Volgens mij gaat dit lastig. In elk geval niet als het origineel werkt (knipperen of branden). Eén draad van de sensor in de tank krijgt bij ingeschakeld contact of altijd spanning. Bij een volle tank komt er geen spanning op de uitgaande draden. Zodra je nog 3 liter hebt komt op 1 van de twee uitgaande draden 12V, en als je aan de laatste 1,5 liter bent begonnen komt op beide uitgaande draden spanning. Dit gaat via de kabelboom naar het dashbord en het printplaatje daarin 'rekent het om' naar een knipperend of permanent brandend benzinelampje.
Het enige wat je zou kunnen doen is een 12 V lampje tussen één van de twee afgaande draden zetten (3 liter of 1,5 liter, net wat je wilt) en de ander kant van het lampje op massa aansluiten.
Knipperen gaat ie niet doen, maar je krijgt in elk geval een waarschuwing bij de laatste 3 of 1,5 liter. Net welk draadje je als voeding aan het lampje aansluit. Ik weet dat velen het benzinelampje zoals dat op het KOSO dashboardje zit om bovengenoemde reden ook niet aan te praat krijgen .. Succes!
De temperatuur wordt uiteraard het hoogst tussen het blok en de radiateur. Dat is de slang aan de rechterkant.
Zelf heb ik 'm aan de linkerkant (tussen de slang en het extra machet gepropt. Indirect meten, en in de retourleiding. Bij mij komt ie niet hoger dan 60 graden. In werkelijkheid zal het in de slang naar de radiateur toe zo'n 90 graden bedrijfstemperatuur worden igv 'normale' buitentemperaturen en droog weer.
De truck met een led-lampje met twee kleuren is ook een mooie optie, Mick. Moeilijk is het inderdaad niet met een oplossing buiten het dashbordje. In het schema inderdaad even de goede kleur opzoeken en proberen wat ie doet. Massa kan rechtstreeks naar het frame.
bijna, ik had een SV1000, dus "2e generatie"Er zitten twee temperatuursensoren op de 1st gen SV650.
De 'cooling fan thermo-switch' zit op de radiateur (zie pagina 3-5 van de service manual), en als je de naam letterlijk vertaalt lijkt mij dat deze schakelaar het aanslaan van de koelventilator regelt. Dit is wat jij hebt vervangen met als resultaat dat de koelventilator bij een lagere temperatuur al aan gaat om de boel eerder actief te gaan koelen, klopt dat?
In dat geval weten velen die hier in het topic lopen te 'zeuren' dat het wel erg lang duurt voor de fan aanslaat wat ze moeten vervangen.
Daarnaast zit er ook nog een 'engine cooling thermoswitch' tussen de cilinders op het thermostaathuis (zie plaatje op p. 3-9). Ik neem aan dat deze sensor niet meer functie heeft dan het aansturen van het oververhittingslampje op het dashboard.
De thermostaatklep zelf zit in het thermostaathuis en is een mechanische klep die mechanisch open en dicht gaat. Bij koude motor is de klep zo goed als gesloten en loopt maar een heel klein beetje koelvloeistof door de radiateur. Naarmate de koelvloeistof heter wordt opent de klep verder waardoor meer koelvloeistof door de radiateur loopt om bij bloedhete motor volledig geopend te zijn. Het kleine en grote koelcircuit zoals het al jáááááren in vloeistofgekoelde blokken wordt toegepast.
[afbeelding]
Dat is 350 cc meer en 1 generatie jonger. Daar gaat mijn verhaal waarschijnlijk niet voor op. Ik neem aan dat de cooling fan thermo switch zoals jij die voor de SV1000 "2nd gen" (er is geen 1st genbijna, ik had een SV1000, dus "2e generatie"
Dat is wel gaaf! Je brengt me op een idee!Goedemorgen mensen,
Ik loop al een tijdje met het idee om een extra pijpje op mijn 1 gen te fabriceren.
Nu zag ik dit ergens op het web is volgens mij de Renegade Twin, en de bocht lijkt wel veel op origineel, met een stuk eraan gelast in de bocht.
[...]
Het lijkt mij namelijk wel mooi om nog zo'n chinese demper aan de andere kant te hebben
Mijn idee was dan om een extra demper aan te schaffen en het originele stuk zoals op de bovenste afbeelding te bewerken, in de vorm van een extra linkpipe.
Zou dit technisch kunnen of problemen opleveren?
't Oog wilt ook wat.Twee dempers, allemaal extra kilo's man
Daar heb je inderdaad gelijk in. Zo had ik er nog niet over nagedacht.Zoals op de foto van JVENS zou ik het in ieder geval niet doen; op die plaats geeft die extra splitsing voornamelijk de achterste cilinder minder weerstand.
...
't Oog wilt ook wat.
Oh ik wist niet dat de Cavia hetzelfde blok heeft, weer wat geleerd :p
Ook hier maar even vragen, ik heb een Sv 1000 s, maar die heeft hetzelfde spatbord als jullie sv
Heeft iemand hier ervaring met Fender extenders? Kom ze tegen van Puig en Body style voor ongeveer €30. Maar nergens een foto hoe deze op de SV staat. Iemand een foto, of waarom een bepaald type wel of niet aan te bevelen?
als je altijd rijdt en dus ook met slecht weer is dit wel aan te raden. heeft te maken met de voorste cilinder en het 'geultje' wat verstopt raakt. het staat uiteraard minder mooi, maar is niet storend.
Ik denk de regen waterafvoer bij de bougie van de voorste cilinder; een bekend zwak punt
Ik denk de regen waterafvoer bij de bougie van de voorste cilinder; een bekend zwak punt
Ja, die heb ik wel, maar niet over.
Is niet heel gemakkelijk aan te komen, maar als je geen haast hebt vind je ze wel een keer.
Als het je alléén om de driehoekige plaatjes gaat is het ook niet zo moeilijk ze zelf te maken aan de hand van een voorbeeld. De steunen voor om de vorkpoten zijn moeilijker.