het gaat vriezen, zal ik eerst stalen remkabels erop zetten of de vering aan laten passen.. ik denk het laatste alhoewel ik wel zou willen vragen aan jullie of je me misschien iets zou kunnen aanraden.. destijds navraag bij hyperpro gedaan en dat was zo'n 800 euro voor vering voor en achter en schokbreker. Echter ongeacht de prijs wat voor opties zijn er nog meer? enig idee of suggesties zijn meer dan welkom.
Ongeacht al de ongemakken waar ik deze week geconfronteerd werd is er ook een lichtpuntjeMet het oog op het weer en de tijden dat ik naar mijn werk moet rijden besloot ik om impulsief een halo band te kopen toen ik dat tegenkwam op het internet.
(dit is een reflecterende band met verlichting) en die werkt uitstekend van achteren val ik in slecht weer en donker van veraf nog op.. desondanks rijd ik als of niemand me ziet.
Morgen weer vroeg op padhopen dat het vriespunt nog even wegblijft.
@ Happypilot
Waar woon je ergens? Anders kan ik misschien een monteur aanbevelen. Zijn prijs is +/- 400 euro en hiervoor doet hij de voor en achterzijde demonteren, reviseren en daarna opnieuw opbouwen met binnenwerk, vering en setup adhv jouw gewicht en wensen.
Moet ik wel even checken bij hem want weet niet of hij het voor iedereen doet.
Dan heb je nog geld over voor je remleidingenHij is een veringspecialist en heeft vroeger oa voor het Honda wsbk team gewerkt en zit in Rdam.
ene Ruud toevallig?
@ Happypilot
Waar woon je ergens? Anders kan ik misschien een monteur aanbevelen. Zijn prijs is +/- 400 euro en hiervoor doet hij de voor en achterzijde demonteren, reviseren en daarna opnieuw opbouwen met binnenwerk, vering en setup adhv jouw gewicht en wensen.
Moet ik wel even checken bij hem want weet niet of hij het voor iedereen doet.
Dan heb je nog geld over voor je remleidingenHij is een veringspecialist en heeft vroeger oa voor het Honda wsbk team gewerkt en zit in Rdam.